GP van Frankrijk

Gestart door Sabai, 21 juni 2019 - 16:45:00

« vorige - volgende »

Breaktest

Iets anders dan: wil iemand nog zijn waardering voor de GP van Frankrijk uitdrukken in cijfers? (ikzelf heb maar een kwartier gekeken en de samenvatting en kom tot een 4)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 25 juni 2019 - 13:17:38
Iets anders dan: wil iemand nog zijn waardering voor de GP van Frankrijk uitdrukken in cijfers? (ikzelf heb maar een kwartier gekeken en de samenvatting en kom tot een 4)

Ik denk dat iedereen wel rond dat cijfer uitkomt (of lager). Het was echt enorm saai. Zelfs het Schumacher tijdperk was interessanter.
Enige positieve is dat de F1 nu wakker wordt en weet dat er wat moet veranderen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Je zegt het, maar we zijn daar niet unaniem in.

Citaat van: Wings op 23 juni 2019 - 19:28:39
Prima race. Geen spektakelstuk om de vingers bij af te likken maar aanvaardbaar. Heb genoten van de knokpartijen in het middenveld.


Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 25 juni 2019 - 13:46:29
Citaat van: Breaktest op 25 juni 2019 - 13:17:38
Iets anders dan: wil iemand nog zijn waardering voor de GP van Frankrijk uitdrukken in cijfers? (ikzelf heb maar een kwartier gekeken en de samenvatting en kom tot een 4)
Enige positieve is dat de F1 nu wakker wordt en weet dat er wat moet veranderen...
Dat is pas een echt optimistische kijk. Zelf ben ik veel cynischer. De kritiek Paul Ricard bestond ook al in de jaren 70 en 80. En toch landen ze er gewoon opnieuw, alsof de Franse GP bezoekers mongolen zijn die je alles wijs kunt maken. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Ik verwacht trouwens eerdaags een rijders wissel bij Red Bull . De situatie omtrent Gasly begint nu wel onhoudbaar te worden.  Dat je even moet wennen is ok. Maar dit kan je niet hebben bij een top team. Na 8 races moet je de snelheid wel gevonden hebben.

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 25 juni 2019 - 20:26:47
Citaat van: Breaktest op 25 juni 2019 - 00:51:39
Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2019 - 21:26:03
Citaat van: Breaktest op 24 juni 2019 - 14:39:08
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.
Waarom? Om Max een plezier te doen? Om eindelijk te weten wie de betere coureur is? Dat wil ik ook best weten, maar als dat ook betekent dat de rest van het veld nog meer wordt opgerold, laat dan maar zitten. Bottas zit daar goed op zijn plek.
Als dit ingegeven is doordat je je geloof in RB-Honda begint te verliezen, sluit ik me daarbij aan. Ik geloof er ook niet in en heb er ook nooit in geloofd. Daarbij baseer ik me op een historisch perspectief. Aziaten/de Japanners zijn weer goed in andere dingen, bv elektronica en miniaturisering, maar ze zijn nooit echt fantastische motorbouwers geweest. Dat zit toch echt meer in het DNA van Europa. De successen met Mclaren/Senna kent iedereen maar vertroebelen het beeld. Die waren van redelijk korte duur, zeker als dit afzet tegen hun totale deelname aan F1, en achteraf bezien misschien vooral ook aan het coureurskoppel toe te schrijven.   
Wel eens een Honda S2000 gereden? Ken je die motor?
Sorry hoor, maar het niveau van argumentatie vind ik bedroevend. Honda maakt fantastische straatauto's en grasmaaiers maar wat heeft dat met F1 motoren te maken? 
Ja Breaktest, jij beweert dat Japanners geen motoren kunnen bouwen toch?
ik denk dat ie Moto GP motoren bedoelde.. dan snap ik het wel  ;D

Sabai

Citaat van: Robbert65 op 25 juni 2019 - 20:26:47
Citaat van: Breaktest op 25 juni 2019 - 00:51:39
Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2019 - 21:26:03
Citaat van: Breaktest op 24 juni 2019 - 14:39:08
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.
Waarom? Om Max een plezier te doen? Om eindelijk te weten wie de betere coureur is? Dat wil ik ook best weten, maar als dat ook betekent dat de rest van het veld nog meer wordt opgerold, laat dan maar zitten. Bottas zit daar goed op zijn plek.
Als dit ingegeven is doordat je je geloof in RB-Honda begint te verliezen, sluit ik me daarbij aan. Ik geloof er ook niet in en heb er ook nooit in geloofd. Daarbij baseer ik me op een historisch perspectief. Aziaten/de Japanners zijn weer goed in andere dingen, bv elektronica en miniaturisering, maar ze zijn nooit echt fantastische motorbouwers geweest. Dat zit toch echt meer in het DNA van Europa. De successen met Mclaren/Senna kent iedereen maar vertroebelen het beeld. Die waren van redelijk korte duur, zeker als dit afzet tegen hun totale deelname aan F1, en achteraf bezien misschien vooral ook aan het coureurskoppel toe te schrijven.   
Wel eens een Honda S2000 gereden? Ken je die motor?
Sorry hoor, maar het niveau van argumentatie vind ik bedroevend. Honda maakt fantastische straatauto's en grasmaaiers maar wat heeft dat met F1 motoren te maken? 
Ja Breaktest, jij beweert dat Japanners geen motoren kunnen bouwen toch?

Ik heb weleens een documentaire over Honda gezien en die ademen enkel racen . Als je ziet wat ze op auto en motoren gebied gewonnen hebben in alle klasses. Daar kunnen alle merken in de f1 van dromen. Dus of ze een goede motor kunnen bouwen ? Jazeker.

Van Wijk

Het is natuurlijk weer off topic ( maar de discussie loopt hier).
Wat breaktest bedoelt is dat Honda er op dit moment nog niet is met de F1 motoren.

Wat wij bedoelen ( ik zelf ook )  , is dat Honda een motoren fabrikant is met race hart.
Die gaan alles op alles zetten om weer op nummer 1 op het hoogste niveau te worden.
Als ik Max was zou ik heel goed naar die Japanners luisteren en geduld hebben.

Dit alles staat los van een perfecte grasmaaier of een S2000/ CRX VTEC naar 9000rpm jagen ( wat een feest ) :)

Breaktest

"Ja Breaktest, jij beweert dat Japanners geen motoren kunnen bouwen toch?"

Het moet heerlijk voelen om iemands woorden te verdraaien, anders zou dat niet steeds opduiken.
Als ik alles zo overzie doet alleen Van Wijk een poging een en ander in context te zetten.  Dat zal ik ook doen, maar dan hou ik er echt over op.

Even een stap terug: de aanleiding voor deze discussie is de vraag wat Max in de nabije toekomst moet doen - weggaan of blijven, zie post Tuesday gisteren om 11:39:05. Dat Max bij Red Bull op een dood spoor zit, daar ben ik het mee eens (maar met zijn suggestie dat Max naar Mercedes moet niet).

De hamvraag echter is of de situatie bij Red Bull zo blijft, of dat het nog goed komt - daar zou de discussie over moeten gaan, en nergens anders.

Zelf neem ik stelling in deze discussie door te beweren dat het niet goed komt. Ik geloof niet in de combinatie Red Bull-Honda; dat deed ik een jaar geleden niet, en nog steeds niet. Dat is niet alleen onderbuikgevoel, ik heb een beetje huiswerk gedaan om mijn mening te vormen. Als je iets over de toekomst wilt zeggen, blijft het toch het beste om goed naar het verleden te kijken, niet waar?
En wat zie ik dan?
A. dat de gloriejaren van Honda ('85-92 met Williams en McLaren) indrukwekkend waren, maar ook al weer best lang geleden en daar kun je niet eeuwig op blijven teren.
B. dat Honda als motorbouwer over haar hele bestaan een overwinningsratio heeft van 0,18. Van Renault is dat 0,28. Een substantieel verschil over zoveel jaren deelname.
Met ook nog eens de recente successen van Mercedes in het achterhoofd trek ik de conclusie dat het bouwen van de allerbeste F1 motoren meer in het Europees DNA zit dan het Japanse. Van alle Japanse motorbouwers zal Honda ongetwijfeld de meeste F1 passie bezitten, maar daar gaat het niet over. De vraag is of zij haar Europese concurrenten kan verslaan.
Misschien had ik moeten zeggen dat Honda een fantastische motorbouwer is (om bepaalde mensen niet tegen de schenen te schoppen), maar dan is Renault nog fantastischer - maar ja, dan kan Robbert en cs mijn woorden niet verdraaien.

Ik sta dus werkelijk te kijken hoe sommige mensen het zicht op de eigenlijke discussie verliezen omdat ze over een woord in een bijzin vallen, en vervolgens allerlei mallotige en anekdotische argumenten aandragen om het tegenovergestelde te beweren.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Franky R.

Ik weet het niet.


Jaren terug werden de Japanners van Honda ook uitgelachen toen ze het opnamen tegen de gevestigde orde uit Engeland (Norton) of Italiƫ (Ducati/Moto Guzzi). Dus of Europese DNA er iets mee te maken heeft?


Goed, dat waren motorfietsen. Maar de essentie is hetzelfde.


Ik heb het inmiddels afgeleerd om te onderschatten, tenzij er duidelijk ondergepresteerd wordt. Bijvoorbeeld Williams. Maar heeft McLaren er echt alles aan gedaan? Hun chassis was toch zo goed? Nu pas in haar tweede jaar met Renault, boeken ze iets betere resultaten.


Red Bull daartegen pakt nog steeds dezelfde resultaten, maar nu met een andere motorleverancier die er ook gebrand is op succes.

Wings

Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.

Waarom zou Max moeten verkassen naar Mercedes? Ben het eens dat hij titel-ready en Red Bull moet leveren maar dat het niet jaar niet zou lukken wisten wij bij voorbaat. Sterker nog, tot voor kort was Honda de schlemiel van de Formule 1 en nam niemand hen serieus.

Tuesday

Citaat van: Wings op 10 juli 2019 - 17:11:49
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.

Waarom zou Max moeten verkassen naar Mercedes? Ben het eens dat hij titel-ready en Red Bull moet leveren maar dat het niet jaar niet zou lukken wisten wij bij voorbaat. Sterker nog, tot voor kort was Honda de schlemiel van de Formule 1 en nam niemand hen serieus.
ik zeg niet dat het moet, maar het lijkt me een geweldig scenario. Maar met RBR Hamilton verslaan vind ik ook prima ;)

Wings

Dat bedoel ik. Dat hij maar bij Red Bull blijft.