Cijfer voor de race: Hongarije

Gestart door Sabai, 05 augustus 2019 - 09:34:14

« vorige - volgende »

Cijfer voor de race

10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Sabai

Wat vonden jullie ervan?

Ik heb wederom op het puntje van mijn stoel gezeten .

Matthijs

Ik heb een 8 gegeven, maar misschien is dat nog iets te zuinig. Uiteindelijk gebeurde er véél minder op de baan dan een week geleden, maar de dreiging was er continu. Het was mij in ieder geval tot een ronde of 6-7 voor de finish niet duidelijk wie er zou gaan winnen.

C.G. de Beaufort

Het gevecht tussen Max en Hamilton was fenomenaal. Ook van Sainz, die Gasly erachter hield. Ik geef'm een acht.

Groet,

C.G. de Beaufort


Van Wijk

Lekkere race, met name op tactisch gebied, ook op het puntje van mijn stoel gezeten.

Fietser

9,5. Omdat er is altijd wel iets is wat fractioneel beter kan. Maar realistisch gezien weet ik niet hoe een race met zoveel spanning rond de leiding van begin tot eind, beter kan.

Breaktest

Heb 'm aan mij voorbij moeten laten gaan, op de samenvatting na dan (die weinig indruk maakte). Als ik dit zo hoor lijkt deze erg op Australie. Die gaf ik een 7; dan wordt dit een 8 wegens Max' pole en rol in de race.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Merkwaardig dat je een oordeel velt over een race die je niet eens gezien hebt. De samenvatting is er duidelijk niet in geslaagd om de spanningsboog over te brengen die de hele race lang duurde. Deze race was in de verste verte niet te vergelijken met Australië waar er gewoon werkelijk niets gebeurde.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 05 augustus 2019 - 12:05:28
Merkwaardig dat je een oordeel velt over een race die je niet eens gezien hebt. De samenvatting is er duidelijk niet in geslaagd om de spanningsboog over te brengen die de hele race lang duurde. Deze race was in de verste verte niet te vergelijken met Australië waar er gewoon werkelijk niets gebeurde.
Meestal kijk je een samenvatting nadat je de uitslag al hebt gelezen. Dan is 90% van de spanningsboog natuurlijk al weg. Heel anders dan de race in Duitsland, waarvan de samenvatting natuurlijk wel heel spectaculair was.

Fietser

Ik vind de uitgedeelde cijfers vaak fascinerend. Zo wemelde het hier na de GP van Duitsland van de tienen. Nu, na Hongarije, nauwelijks. Toch waren ze beide erg entertaining, hoor en lees ik overal.
Duitsland liet een foutenfestival zien, wat het vooral bijzonder spectaculair maakte - chaos, dat vooral. Hongarije liet juist een strakke race zien zonder incidenten, maar waarbij coureurs (en tactici vanuit de pits) fair and square om posities vochten, ja zelfs gedurende de hele race om de leiding - zelden vertoond. En dan toch de verschillen in beoordeling?
Waarom? Telt het spektakel voor menigeen het zwaarst? Het onverwachte? De voorliefde voor een bepaalde rijder? Of is het zijn nationaliteit die van grote invloed is? Ik bedoel dit serieus.

Jozef

Ik heb Duitsland een 10 gegeven en Hongarije een 9. Voor mij is een 9 al een uitzonderlijk goede score en ik heb dus ook echt genoten van deze GP. De 10 bewaar ik echter voor races die niet gewoon "uitzonderlijk" zijn maar die zelfs de kans hebben om een legendarische status te verkrijgen. Het soort race waar je misschien over 10 of 20 jaar nog over spreekt. Dat was de GP van Hongarije mijns inziens niet en die van Duitsland wel.

Andere races die van mij een 10 zouden krijgen (ik kijk F1 sinds 2000) zijn bijvoorbeeld Brazilië 2003, Japan 2005, Brazilië 2008, Canada 2011, Bahrein 2014. Ik denk dat Duitsland 2019 in dat rijtje terecht zal komen, maar de tijd zal het uitwijzen.

gloudiesaurus

Een 9, eindelijk strijd om de leiding!
Verstappen vs. Hamilton dat willen we meer zien.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

#11
Citaat van: Fietser op 05 augustus 2019 - 10:53:27
9,5. Omdat er is altijd wel iets is wat fractioneel beter kan. Maar realistisch gezien weet ik niet hoe een race met zoveel spanning rond de leiding van begin tot eind, beter kan.

En voor het podium! Beide Ferrari's mochten duelleren.

Ik geef eveneens een 9,5 en rond af naar een 9,0 in de poll. Het gevecht tussen Hamilton en Verstappen vond ik episch maar lang niet zo gaaf als het gevecht tussen Verstappen en Leclerc. Hamilton heeft 1-2 keer geprobeerd en toen was het klaar. De tweede keer dat zij elkaar troffen was de overspeed zo groot dat Max kansloos was.

Wings

Citaat van: Fietser op 05 augustus 2019 - 19:57:29
Ik vind de uitgedeelde cijfers vaak fascinerend. Zo wemelde het hier na de GP van Duitsland van de tienen. Nu, na Hongarije, nauwelijks. Toch waren ze beide erg entertaining, hoor en lees ik overal.
Duitsland liet een foutenfestival zien, wat het vooral bijzonder spectaculair maakte - chaos, dat vooral. Hongarije liet juist een strakke race zien zonder incidenten, maar waarbij coureurs (en tactici vanuit de pits) fair and square om posities vochten, ja zelfs gedurende de hele race om de leiding - zelden vertoond. En dan toch de verschillen in beoordeling?
Waarom? Telt het spektakel voor menigeen het zwaarst? Het onverwachte? De voorliefde voor een bepaalde rijder? Of is het zijn nationaliteit die van grote invloed is? Ik bedoel dit serieus.

De manier waarop een mens een race interpreteert verschilt van mens tot mens. Het is subjectief. Ik ben meer fan van de sport dan van een rijder en geniet ook van het duel tussen Leclerc en Vettel, als je meer fan bent van een rijder dan van de sport kan dat andersom zijn. Ik herinner nog goed dat ik met een vriendenkring in de kroeg races keek in de jaren dat Häkkinen wereldkampioen werd. We hadden een kamp Ferrari en kamp McLaren. Als Mika uitviel was de kroeg leeg. So be it.

Matthijs

Ik vond zowel Duitsland als Hongarije een uitstekende race en verdienen allebei mijns inziens een hoog cijfer. Duitsland scoorde bij mij iets hoger vanwege het spektakel én de acute spanning. Ik had het gevoel naar een historische race te kijken. In Hongarije was het vooral een sluimerende spanning, ook zeer aantrekkelijk maar tot spektakel op de baan kwam het uiteindelijk nauwelijks.

Fietser

Citaat van: Wings op 06 augustus 2019 - 08:59:15
Ik herinner nog goed dat ik met een vriendenkring in de kroeg races keek in de jaren dat Häkkinen wereldkampioen werd. We hadden een kamp Ferrari en kamp McLaren. Als Mika uitviel was de kroeg leeg. So be it.

Heel herkenbaar van die kroeg en Hakkinen. Zo ken ik nogal wat lieden die de tv uitzetten als Verstappen uitvalt. Ikzelf kijk niet naar Studio Sport als ADO Den Haag heeft verloren. Dus dat tv-programma zie ik zelden...