Carrousel 2020

Gestart door Breaktest, 30 juni 2019 - 13:42:22

« vorige - volgende »

Breaktest

Wie moet er volgend jaar uit?
Je ziet dat de nieuwkomers uit F2 (Norris, Russel, Albon) het ronduit goed doen - waaruit je de conclusie mag trekken dat F2 een harde leerschool is waar talent uiteindelijk toch komt bovendrijven - zet vooral Russel in een betere wagen aub, dat verdient die gast (immers in F2 versloeg ie ruimschoots zijn generatiegenoten maar rijdt nu wel in de slechtste wagen).

En ook dit jaar wordt weer stevig op de deur geklopt, onder aanvoering van onze eigen Nyck. Hoewel hij zich een late leerling toont, verdient ie gewoon een kans in F1 als ie dit jaar de titel pakt. Ter info: sinds 2013 is het niet meer voorgekomen dat een kampioen (Fabio Leimer) niet naar F1 doorstootte.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Nyck de Vries is de beste rijder in de F2 op dit moment maar hij krijgt het bandenmanagement niet voor elkaar. En dat na 2,5 jaar in de F2. Oneerbiedig gezegd: wat heeft hij dan in de F1 te zoeken? Ik zie opvallend genoeg nu geen coureur in de opstartklassen er met kop en schouders bovenuit steken.

Breaktest

Dat vraag ik ook af - of dit geen tussenpaus-generatie is. Vóór Nyck pleit dat ie vorig jaar niet voor bv Albon onderdeed - en als die in F1 thuishoort, waarom Nyck niet? Voor hem pleit ook dat ie inmiddels behoorlijk los is van de concurrentie in de tussenstand. Maar goed, tegen hem pleit dat bandenmanagement dat inderdaad redelijk chronisch lijkt.
Tot slot, Fabio Leimer was, net als Nyck nu, 24 toen ie de titel won. Inmiddels heeft ie zijn helm aan de wilgen gehangen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Jolyon Palmer heeft bovendien laten zien dat niet iedere F2-kampioen noodzakelijk in de F1 thuishoort. Palmer werd kampioen in zijn vierde F2-seizoen, voor De Vries is het nu zijn derde. Dus hij heeft nog één streepje voor op Palmer, dat wel.

Matthijs

Over het bandenmanagement van Nyck de Vries gesproken:

O'Ward had zijn debuutrace in de F2 en dat was even een realitycheck:
CitaatI got a proper ass-whipping today to be honest," O'Ward told Motorsport.com after the feature race. "I don't know what to say. I've never felt slower in my life.
I have to learn to manage this tyre. I dropped 45 seconds in a matter of 40 laps. I thought I was saving the tyres, and I was going slow to save the tyres, but they still went off.

Natuurlijk is bandenmanagement belangrijk, maar zouden er met duurzame banden andere talenten opstaan? Zouden er andere talenten zijn als Pirelli niet de leverancier was? Uiteindelijk zou het belangrijker moeten zijn om snel te zijn dan om banden te sparen.

Arthur

Op de vraag wie er uit moet roep ik [met alle respect] Kubica. Mooi dat hij de kans gehad heeft maar [los van de auto] heeft hij totaal niet kunnen overtuigen. Stroll past ook in die categorie [wel betere auto] en voor Raikkonen nadert  pensioen zo onderhand.... Er kunnen dus stoelen genoeg beschikbaar komen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

BMW.WilliamsF1

Kubica heeft een 2-jarig contract en neemt de nodige euro's mee. Ik vrees dus dat ie nog wel een jaartje zal blijven. Stroll zal wel blijven, want zijn vader is de baas daar en Raikkonen gaat wel lekker en heeft ook een 2-jarig contract.

Dus ik denk dat die 3 nog wel een jaartje blijven.

Ik weet eigenlijk niet van welke coureurs er dit jaar een contract afloopt? In ieder geval Bottas. Na 2020 wordt het interessant wat er gaat gebeuren.

Jozef

Waar ik op zit te wachten is dat Haas eindelijk zijn coureurs op straat zet en vers bloed binnenhaalt.

Breaktest

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 01 juli 2019 - 18:48:53
Kubica heeft een 2-jarig contract en neemt de nodige euro's mee. Ik vrees dus dat ie nog wel een jaartje zal blijven. Stroll zal wel blijven, want zijn vader is de baas daar en Raikkonen gaat wel lekker en heeft ook een 2-jarig contract.

Dus ik denk dat die 3 nog wel een jaartje blijven.

Ik weet eigenlijk niet van welke coureurs er dit jaar een contract afloopt? In ieder geval Bottas. Na 2020 wordt het interessant wat er gaat gebeuren.
Het is toch jammer dat bepaalde coureurs niet de eer aan zichzelf houden. Iemand een idee wanneer dat voor het laatst gebeurde?
Ik heb altijd Graham Hill voor ogen die in zijn nadagen steevast door teamgenoten om de oren werd gereden, toen geen stoeltje meer kon vinden, toen een eigen team begon dat ook geen soelaas bood en ten slotte in 1975 zich niet meer voor Monaco wist te kwalificeren - een race die hij 5 keer gewonnen had. Maar er moeten recentere voorbeelden zijn.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Ik heb de hele historie van Nigel Mansell niet meegemaakt, maar had die niet een comeback die hij na een race of 3 opgaf?

Maar volgens mij gebeurt het net wel vaak genoeg dat een coureur zelf beslist dat hij er geen zin meer in heeft. Mika Häkkinen (ging op "sabbatical" maar iedereen wist eigenlijk wel dat het definitief was), Jenson Button, en natuurlijk het prominentste voorbeeld van allemaal, Nico Rosberg.

Wat deze coureurs verbindt is dat het allemaal wereldkampioenen waren. Als je geen titels hebt gewonnen, dan is het misschien moeilijker om te accepteren dat je afgedaan hebt.

Breaktest

Ja maar echt de eer aan jezelf is contract inleveren, niet 't seizoen afmaken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Damon Hill ging misschien 1 of 2 jaar te lang door (kon niet omgaan met die gegroefde banden) en eigenlijk vind ik dat Raikkonen niet meer op het niveau van weleer presteert, al is dat niveau altijd nog hoger dan de gemiddelde middenmoter.

Jacques Villeneuve anyone?  ;)

Mickey

Citaat van: Breaktest op 02 juli 2019 - 12:36:55
Ja maar echt de eer aan jezelf is contract inleveren, niet 't seizoen afmaken.

Klinkt heel nobel, maar die jongens moeten ook eten, of zouden ze hun inkomsten mogen houden?

Sabai

Kubica zou de eer aan zichzelf moeten houden. Het is gewoon beschamend .

Jozef

Citaat van: Breaktest op 02 juli 2019 - 12:36:55Ja maar echt de eer aan jezelf is contract inleveren, niet 't seizoen afmaken.

Rosberg had een contract voor 2017, maar brak het natuurlijk niet af in het midden van het seizoen.

Tijdens het seizoen zelf opstappen, zo was er naast bovengenoemde Nigel Mansell nog een recenter geval: Montoya die de F1 verliet in het midden van 2006.