Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Jozef

Het zou wel een koerswijziging betekenen voor Red Bull. Dat ze gemakkelijk coureurs aan de kant schuiven is bekend, maar iemand binnenhalen die niet uit het eigen kweekprogramma komt, is geleden van Mark Webber in 2007. Dat was in de absolute beginjaren van het verhaal van Red Bull in de F1.

Mij zou het dus verbazen dat ze nu Hülkenberg gaan bellen, ik verwacht dan toch eerder Kvyat of Albon.

Breaktest

Albon zeker niet. Ze willen geen vier debacles op rij (als ik Hartley even meereken). Die laten ze minstens drie jaar zitten.
Kvyat als tussenpaus zou kunnen, maar ik vraag me af of aangaande hem de gunfactor niet een beetje op is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Als de gunfactor op was geweest, dan hadden ze hem niet weer teruggehaald van Ferrari. Hij laat dit seizoen ook een vrij goede indruk na.

Om het even over een andere boeg te gooien: bij RBR zijn er ongetwijfeld ook mensen bezig met het scenario: wat als Verstappen in de komende 1 of 2 jaar opstapt? Dan hebben ze wel een reëel probleem, want iemand van het kaliber Vettel/Ricciardo/Verstappen hebben ze toch echt niet in de pijplijn zitten. In dat opzicht is het misschien wel te verklaren dat ze naar een Hülkenberg lonken. Niet dat ik in hem een wereldkampioen zie, maar toch wel een potentiële racewinnaar en door zijn ervaring ook van grotere waarde dan een Kvyat of Albon.

Matthijs

Los daarvan ben ik gewoon heel benieuwd hoe Hülkenberg het zou doen bij een topteam. Wordt het een Fisichella die opeens niet meer zo indrukwekkend is eenmaal in een topteam, of wordt het een Hakkinen die opeens iets extra's vindt? Ik vrees het eerste.

Wings

Citaat van: Jozef op 11 juli 2019 - 23:29:41
Het zou wel een koerswijziging betekenen voor Red Bull. Dat ze gemakkelijk coureurs aan de kant schuiven is bekend, maar iemand binnenhalen die niet uit het eigen kweekprogramma komt, is geleden van Mark Webber in 2007. Dat was in de absolute beginjaren van het verhaal van Red Bull in de F1.

Mij zou het dus verbazen dat ze nu Hülkenberg gaan bellen, ik verwacht dan toch eerder Kvyat of Albon.

Albon moet eerst rijpen. Is te vroeg. Kvyat is 20.000 keer gewogen en te licht bevonden. Zou mij verbazen als ze Kvyat wederom in de Red Bull proppen. Volgens mij is hij niet meer dan een referentiepunt waaraan talent getoetst kan worden. Verder is de talentenvijver van Red Bull drooggelopen. Dus, bij uitzondering, plan B. Hülkenberg is een prima tweede rijder. Goed genoeg om punten te pakken, zonder dat hij Max in de weg rijdt.

Wings

Citaat van: Breaktest op 12 juli 2019 - 12:05:19
Albon zeker niet. Ze willen geen vier debacles op rij (als ik Hartley even meereken). Die laten ze minstens drie jaar zitten.
Kvyat als tussenpaus zou kunnen, maar ik vraag me af of aangaande hem de gunfactor niet een beetje op is.

Kvyat is een schoolvoorbeeld van nood breekt wet.

Matthijs

Albon volgens mij ook. Was geen Red Bull junior meer en leek ook geen gigatalent in de juniorklassen.

Sabai

Er is sowieso op dit moment weinig talent in de F2. En door die nieuwe regels krijgt echt talent geen kans meer om door te stromen

Robbert65

Citaat van: Jozef op 12 juli 2019 - 12:37:34
Om het even over een andere boeg te gooien: bij RBR zijn er ongetwijfeld ook mensen bezig met het scenario: wat als Verstappen in de komende 1 of 2 jaar opstapt? Dan hebben ze wel een reëel probleem, want iemand van het kaliber Vettel/Ricciardo/Verstappen hebben ze toch echt niet in de pijplijn zitten. In dat opzicht is het misschien wel te verklaren dat ze naar een Hülkenberg lonken. Niet dat ik in hem een wereldkampioen zie, maar toch wel een potentiële racewinnaar en door zijn ervaring ook van grotere waarde dan een Kvyat of Albon.

Ik zie een ruil met Vettel wel als mogelijkheid. Of als Hamilton inderdaad voor Ferrari tekent over een jaar (in plaats van Vettel) dat Vettel terugkeert en Verstappen naar Mercedes verkast.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Waarom zou hij dat willen? Iedereen roept dat wel maar ik zie het verband niet? Hamilton rijdt bij Mercedes en jaagt opende records. Zo lang hij in de winnende flow zit, gaat hij niet verkassen. Verder wint Mercedes 6 jaar oprij, de kans dat er een einde komt aan de dominantie is groter dan dat ze er nog 6 jaar aan vastplakken én Red Bull, Honda en Max en een prima leerjaar. Waarom zou Max naar Mercedes willen?

Breaktest

De houdbaarheid van coureurs blijft toch een mysterie. Alonso doet ons graag geloven dat hij onbeperkte houdbaarheid heeft, Kimi bewijst het min of meer, en die van Vettel lijkt  op zijn 32e passé.
(Ik meen overigens Kimi's geheim te kennen, namelijk dat ie niet echt wereldkampioenpretenties heeft - heel slim eigenlijk, want dan word je daar ook niet op afgerekend).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

#41
Met zo'n lage 'N' is het moeilijk om te beoordelen of leeftijd een rol speelt. Voor de één wel, voor de ander niet. Kimi rijdt lekker in de luwte, Vettel rijdt vol in de schijnwerpers met een hijgende jonge hond in zijn nek.

Sabai

http://youtu.be/BrI4Q6kDl2I

Toch doet deze crash mij heel erg aan iemand anders denken die op zijn retour was. Vettel had vorig jaar ook al de grootste moeite met Raikonen maar nu naast leclerc valt het meer op. Ik geloof dat hij nu ook in de laatste 15 races 8 keer door eigen fouten niet het maximale uit zijn race heeft gehaald. Dat zegt eigenlijk al meer dan genoeg.  En ik heb zeker enige sympathie voor Vettel maar ik ben ook realistisch.

Arthur

Aan die crash dacht ik ook direct en alhoewel ik een groot fan ben van MSC moest ik toch even beide wenkbrauwen fronsen. Het zou me niet verbazen als Vettel aan het eind van het seizoen de brui er aangeeft.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Die van Schumacher was echt veel en veel erger. Schumacher was niet in duel en zat verder achter zijn voorliggers. Die zat gewoon echt te slapen.

De crash van Vettel was zijn fout maar Verstappen lokte het ook wel uit door 'm eerst links af te knijpen en dan ook nog eens terug naar rechts uit te wijken. De vergelijking met Bakoe 2018 lijkt me meer op zijn plaats dan die met Schumacher in Singapore.