GP van Frankrijk

Gestart door Sabai, 21 juni 2019 - 16:45:00

« vorige - volgende »

Jozef

De Honda-grasmaaier uit 1990 van mijn ouders loopt bovendien nog steeds als een trein. ;D

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 24 juni 2019 - 14:39:08
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.
Waarom? Om Max een plezier te doen? Om eindelijk te weten wie de betere coureur is? Dat wil ik ook best weten, maar als dat ook betekent dat de rest van het veld nog meer wordt opgerold, laat dan maar zitten. Bottas zit daar goed op zijn plek.
Als dit ingegeven is doordat je je geloof in RB-Honda begint te verliezen, sluit ik me daarbij aan. Ik geloof er ook niet in en heb er ook nooit in geloofd. Daarbij baseer ik me op een historisch perspectief. Aziaten/de Japanners zijn weer goed in andere dingen, bv elektronica en miniaturisering, maar ze zijn nooit echt fantastische motorbouwers geweest. Dat zit toch echt meer in het DNA van Europa. De successen met Mclaren/Senna kent iedereen maar vertroebelen het beeld. Die waren van redelijk korte duur, zeker als dit afzet tegen hun totale deelname aan F1, en achteraf bezien misschien vooral ook aan het coureurskoppel toe te schrijven.   
waarom? omdat dan Hamilton niet meer elke week wint... ben er wel een beetje klaar mee. Zelfs als er iemand anders als eerste over de finish komt, dan nog wint Hamilton ;)

Matthijs

Citaat van: Jozef op 24 juni 2019 - 18:01:34
De Honda-grasmaaier uit 1990 van mijn ouders loopt bovendien nog steeds als een trein. ;D
Ook alle huurkarts en Canta-invalidenwagens hebben dezelfde Honda-motor, niet stuk te krijgen

Robbert65

Citaat van: gloudiesaurus op 24 juni 2019 - 00:30:24
Citaat van: Mickey op 23 juni 2019 - 22:20:45
Net gekeken, zonde van m'n tijd bijna.

Kvyat maar naast Verstappen zetten dan.
Zie Verstappen trouwens geen enkele race meer winnen dit jaar. Zou mooi zijn als er iets geks gebeurt en hij volgend jaar naar Ferrari of Mercedes kan. Bij Red Bull gaat hij geen wk worden, ik geloof er niet meer in.

Als het zo doorgaat wint Mercedes dit jaar alles...  ;)
het enige wat echt zou kunnen leiden tot zo'n overstap is denk ik dat Vettel stopt, Ferrari Hamilton haalt en Verstappen naat Mercedes verkast. Maar anders blijft Verstappen gewoon bij RBR...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.
no way. Ondenkbaar dat Verstappen nast Hamilton wordt gecontracteert. Hamilton wil dat niet, Mercedes gaat niet 2 rijders 45 miljoen per jaar betalen. Ondenkbaar.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Breaktest op 24 juni 2019 - 14:39:08
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.
Waarom? Om Max een plezier te doen? Om eindelijk te weten wie de betere coureur is? Dat wil ik ook best weten, maar als dat ook betekent dat de rest van het veld nog meer wordt opgerold, laat dan maar zitten. Bottas zit daar goed op zijn plek.
Als dit ingegeven is doordat je je geloof in RB-Honda begint te verliezen, sluit ik me daarbij aan. Ik geloof er ook niet in en heb er ook nooit in geloofd. Daarbij baseer ik me op een historisch perspectief. Aziaten/de Japanners zijn weer goed in andere dingen, bv elektronica en miniaturisering, maar ze zijn nooit echt fantastische motorbouwers geweest. Dat zit toch echt meer in het DNA van Europa. De successen met Mclaren/Senna kent iedereen maar vertroebelen het beeld. Die waren van redelijk korte duur, zeker als dit afzet tegen hun totale deelname aan F1, en achteraf bezien misschien vooral ook aan het coureurskoppel toe te schrijven.   
Wel eens een Honda S2000 gereden? Ken je die motor?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2019 - 21:23:41
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.
no way. Ondenkbaar dat Verstappen nast Hamilton wordt gecontracteert. Hamilton wil dat niet, Mercedes gaat niet 2 rijders 45 miljoen per jaar betalen. Ondenkbaar.

Denk het ook niet direct, maar het is wel minder onwaarschijnlijk dan laten we zeggen, de afgelopen paar jaar. Hamilton móet namelijk een kéér vervangen gaan worden.

Als de situatie zou ontstaan dat Vettel stopt, dan zou Verstappen in dat gat kunnen en denkelijk ook wel willen stappen. Maar Mercedes weet dat zij het komend jaar en vermoedelijk ook de jaren erna, slechts van Ferrari wat te duchten zullen hebben. Dan kan het ze er weleens heel veel aan gelegen zijn, om de grootste vis uit de vijver binnen te hengelen.

Er is naar mijn idee niet echt afbreukrisico. Één van die twee wordt toch wel wereldkampioen. Hamilton kan zich als de oudste en wijste opstellen en een rol aannemen waarin hij de macht overdraagt, zonder gezichtsverlies. Al denk ik dat hij zich ook zeker niet op voorhand gewonnen zal geven. Verstappen echter niet naast hem dulden, zou het ultieme zwaktebod zijn.

Dat allemaal gedagdroomd hebbende, merk ik tot slot graag op, dat ik Verstappen veel liever naar Ferrari zie vertrekken. Een team waarbij hij met het mes tussen de tanden keer op keer moet vechten voor de winst.

Hoe dan ook, ik heb inmiddels echt alle hoop op een kampioenschap van Verstappen bij RBR laten varen. Nóg zo'n jaar en demotivatie wordt wel een heel serieus risico. You don't wanna end up being the next Alonso.

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2019 - 21:23:41
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.
no way. Ondenkbaar dat Verstappen nast Hamilton wordt gecontracteert. Hamilton wil dat niet, Mercedes gaat niet 2 rijders 45 miljoen per jaar betalen. Ondenkbaar.
is helemaal niet ondenkbaar, anders had ik het toch niet gepost?? Zoals Mickey al zegt, Verstappen heeft de toekomst en Mercedes heeft m al jaren in het vizier. Als Verstappen door laat schemeren graag te willen komen en hij de nodige clausules in zn contract kan aanspreken, dan lijkt het mij zeker niet ondenkbaar dat ze om tafel gaan. En misschien wil Verstappen ook wel voor 25 miljoen elke week de rest van het veld zoek rijden hoor.

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2019 - 21:26:03
Citaat van: Breaktest op 24 juni 2019 - 14:39:08
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.
Waarom? Om Max een plezier te doen? Om eindelijk te weten wie de betere coureur is? Dat wil ik ook best weten, maar als dat ook betekent dat de rest van het veld nog meer wordt opgerold, laat dan maar zitten. Bottas zit daar goed op zijn plek.
Als dit ingegeven is doordat je je geloof in RB-Honda begint te verliezen, sluit ik me daarbij aan. Ik geloof er ook niet in en heb er ook nooit in geloofd. Daarbij baseer ik me op een historisch perspectief. Aziaten/de Japanners zijn weer goed in andere dingen, bv elektronica en miniaturisering, maar ze zijn nooit echt fantastische motorbouwers geweest. Dat zit toch echt meer in het DNA van Europa. De successen met Mclaren/Senna kent iedereen maar vertroebelen het beeld. Die waren van redelijk korte duur, zeker als dit afzet tegen hun totale deelname aan F1, en achteraf bezien misschien vooral ook aan het coureurskoppel toe te schrijven.   
Wel eens een Honda S2000 gereden? Ken je die motor?
Sorry hoor, maar het niveau van argumentatie vind ik bedroevend. Honda maakt fantastische straatauto's en grasmaaiers maar wat heeft dat met F1 motoren te maken? 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2019 - 21:23:41
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.
no way. Ondenkbaar dat Verstappen nast Hamilton wordt gecontracteert. Hamilton wil dat niet, Mercedes gaat niet 2 rijders 45 miljoen per jaar betalen. Ondenkbaar.
Koffiedik kijken kan ik niet. Maar ofschoon Bottas de ideale teamgenoot voor Hamilton is, zou het voor de F1 interessant zijn als hij eens door een ander op de proef wordt gesteld. Verstappen zie ik dat om allerlei, hierboven ook al genoemde redenen (nog) niet zo snel doen. Persoonlijk hoop ik dat volgend jaar Ocon zich mag bewijzen. Niet ieders vriendje, ik weet 't, maar van hem verwacht ik meer vuur aan de schenen van de (dan zesvoudig) kampioen.

Matthijs

#40
Citaat van: Breaktest op 25 juni 2019 - 00:51:39
Sorry hoor, maar het niveau van argumentatie vind ik bedroevend. Honda maakt fantastische straatauto's en grasmaaiers maar wat heeft dat met F1 motoren te maken?
Dat lok je natuurlijk uit door te stellen dat Japanners 'nooit echt fantastische motorbouwers zijn geweest'. Dan krijg je argumentatie die het tegendeel bewijst en gaan we off topic. Ik denk dat het veilig om te stellen dat Honda één van de beste motorbouwers in de wereld is, maar inderdaad vooral op het gebied van betrouwbaar en duurzaam (grasmaaier) en minder op het niveau van racemotoren. Al valt ook daarop heel veel af te dingen, want Honda heeft de beste turbomotor voor de F1 gebouwd in de vorige generatie. Bovendien, Toyota (Japans) is alleenheerser in het WEC en Mazda (ook Japans) heeft de beste Wankelmotor gebouwd en daarmee Le Mans gewonnen.

Breaktest

Je bedoelt: argumentatie die het tegendeel suggereert, bewijs amahoela. Ok nu weer, WEC, wankelmotor - wat heeft dat met F1 te maken?
Als in mijn eerste post al niet duidelijk was dat ik het specifiek over F1-motoren heb, is dat in de tweede wel recht gezet.
Voorts, als je de succesjes van Honda en Yamaha roemt, laten we ook het onbetrouwbare Asiatech erbij slepen, als bewijs hoe goed Japanner zijn, moet je dat natuurlijk wel afzetten tegen de successen van Europese motorbouwers. En als je echt een punt wilt maken, dat weer relateren tegen hun totaal aantal deelnames.
Nou kom maar op met je 'feiten'. Intussen ga ik effe een sigaar roken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 25 juni 2019 - 09:25:43
Nou kom maar op met je 'feiten'.
Nee. Europese motorbouwers zijn succesvoller dan Aziatische motorbouwers in de F1, dat is een feit. Dat dat betekent dat Japanners/Aziaten daarom nooit echt fantastische motorbouwers zijn geweest is geen feit maar jouw mening. Ik snap niet dat je je er zo over opwindt dat er mensen zijn met een andere mening hierover. Ik vind het niet zo belangrijk dus ik stop.

Breaktest

Als ik ergens op reageer, betekent dat nog niet dat ik me opwind - verre van dat, dus waarom iemand zo neerzetten? Buiten de inhoud om iemand becommentariëren vind ik per definitie een zwaktebod - dus stop ik bij deze ook; dan zijn we het daar in ieder geval over eens.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 25 juni 2019 - 11:23:04
Als ik ergens op reageer, betekent dat nog niet dat ik me opwind - verre van dat, dus waarom iemand zo neerzetten?
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Je gebruikt termen als 'bedroevende argumentatie' 'amahoela' 'kom maar op met je 'feiten'', daaruit maakte ik blijkbaar ten onrechte uit op dat je je opwond. My bad.