Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Mickey op 07 januari 2020 - 12:48:11
Ben wel nieuwsgierig naar zijn bezoldiging!

Met een beetje pech de best betaalde coureur die nooit wereldkampioen werd.  :P
de best betaalde coureur die nog geen wereldkampioen is/was.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 07 januari 2020 - 12:48:11
Ben wel nieuwsgierig naar zijn bezoldiging!

Met een beetje pech de best betaalde coureur die nooit wereldkampioen werd.  :P
Reken maar dat er flink wat overwaarde zit in die blikjes.
Zelf ben ik ooit ook dicht bij een contract geweest. Dat ging ongeveer zo. Ik stond bij een Red Bull stand en zag een petje waar een bedrag van 35 € aan hing. Ik zeg: 35 €, is dat wat ik krijg als ik reclame voor jullie ga maken? Is dat niet een beetje weinig?" Zij:"Nee meneer, zoveel kost dat petje". Ik:"Maar dat is toch de omgekeerde wereld? Ik wil best voor gek lopen met zo'n petje, maar dan moet er wel even gedokt worden." Affijn, we kwamen er niet uit...
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Maarehm... 40 mio/j las ik ergens.  :o

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 08 januari 2020 - 14:29:16
Maarehm... 40 mio/j las ik ergens.  :o

Honda schijnt mee te betalen  :)
Hiermee liggen in elk geval bij 2 topteams (ook Ferrari - Leclerc) de komende jaren 2 topcoureurs vast.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 07 januari 2020 - 12:53:41
Citaat van: Mickey op 07 januari 2020 - 12:48:11
Ben wel nieuwsgierig naar zijn bezoldiging!

Met een beetje pech de best betaalde coureur die nooit wereldkampioen werd.  :P
de best betaalde coureur die nog geen wereldkampioen is/was.

Max zal meer weten, in ieder geval hoe de RB16 gaat worden en wat Honda van plan is. Nu Max blijft is de kans groot dat Honda ook blijft. Goede zet van Red Bull.
Nu hopen dat Red Bull en Honda Max Verstappen een auto kunnen geven waarmee hij echt voor de titel kan gaan strijden.

En als het contract afloopt is Max pas 26 jaar en kan hij nog altijd een switch maken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Er gaan bedragen rond (Top Gear) van 40 mln. Eigenlijk volkomen van de pot gerukt - zelfs een tiende vind ik nog te veel. Maar goed, ik weet het, ik ben een minderheid.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

De cijfers lopen nogal uiteen. Die 40 miljoen komt van de Italiaanse Motorsport.com. De Daily Telegraph heeft het dan weer over 12 miljoen pond.

Voor die 12 miljoen denk ik niet dat Verstappen nu al zijn handtekening gezet had. Mijn eerste reactie op het nieuws was ook dat hij hier minstens 30 miljoen per jaar voor moet vangen, gezien het vroege tijdstip en de lange duur van de overeenkomst. Dus ik denk toch dat de 40 miljoen er dichter bij zit dan de 12.

Robbert65

Ik denk dat hij in zijn oude contract ongeveer op 12 -15 miljoen zat na premies. Hij zal een forse upgrade hebben gehad naar een basis van 10 tot 12 miljoen met een premie per punt die er niet om liegt, denk aan 20 tot 50 duizend.  Daarnaast een vette premie voor overwinningen, mischien ook gestaffeld, bijvoorbeeld de eerste 3 overwinningen 7,5 ton en dan omhoog.
Op die manier kom je na een goed seizoen op 30 tot 40 miljoen uit.

basis 15.000.000,00
300 pntn x pak m beet 35.000,00 10.500.000,00
8 overwinningen gem. 1 miln 8.000.000,00

levert 33.5 miljoen op. En een kampioenschap nog meer, enfin, dan zit ik al aan de hoge kant met mijn schattingen denk ik, maar zo zal het ongeveer werken.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Veel geld! En dan strijkt Max Verstappen met sponsoring en merchandise ook nog geld op.

Maar ik denk dat het Verstappen in beginsel niet eens om het geld te doen is. Hij heeft een doel, wereldkampioen worden. En blijkbaar heeft hij veel vertrouwen in Red Bull en Honda. En hij wil natuurlijk het verhaal afmaken, als junior bij Red Bull doorbreken en wereldkampioen worden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Het is ook een mooi team wat helemaal om hem draait. Ze hebben dezelfde doelen dus geen gekke keuze.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 10 januari 2020 - 17:57:54
Het is ook een mooi team wat helemaal om hem draait. Ze hebben dezelfde doelen dus geen gekke keuze.

Nee en het is unfinished business dus snap het wel.
Aan de andere kant hij had ook nog even kunnen wachten met het tekenen van een langer contract. Maar ik snap Red Bull, zij willen zekerheid en hebben Verstappen nodig om Honda te overtuigen om langer door te gaan in de Formule 1.

Er zijn zelfs geruchten die melden dat Honda mee betaald aan het contract van Verstappen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Bij Honda zijn ze verliefd op Verstappen, de baas zei zelfs een keer in de media dat hij hen doet terugdenken aan de tijd dat ze met een jonge Senna samenwerkten.

Verstappen heeft ongetwijfeld naar Alonso gekeken en daarvan geleerd wat je allemaal absoluut niet moet doen. En misschien ook geleerd uit zijn eigen hobbelige parcours met Renault. En nu doet hij het tegenovergestelde. Altijd positief spreken over Honda, de nadruk leggen op Honda's goede werk bij elk goed resultaat op zaterdag of zondag. Zo krijg je een team om je heen. Doet hij goed. Drie jaar in de F1 en hij snapt het; Alonso had het na 15 jaar nog niet door. Het zal hem verder brengen dan Alonso ooit geraakt is.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 11 januari 2020 - 17:32:57
Bij Honda zijn ze verliefd op Verstappen, de baas zei zelfs een keer in de media dat hij hen doet terugdenken aan de tijd dat ze met een jonge Senna samenwerkten.

Verstappen heeft ongetwijfeld naar Alonso gekeken en daarvan geleerd wat je allemaal absoluut niet moet doen. En misschien ook geleerd uit zijn eigen hobbelige parcours met Renault. En nu doet hij het tegenovergestelde. Altijd positief spreken over Honda, de nadruk leggen op Honda's goede werk bij elk goed resultaat op zaterdag of zondag. Zo krijg je een team om je heen. Doet hij goed. Drie jaar in de F1 en hij snapt het; Alonso had het na 15 jaar nog niet door. Het zal hem verder brengen dan Alonso ooit geraakt is.
vind ik wel een beetje te makkelijk. Het Honda waar Alonso mee te maken had presteerde ver beneden peil en ook Renault was een inferieur product waar wel grof voor betaald moest worden, maar toch amper progressie werd geboekt. De relatie met RBR was al zeer matig en in het laatste jaar was het van alle kanten moddergooien. Ook Hamilton geeft/gaf wel eens af op zn eigen team (2016). Alonso heeft ook gewoon een paar keer pech gehad en Verstappen tot nu toe nog niet het benodigde materiaal.