Nieuwe F1 2020

Gestart door C.G. de Beaufort, 10 februari 2020 - 13:44:12

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort


Breaktest

Reageren op kleurtjes en presentatiedatums, daar doet men hier niet aan. Terecht wat mij betreft; is meer iets voor andere andere sites.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Nou, "men"... spreek voor jezelf, zou ik zeggen! :P Zelf hecht ik pas echt waarde aan foto's van auto's die rondrijden op een circuit, alles wat je ervoor ziet is meestal slechts een virtueel beeld van een niet-bestaande auto die gepresenteerd wordt om een persmomentje te hebben voor de sponsors, zonder informatie weg te geven aan de concurrentie. Maar als men het over kleurtjes wil hebben, prima hoor. :)

Mickey

Maar alle speculaties over het uitstappen van Mercedes kunnen nu ook wel de prullenbak in, toch? Met een langdurige sponsordeal en de lezing van Toto daarover.

Sphinx

Dat hoeft niet per se iets te betekenen. De Vorstand van Mercedes staat er bekend om heel makkelijk gesloten deals weer ongedaan te kunnen maken als er niet onmiddellijk resultaat te boeken is. Na 2020 is de hegemonie van Mercedes vwb deze generatie auto's niet zeker, dus als 2021 ineens rampzalig verloopt, gaan de eerste directieleden zich waarschijnlijk al roeren. Net als in 2012 en 2013, toen ze al aan de winnende auto van 2014 aan het sleutelen waren en Dieter Zetsche's steun nodig hadden om moties de F1 in 2014 te verlaten af te weren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Mickey

Fair enough.

Maar er is in elk geval de intentie tot voortzetting. De geruchten gaven vooral blijk van het tegenovergestelde.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 11 februari 2020 - 11:42:13
Fair enough.

Maar er is in elk geval de intentie tot voortzetting. De geruchten gaven vooral blijk van het tegenovergestelde.
Mijn goede voornemen dit jaar is niet meer (of zo min mogelijk) reageren op door nieuwssites verspreide geruchten. Doorgaans is het twee keer non-nieuws (het gerucht en de terugtrekking ervan).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort


Jozef

Wat de voortzetting van Mercedes betreft, ben ik op dit moment wel geneigd te denken dat ze nog een aantal jaren zullen blijven, maar zeker weten doe je pas als ze naar buiten komen met een ondertekend Concorde-akkoord.

Het is een hele gekke situatie nu, met de budgetlimiet die eraan zit te komen maar die op paradoxale wijze wordt ingevoerd en daardoor wel eens het tegenovergestelde effect zou kunnen krijgen van wat de intentie was. Iedereen gaat in 2020, nu er nog geen limiet is, alles uit de kast halen om 2021 en volgende seizoenen voor te bereiden. Wie nu de boot mist (lees: de teams met minder middelen), komt vanaf 2021 wellicht in hele vieze papieren.

Vooralsnog hebben ze er bij Daimler de stekker nog niet uitgetrokken lijkt me (dan had Wolff wel een andere toon aangezet) dus ik neem aan dat ze in elk geval volop bezig zijn met 2021. Dat zou wel eens een investering kunnen zijn die nog een heel aantal jaren vruchten afwerpt, net als destijds met de ontwikkeling van de V6 hybride.

C.G. de Beaufort

Ferrari SF1000 :



Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

#10
Nice one!

En hier de nieuwe Red Bull RB16:



En de nieuwe helm van Max:


Jammer dat er dit jaar geen test livery is. En qua livery hetzelfde als 2019.
Ik zie alleen aan de voorkant wat kleine wijzigingen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 11 februari 2020 - 18:08:42
Wat de voortzetting van Mercedes betreft, ben ik op dit moment wel geneigd te denken dat ze nog een aantal jaren zullen blijven, maar zeker weten doe je pas als ze naar buiten komen met een ondertekend Concorde-akkoord.

Het is een hele gekke situatie nu, met de budgetlimiet die eraan zit te komen maar die op paradoxale wijze wordt ingevoerd en daardoor wel eens het tegenovergestelde effect zou kunnen krijgen van wat de intentie was. Iedereen gaat in 2020, nu er nog geen limiet is, alles uit de kast halen om 2021 en volgende seizoenen voor te bereiden. Wie nu de boot mist (lees: de teams met minder middelen), komt vanaf 2021 wellicht in hele vieze papieren.

Vooralsnog hebben ze er bij Daimler de stekker nog niet uitgetrokken lijkt me (dan had Wolff wel een andere toon aangezet) dus ik neem aan dat ze in elk geval volop bezig zijn met 2021. Dat zou wel eens een investering kunnen zijn die nog een heel aantal jaren vruchten afwerpt, net als destijds met de ontwikkeling van de V6 hybride.

INEOS heeft voor 5 jaar getekend. Zou raar zijn als Mercedes dan na dit jaar stopt.

En ik denk dat je met het budgetlimiet wel gelijk hebt. Red Bull zei ook al dat dit jaar het duurste jaar ooit wordt. Alles wordt uit de kast getrokken voor 2021 nu er nog geen financiƫle limieten zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Max Verstappen op Silverstone met de RB16 :



Groet,

C.G de Beaufort




C.G. de Beaufort

McLaren MCL35 (2020) :



Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Alpha Tauri F1 :



Groet,

C.G. de Beaufort