Banaan van de race: Canada

Gestart door Sabai, 09 juni 2019 - 22:26:27

« vorige - volgende »

Wie was de banaan?

De stewards van de FIA
9 (69.2%)
Vettel
4 (30.8%)
Iemand anders namelijk......
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 13

Sabai

Wat vonden jullie?

Ikzelf vind het een dooddoener zo'n straf. Laat ze nou eens racen.

Mickey

Slechte beslissing van de stewards.


Van Wijk

Zelf ben ik er nog niet helemaal uit , natuurlijk is het een domper ( zie ook mijn gok de top ), echter of de straf terecht was laat ik even in het midden. Wat ik wel heel sportief vind van beide coureurs is dat ze er beide heel volwassen mee omgaan.

JS JTD

Helemaal mee eens!
Vettel valt in mijn ogen niets te verwijten. Hij ving de auto op en voorkwam een crash, niets meer dan dat.
Wat had hij in godsnaam dan moeten doen??

Sabai

Als je de onboard van Vettel bekijkt zie je dat hij geen bewuste stuur beweging naar Lewis maakte. Het was een fout maar dat gebeurt wel vaker.

Mickey

Citaat van: Van Wijk op 09 juni 2019 - 22:46:13
Wat ik wel heel sportief vind van beide coureurs is dat ze er beide heel volwassen mee omgaan.

Grapje zeker?

Tuesday

1 bocht missen is 5 seconden straf blijkbaar.. volgens mij deed Hamilton iets vergelijkbaars tov Ricciardo in Monaco (2016??) en was het ok. Hoe dan ook, Vettel maakt het foutje wel zelf en kwam er aanvankelijk vrij goed mee weg, dus alleen naar de stewards wijzen vind ik ook niet terecht.. maar blijft staan dat het belachelijk is dat een fout op deze manier bestraft wordt.

Breaktest

Dit is gewoon de toestand waarin F1 is beland. F1 is een jurysport geworden. En zet je een een jury neer, dan voelt die vroeg of laat (meestal vroeg) de behoefte zich te laten gelden.
Ik vind dat die jury gewoon zijn bek moet houden als niemand daar om vraagt. Geef vervolgens teams het recht om twee keer per jaar te mogen zeiken. Dan kunnen zelf inschatten of de sop de kool waard is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Cijfer voor de race (daar ga ik geen apart topic van maken): 6,5.
Niet heel boeiend, ook niet de slechtste van het jaar. Valt me wel op dat we het tegenwoordig al een duel noemen als auto's 2 a 3 seconden van elkaar zitten.
Verder goed gedaan van Stroll dat ie weer eens voor de Peer eindigt, en Kubica begint nu echt zielig te worden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Ik wil eerst en vooral stellen dat ik tijdens de race hoopte dat er géén straf gegeven zou worden, omdat ik uitkeek naar het verdere verloop van het duel tussen Vettel en Hamilton. Zou Hamilton erlangs kunnen, zou Vettel uiteindelijk finaal kraken onder de druk?

Dat gezegd zijnde vind ik achteraf bekeken dat de stewards correct hebben gehandeld. Vettel ging in de fout en wilde er vervolgens alles aan doen om zo snel mogelijk weer op snelheid te zijn en Hamilton voor te blijven. Daardoor brak zijn auto nog een keer uit waardoor hij nog meer naar rechts moest uitwijken. Hamilton moest de ankers uitgooien om een crash met Vettel of de muur te vermijden.

Ik geloof helemaal dat Vettel niet de intentie had om de deur zo dicht te gooien. Maar het is wel zo dat als hij de deur níét dicht gooit, hij naar alle waarschijnlijkheid de eerste plaats kwijt is.

Waar het op neerkomt is dat Hamilton een uitwijkmanoeuvre moest doen vanwege een stuurfout van Vettel. Het is niet oké dat Vettel op die manier de positie behoudt. Hij had de positie met andere woorden moeten afstaan. Met de topsnelheid van zijn Ferrari zou hij een grote kans hebben gehad om ze de volgende ronde weer terug te pakken.

Banaan van de dag? Vettel die (alweer) een fout maakt onder druk. Dit is het verschil tussen Hamilton en Vettel. Als Vettel twee weken geleden in Monaco in Hamiltons positie had gereden, dan was er een grote kans dat hij op een gegeven moment bij het zwembad in de vangrails was beland...

Nogmaals, blij ben ik niet met de straf (al heb ik enorm gesmuld van de controverse achteraf). Maar rechtvaardig vind ik ze wel.

gloudiesaurus

In eerste instantie natuurlijk Vettel, hij maakt weer een fout...
Op de een of andere manier gaat hij onder druk fouten maken, en dat deed Hamilton goed. Hem onder druk zetten.

En tsjah, als je naar de straffen kijkt die de recente maanden zijn uitgedeeld dan snap ik deze ook wel.
Al zie ik liever ook een Formule 1 met zo weinig mogelijk straffen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Oh, nog een eervolle banaanvermelding voor Kevin Magnussen met zijn diva-gedrag. Wat was Gunther Steiner heerlijk op de radio!

Breaktest

Vettel doet overigens alsof ie geen keus had, maar dat is klinkklare onzin. Hij had ook van het gas af kunnen gaan (maar deed dat niet omdat ie anders zijn positie zou verliezen).
Vervolgens beklaagt ie zich bij z'n team over die tijdstraf, waarop het team zegt: Stay focused, waarop Vettel zegt: I am focused. Maar gedurende diezelfde  babbelronde verliest ie bijna een seconde op Hamilton - waarmee maar is aangetoond welk belabberd beoordelingsvermogen de meeste coureurs hebben als het om hun  eigen functioneren gaat.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Citaat van: Jozef op 09 juni 2019 - 23:29:48
Ik wil eerst en vooral stellen dat ik tijdens de race hoopte dat er géén straf gegeven zou worden, omdat ik uitkeek naar het verdere verloop van het duel tussen Vettel en Hamilton. Zou Hamilton erlangs kunnen, zou Vettel uiteindelijk finaal kraken onder de druk?

Dat gezegd zijnde vind ik achteraf bekeken dat de stewards correct hebben gehandeld. Vettel ging in de fout en wilde er vervolgens alles aan doen om zo snel mogelijk weer op snelheid te zijn en Hamilton voor te blijven. Daardoor brak zijn auto nog een keer uit waardoor hij nog meer naar rechts moest uitwijken. Hamilton moest de ankers uitgooien om een crash met Vettel of de muur te vermijden.

Ik geloof helemaal dat Vettel niet de intentie had om de deur zo dicht te gooien. Maar het is wel zo dat als hij de deur níét dicht gooit, hij naar alle waarschijnlijkheid de eerste plaats kwijt is.

Waar het op neerkomt is dat Hamilton een uitwijkmanoeuvre moest doen vanwege een stuurfout van Vettel. Het is niet oké dat Vettel op die manier de positie behoudt. Hij had de positie met andere woorden moeten afstaan. Met de topsnelheid van zijn Ferrari zou hij een grote kans hebben gehad om ze de volgende ronde weer terug te pakken.

Banaan van de dag? Vettel die (alweer) een fout maakt onder druk. Dit is het verschil tussen Hamilton en Vettel. Als Vettel twee weken geleden in Monaco in Hamiltons positie had gereden, dan was er een grote kans dat hij op een gegeven moment bij het zwembad in de vangrails was beland...

Nogmaals, blij ben ik niet met de straf (al heb ik enorm gesmuld van de controverse achteraf). Maar rechtvaardig vind ik ze wel.
In zoveel woorden dezelfde strekking van mijn eigen verhaal (maar ik ben het wel vaker met Josef eens, merk ik.)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Bob Bondurant

https://nl.motorsport.com/f1/news/button-straf-vettel-triest-teleurstellend/4461272/?nrt=54
Mijns insziens wel een mening die er toe doet, is er eindelijk wat spanning in een grote prijs en dan vinden enkele idioten het nodig dit weer te vernachelen.