Banaan van de race Silverstone

Gestart door Sabai, 14 juli 2019 - 17:27:01

« vorige - volgende »

Sabai

Deze banaan gaat naar Vettel deze race. Het lijkt wel of ze bij Ferrari teamorders hebben gegeven om Verstappen geen mm meer te geven en eraf te rijden. Tegen Lec Clercq was mooi en op het randje. Maar wat Vettel hier doet gaat werkelijk nergens over.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 14 juli 2019 - 17:27:01
Deze banaan gaat naar Vettel deze race. Het lijkt wel of ze bij Ferrari teamorders hebben gegeven om Verstappen geen mm meer te geven en eraf te rijden. Tegen Lec Clercq was mooi en op het randje. Maar wat Vettel hier doet gaat werkelijk nergens over.
Vettel liet Verstappen er juist heel eenvoudig langs. Die komt vervolgens zelf iets buiten de baan, lijkt dan over te willen steken, maar besluit op het laatste moment toch de binnenkant af te dekken. Uiteindelijk blijft het natuurlijk de fout van Vettel, maar Verstappen moet zich ook af gaan vragen waarom er nu alweer voor het 2e seizoen op rij iemand bij m achter op rijdt.

Matthijs

Weet je wat? Ik heb niet zoveel zin meer om me druk te maken wie steeds fout is bij welke aanrijding. Werkt heel verfrissend. Ik heb wederom een fantastische strijd gezien tussen Verstappen en Leclerc deze race, net als vorige race. Op de baan en soms een stukje ernaast. Ook de actie tussen Vettel en Verstappen was top, helaas ging het fout. Er werd deafgelopen twee races echt geraced op de limiet en dat was prachtig om te zien. En dan gaat het soms mis. Ik slaap er niet minder om.

Sabai

Ik lees net dat Vettel gelijk excuses heeft gemaakt dus dat siert hem dan wel weer. En idd tegen leclerc was het mooi dat ze het lieten gaan.

C.G. de Beaufort

Vettel moet zo langzamerhand eens overwegen om te stoppen met racen. Zijn verantwoordeljkheid neemt af... nu dit weer bij Max, de vorige keer bij Hamilton in Azerbaijan (2017). Hij is inmiddels 32 jaar.

Groet,

C.G. de Beaufort



Jozef

Citaat van: Tuesday op 14 juli 2019 - 17:38:44
Citaat van: Sabai op 14 juli 2019 - 17:27:01
Deze banaan gaat naar Vettel deze race. Het lijkt wel of ze bij Ferrari teamorders hebben gegeven om Verstappen geen mm meer te geven en eraf te rijden. Tegen Lec Clercq was mooi en op het randje. Maar wat Vettel hier doet gaat werkelijk nergens over.
Vettel liet Verstappen er juist heel eenvoudig langs. Die komt vervolgens zelf iets buiten de baan, lijkt dan over te willen steken, maar besluit op het laatste moment toch de binnenkant af te dekken. Uiteindelijk blijft het natuurlijk de fout van Vettel, maar Verstappen moet zich ook af gaan vragen waarom er nu alweer voor het 2e seizoen op rij iemand bij m achter op rijdt.

Volledig mee eens!

Sluit me ook bij Matthijs aan in die zin dat het belangrijkste wapenfeit van de dag wel gewoon de mooie strijd op de baan was, voornamelijk dan tussen Verstappen en Leclerc.

Mickey

Vettel zijn ondermaatse prestaties van de laatste tijd gaan ook verder dan een banaan van de race.

Ik ben benieuwd hoeveel fouten hij zich nog kan permitteren.

Jozef

#7
Ik kan me vergissen maar ik voel ook enige gelatenheid of berusting. De Vettel van twee of meer jaar geleden zou volgens mij lichtjes over de rooie zijn gegaan en Verstappen gek verklaard hebben voor zijn agressieve verdedigende beweging. Ik zeg niet dat dat terecht zou zijn, ik zeg alleen dat dit de reactie was die ik had verwacht.

Misschien vergis ik me schromelijk en is zijn rustige reactie, met zelfs excuses voor Verstappen, gewoon een positieve evolutie in zijn gedrag. Maar ik kreeg het gevoel dat het hem gewoon nog weinig kan schelen, en dat is voor een topsporter wel echt een slecht teken. In dat geval zou het me ook niet verbazen als hij na dit seizoen gewoon opstapt uit de F1 (ondanks nog een contract voor volgend jaar).

Wings

Citaat van: Matthijs op 14 juli 2019 - 17:49:23
Weet je wat? Ik heb niet zoveel zin meer om me druk te maken wie steeds fout is bij welke aanrijding. Werkt heel verfrissend.

Waarvan akte.

- Ik doe er steeds minder vaak aan mee en laat ook deze aan mij voorbij gaan. Seb heeft excuses aangeboden, Max geaccepteerd, zonde maar het gebeurt nu eenmaal.
- Ik heb onwijs genoten van het duel tussen Leclerc en Verstappen. Legendarisch, episch!
- Een groot compliment aan de wedstrijdleiding die de twee kemphanen liet racen. Eindelijk konden we weer eens genieten van een race.
- Banaan van de race? Giovinazzi. De snelheid over één ronde is er maar op zondag is hij een drama.

Fietser

Citaat van: Mickey op 14 juli 2019 - 18:43:47
Vettel zijn ondermaatse prestaties van de laatste tijd gaan ook verder dan een banaan van de race.
Ben ik mee eens. Vettel lijkt op weg naar de uitgang, zeker naast de sterke(re) teamgenoot die hij nu naast zich heeft. Twijfel en onzekerheid vechten om voorrang bij de mij sympathieke Heppenheimer - zijn kop-staart-move in Silverstone was er een goed voorbeeld van. Nu nog wachten op een incidentele uitschieter of hoogtepunt en daarna met trots uitstappen lijkt een passend scenario.

Breaktest

Citaat van: Wings op 14 juli 2019 - 19:33:20
Citaat van: Matthijs op 14 juli 2019 - 17:49:23
Weet je wat? Ik heb niet zoveel zin meer om me druk te maken wie steeds fout is bij welke aanrijding. Werkt heel verfrissend.

Waarvan akte.

- Ik doe er steeds minder vaak aan mee en laat ook deze aan mij voorbij gaan. Seb heeft excuses aangeboden, Max geaccepteerd, zonde maar het gebeurt nu eenmaal.
- Ik heb onwijs genoten van het duel tussen Leclerc en Verstappen. Legendarisch, episch!
- Een groot compliment aan de wedstrijdleiding die de twee kemphanen liet racen. Eindelijk konden we weer eens genieten van een race.
- Banaan van de race? Giovinazzi. De snelheid over één ronde is er maar op zondag is hij een drama.
Off topic: Dit weekend zag ik nog wat highlights van Formule E. Daar kan F1 nog wat van leren.
Pardon...?
Welnu, die auto's reden naast elkaar, tegen elkaar, over elkaar en onder elkaar. En nul strafseconden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Breaktest op 15 juli 2019 - 12:02:40
Citaat van: Wings op 14 juli 2019 - 19:33:20
Citaat van: Matthijs op 14 juli 2019 - 17:49:23
Weet je wat? Ik heb niet zoveel zin meer om me druk te maken wie steeds fout is bij welke aanrijding. Werkt heel verfrissend.

Waarvan akte.

- Ik doe er steeds minder vaak aan mee en laat ook deze aan mij voorbij gaan. Seb heeft excuses aangeboden, Max geaccepteerd, zonde maar het gebeurt nu eenmaal.
- Ik heb onwijs genoten van het duel tussen Leclerc en Verstappen. Legendarisch, episch!
- Een groot compliment aan de wedstrijdleiding die de twee kemphanen liet racen. Eindelijk konden we weer eens genieten van een race.
- Banaan van de race? Giovinazzi. De snelheid over één ronde is er maar op zondag is hij een drama.
Off topic: Dit weekend zag ik nog wat highlights van Formule E. Daar kan F1 nog wat van leren.
Pardon...?
Welnu, die auto's reden naast elkaar, tegen elkaar, over elkaar en onder elkaar. En nul strafseconden.

Ik heb ook voor het eerst 1 race gezien. En ik vond er nog steeds niks aan. Er zit totaal geen gang in. Ze botsen als botsauto's tegen elkaar aan. Een gebrek aan talent en een veld vol afgekeurde f1 coureurs.

Breaktest

Eh.... het ging mij om de nul strafseconden...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Breaktest op 15 juli 2019 - 15:56:39
Eh.... het ging mij om de nul strafseconden...

Die hadden ze best kunnen geven.

Wings

Nul seconden hebben ze ook gehad. :)