GP van Hongarije 2019

Gestart door Breaktest, 03 augustus 2019 - 20:31:26

« vorige - volgende »

Breaktest

Omdat er meer is dan Gok de pole en top5...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Zoals de eerste pole van Max. Het foutje van Charles. De gelatenheid van Vettel. Het ongemak van Lewie. Meer?

Breaktest

#2
Citaat van: Mickey op 03 augustus 2019 - 20:36:10
Zoals de eerste pole van Max. Het foutje van Charles. De gelatenheid van Vettel. Het ongemak van Lewie. Meer?
En laten we vooral hopen, de 4e spectaculaire GP op rij.
(helaas moet ik die tandenknarsend aan mij voorbij laten gaan omdat ik morgen een finale moet tennissen :'()
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Voor mij was Hongarije de mooiste GP van het jaar, tot nu toe: een 10. Een schitterend - ook in tactische zin - duel om de leiding dat vrijwel de gehele race in beslag nam, waardoor beide kemphanen veelvuldig gedwongen waren kwalificatierondjes te rijden. Daarnaast strijd om plek 3 en om nog heel veel meer posities. Gierende spanning tot aan het slot. En dat allemaal zonder SC of regenbuien! Pfff, de zomerstop is hard nodig 8).

Mickey


Van Wijk

Ook weer heerlijk genoten, en wat een rit van Sainz, hoeveel ronden heeft Gasley wel niet onder zijn achtervleugel gezeten.....?

Sabai

Ik vraag mij af dat als wanneer Verstappen zelf het initiatief had genomen voor een 2e stop na de poging van Hamilton om hem in te halen.  Hij dan zelf het voordeel had gehad en zijn positie had kunnen behouden.  Ik denk haast van wel . Ze waren zo aan het pushen dat van beide de banden eraan gingen. Gemiste kans van RBR lijkt mij en een pluim voor Mercedes.

Mickey

Hadden ze direct mee moeten klappen. Was na een halve ronde al kansloos. En eerder gaan was ook geen optie, omdat Hamilton sneller leek, had dit uit kunnen buiten door dan langer door te rijden.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 09:49:19
Hadden ze direct mee moeten klappen. Was na een halve ronde al kansloos. En eerder gaan was ook geen optie, omdat Hamilton sneller leek, had dit uit kunnen buiten door dan langer door te rijden.
en hoe doe je dat als je voorop rijdt? Hamilton zal ongetwijfeld de instructie mee hebben gekregen om buiten te blijven als Max naar binnen zou gaan. Volgens mij was RBR hier in alle gevallen kansloos (zonder hulp van buitenaf).

Sabai

Citaat van: Tuesday op 06 augustus 2019 - 10:56:52
Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 09:49:19
Hadden ze direct mee moeten klappen. Was na een halve ronde al kansloos. En eerder gaan was ook geen optie, omdat Hamilton sneller leek, had dit uit kunnen buiten door dan langer door te rijden.
en hoe doe je dat als je voorop rijdt? Hamilton zal ongetwijfeld de instructie mee hebben gekregen om buiten te blijven als Max naar binnen zou gaan. Volgens mij was RBR hier in alle gevallen kansloos (zonder hulp van buitenaf).

Ik denk dat Hamilton het misschien ook niet gered had met zijn banden

Tuesday

Citaat van: Sabai op 06 augustus 2019 - 11:02:04
Citaat van: Tuesday op 06 augustus 2019 - 10:56:52
Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 09:49:19
Hadden ze direct mee moeten klappen. Was na een halve ronde al kansloos. En eerder gaan was ook geen optie, omdat Hamilton sneller leek, had dit uit kunnen buiten door dan langer door te rijden.
en hoe doe je dat als je voorop rijdt? Hamilton zal ongetwijfeld de instructie mee hebben gekregen om buiten te blijven als Max naar binnen zou gaan. Volgens mij was RBR hier in alle gevallen kansloos (zonder hulp van buitenaf).

Ik denk dat Hamilton het misschien ook niet gered had met zijn banden
denk het wel, die had een langere eerste stint en die had ook gewoon een paar tiende over op Max, dus zou normaal gesproken zn banden ook wat langer goed kunnen houden. En daarnaast was voor Max een inhaaljacht sowieso moeilijker geweest omdat Mercedes duidelijk de snellere auto was. In dit geval moet je gewoon blij zijn met de 2e plaats (en een pole position), er zat volgens mij echt niet meer in.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Tuesday op 06 augustus 2019 - 10:56:52
Citaat van: Mickey op 06 augustus 2019 - 09:49:19
Hadden ze direct mee moeten klappen. Was na een halve ronde al kansloos. En eerder gaan was ook geen optie, omdat Hamilton sneller leek, had dit uit kunnen buiten door dan langer door te rijden.
en hoe doe je dat als je voorop rijdt? Hamilton zal ongetwijfeld de instructie mee hebben gekregen om buiten te blijven als Max naar binnen zou gaan. Volgens mij was RBR hier in alle gevallen kansloos (zonder hulp van buitenaf).

(..) Volgens mij was RBR hier in alle gevallen kansloos (zonder hulp van buitenaf).

Ik neem aan dat je aan het einde bedoeld, de achterblijvers. In dit geval, ja dus. (wanneer er geen safety-car plaatsvindt)

Groet,

C.G. de Beaufort