GP van Frankrijk

Gestart door Sabai, 21 juni 2019 - 16:45:00

« vorige - volgende »

Jozef

Wat een beschamend weekend voor Gasly, in zijn thuisrace dan nog. Ik weet dat hij door op softs te starten altijd een lastige race tegemoet ging, maar 75 seconden achter Verstappen aankomen is echt wel heel erg. De geruchten over een rijderscarrousel zullen er niet minder op worden.

Ricciardo overigens tweemaal 5 seconden straf voor zijn manoeuvres in de voorlaatste ronde.

Mickey

Net gekeken, zonde van m'n tijd bijna.

Kvyat maar naast Verstappen zetten dan.
Zie Verstappen trouwens geen enkele race meer winnen dit jaar. Zou mooi zijn als er iets geks gebeurt en hij volgend jaar naar Ferrari of Mercedes kan. Bij Red Bull gaat hij geen wk worden, ik geloof er niet meer in.

Van Wijk

Vanaf de vijfde naar de zesde plek ( eerste vijf gok de top bij iedereen ) 58 seconden.......

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 23 juni 2019 - 22:20:45
Net gekeken, zonde van m'n tijd bijna.

Kvyat maar naast Verstappen zetten dan.
Zie Verstappen trouwens geen enkele race meer winnen dit jaar. Zou mooi zijn als er iets geks gebeurt en hij volgend jaar naar Ferrari of Mercedes kan. Bij Red Bull gaat hij geen wk worden, ik geloof er niet meer in.

Als het zo doorgaat wint Mercedes dit jaar alles...  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Citaat van: Mickey op 23 juni 2019 - 22:20:45
Net gekeken, zonde van m'n tijd bijna.

Kvyat maar naast Verstappen zetten dan.
Zie Verstappen trouwens geen enkele race meer winnen dit jaar. Zou mooi zijn als er iets geks gebeurt en hij volgend jaar naar Ferrari of Mercedes kan. Bij Red Bull gaat hij geen wk worden, ik geloof er niet meer in.
Ik betwijfel dat Ferrari hem veel dichter kan brengen dan Red Bull. Ook in 2020 zal Mercedes weer de titelfavoriet zijn ja. Hopen dat de nieuwe regels in 2021 soelaas bieden voor de andere teams... misschien dat Mercedes wel gewoon opstapt tegen die tijd, verzadigd van al die titels.

Fietser

#20
Oké, ze zorgen voor saaiheid en frustratie aan het front. Maar toch kan ik die Zilveren Pijlen erg waarderen. Wat een perfectie! Zelfs als ze controlerend rondtuffen, dan nog breken ze (ongewild?) ronderecords aan de lopende band. Zelfs op banden vol blaren stelde Hamilton in de twee na laatste ronde het record weer wat scherper, totdat Vettel met nagelnieuw, zacht rubber de snelste rijd slechts met een fractie naar zich toe kon trekken. In de Mercedes-suprematie zit ook schoonheid, vind ik. Sport betreft namelijk in eerste instantie prestatie, daarna pas amusement - dat wordt door 'fans' heel vaak vergeten.
Overigens vond ik de race qua spanning best de moeite waard, vanaf pakweg plek zes.

C.G. de Beaufort

Citaat van: JozefWat een beschamend weekend voor Gasly...(..)

Ik denk dat Marko nu een gesprek met Gasly zal hebben, beter of anders eruit.

Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

Ze hadden beter Sainz naast Verstappen moeten zetten. Jammer dat die zijn eigen ruiten ingegooid heeft bij RBR.

Matthijs

Het is totaal niet realistisch, maar wat zou het leuk zijn als Red Bull Alonso zou weten te strikken voor de stoel van Gasly... 8)

Ik hoop echt dat Gasly zijn draai vindt, want ik gun het hem niet om zo te worstelen. Zijn jaar vorig jaar vond ik beter of vergelijkbaar als die van Albon nu, dus hij zou het toch moeten kunnen...

Tuesday

Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 24 juni 2019 - 06:36:19
Oké, ze zorgen voor saaiheid en frustratie aan het front. Maar toch kan ik die Zilveren Pijlen erg waarderen. Wat een perfectie! Zelfs als ze controlerend rondtuffen, dan nog breken ze (ongewild?) ronderecords aan de lopende band. Zelfs op banden vol blaren stelde Hamilton in de twee na laatste ronde het record weer wat scherper, totdat Vettel met nagelnieuw, zacht rubber de snelste rijd slechts met een fractie naar zich toe kon trekken. In de Mercedes-suprematie zit ook schoonheid, vind ik. Sport betreft namelijk in eerste instantie prestatie, daarna pas amusement - dat wordt door 'fans' heel vaak vergeten.
Overigens vond ik de race qua spanning best de moeite waard, vanaf pakweg plek zes.
Vettel had in die snelle ronde problemen met de batterij las ik net. Beiden reden overigens hun snelste ronde in de laatste raceronde.

Jozef

Citaat van: Sabai op 24 juni 2019 - 09:40:22Ze hadden beter Sainz naast Verstappen moeten zetten. Jammer dat die zijn eigen ruiten ingegooid heeft bij RBR.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Sainz dat jammer vindt. Wat hij deed was ook volstrekt logisch, bij Red Bull werd hij lang aan het lijntje gehouden voor een eventuele kans die er toch nooit leek te komen. Niemand die het vertrek van Ricciardo had zien aankomen.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 24 juni 2019 - 11:39:05
Verstappen naar Mercedes (ipv Bottas), dat lost heel veel problemen op voor de F1. Alleen niet voor RBR, die kunnen er dan maar beter mee ophouden ;) Ben benieuwd of Mercedes het aandurft en of er in het contract van Verstappen mogelijkheden zitten.
Waarom? Om Max een plezier te doen? Om eindelijk te weten wie de betere coureur is? Dat wil ik ook best weten, maar als dat ook betekent dat de rest van het veld nog meer wordt opgerold, laat dan maar zitten. Bottas zit daar goed op zijn plek.
Als dit ingegeven is doordat je je geloof in RB-Honda begint te verliezen, sluit ik me daarbij aan. Ik geloof er ook niet in en heb er ook nooit in geloofd. Daarbij baseer ik me op een historisch perspectief. Aziaten/de Japanners zijn weer goed in andere dingen, bv elektronica en miniaturisering, maar ze zijn nooit echt fantastische motorbouwers geweest. Dat zit toch echt meer in het DNA van Europa. De successen met Mclaren/Senna kent iedereen maar vertroebelen het beeld. Die waren van redelijk korte duur, zeker als dit afzet tegen hun totale deelname aan F1, en achteraf bezien misschien vooral ook aan het coureurskoppel toe te schrijven.   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 24 juni 2019 - 14:39:08Aziaten/de Japanners zijn weer goed in andere dingen, bv elektronica en miniaturisering, maar ze zijn nooit echt fantastische motorbouwers geweest.
Midden/eind jaren '80 hadden ze toch echt de beste motor.

Van Wijk


Aziaten/de Japanners zijn weer goed in andere dingen, bv elektronica en miniaturisering, maar ze zijn nooit echt fantastische motorbouwers geweest.[/quote]



Dat zie ik toch anders, Honda is een van de grootste , zo niet de grootste motorenfabrikant op deze aardbol.
Diverse malen liepen ze ver voorruit op hun tijd met nieuwe technieken.
Het is daarom begrijpelijk dat ze meedoen aan het F1 circus.