Nicknames

Gestart door Breaktest, 28 november 2019 - 14:48:18

« vorige - volgende »

Breaktest

Een beetje markante coureur krijgt al snel een bijnaam (le Professeur, Il Leone, the Iceman, Honey badger) maar er zijn nog veel meer coureurs die hiervan verstoken blijven, en niet de minste. Waarom hebben bijvoorbeeld Hamilton, Vettel en Senna geen klinkende bijnaam?
Ook lang niet elke bijnaam is even vleiend of to the point, bv Britney, the rat, torpedo, zelfs Jos the Boss vind ik nogal potsierlijk.
Er lijkt dus een grote mate van toeval en willekeur in het spel. Het is ook niet makkelijk om bijvoorbeeld undisputed rainmaster, kwalificatiekoning, door god gezonden en asshole in één woord te vangen (dat is er overigens wel, Beco, maar wie kent dat nou?).

Bij deze dus de oproep om passende of alternatieve bijnamen voor de huidige generatie te verzinnen (voor zover de coureur daar aanleiding toe geeft).

Voorbeeldje: Max heet bijvoorbeeld internationaal Mad Max (wat ik wel kan begrijpen maar ook een beetje sleets vind). Persoonlijk denk ik eerder aan Gameboy Max (aangezien hij verslingerd is aan sim racen en andere computer games, en hij ooit van Villeneuve het verwijt kreeg echte races ook zo te benaderen, wat in zekere zin wel klopt - denk aan de luchtigheid waarmee hij het racen benadert of het totaal gebrek aan respect voor gevestigde namen hetgeen er al vanaf dag 1 in zat).
Lewis Hamilton is voor mij eigenlijk Klaaglied Hamilton (omdat ie onmiddellijk begint te klagen zodra ie niet eerste dreigt te worden).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Vroeger noemden we Vettel hier thuis de melkmuil, omdat hij als meervoudig kampioen toen nog altijd echt een babyface had. Maar dat is tegenwoordig niet meer aan de orde.

Mickey

Lewis the drama queen.

Tuesday

smooth operator Carlos Sainz ;) vind ik zelf wel een leuke

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Bottas  Head & shoulders

Sabai


Jozef


Sabai

Citaat van: Jozef op 29 november 2019 - 23:07:48
Citaat van: Sabai op 29 november 2019 - 20:55:50
Bottas  Head & shoulders
Citaat van: Sabai op 29 november 2019 - 20:57:31
Ricciardo: mr Ed
Citaat van: Breaktest op 29 november 2019 - 14:33:16
Max: Mr Crowbar

Ik begrijp hier niks van. Uitleg? ???

Bottas heeft geen nek dus mijn bijnaam voor hem is head & shoulders.

En mr ed is een pratend paard van vroeger. En als Riccardo praat en lacht heeft hij er wel wat van weg vind ik  ;D

Breaktest

Als we dan toch op uiterlijk gaan, lijkt De Giraf me ook wel wat Ricciardo. Hij heeft een vrij lange nek en zijn kop is bijna smaller dan de nek zelf.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Ik weet niet precies wie nu de grootste brokkenpiloot is in het huidige veld, maar laten we daarvoor The Human Bowlingball reserveren.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

#11
Grosjean - Croissant of anders crashjean

Kvyat heeft al een bijnaam dankzij Vettel: Torpedo. Daar maken we dan maar Kilo Class van. De stilste onderzeeër van de Russische vloot, je ziet m niet  en hoort m niet, tot ie je in het vizier heeft.

Stroll - die mag de Bowling Ball titel krijgen, hij kijkt soms helemaal niet waar hij heen rijdt, zoals Gasly kan getuigen.

Norris - Chuck natuurlijk! Of Chuck Jr als onze Texas Ranger beledigd is

Ocon - Le Corsaire Malouin. Als Breton moet hij de geschiedenis van de Franse piratenvloot uit St Malo kennen. Hij gedraagt zichzelf soms ook als een piraat op de baan

Vettel - in zijn snorperiode noemde ik hem Nigel. Nu hij zijn status een beetje kwijt lijkt te zijn komt ook dat nummer van XTC bij me op: We're only making plans for Nigel, we only want whats best for him.

Gasly in de eerste helft 2019: G(h)as(t)ly
Gasly in de tweede helft 2019:  GAS-ly

Hamilton - Ricecooker. Vanwege een geweldig cartoontje dat op zijn eeuwige geklaag in ging (losing the rice, hardest rice ever)

Leclerc -  Charlemagne ( kan wel eens een hele grote Charles worden  :D )

op de valreep: voor Max ga ik niks nieuws verzinnen, ik ga hem een bijnaam geven die Mario Andretti ooit van een Italiaanse acteur kreeg. "Piedone", oftewel Leadfoot
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Olav paraceta-Mol

Met zijn nakende vertrek kon die niet ongenoemd blijven.
Maar dit terzijde.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Sinds 2020:

Bowling Bottas na de Grand prix van Boedapest.
Lucky Lewis na de Grand prix van Imola, Baku, Silverstone 2x en Boedapest.
Loewietjes of Looloo is zijn bijnaam op Twitter.
Mazespin na zijn turbelente seizoensstart.
Strolliebollie Geen idee.[/quote]
Smooth Operator nadat hij dit zelf zong door over de boardradio.

Breaktest

Sir Lewis the Second
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond