Kennen jullie Ocon nog?

Gestart door Sabai, 12 mei 2019 - 19:46:10

« vorige - volgende »

Sabai

Het leek eigenlijk wel een zekerheidje voor Ocon om in 2020 het stoeltje van Bottas over te nemen. Maar zie nu  :). In Australië stond hij nog trots naast Wolf in het paddock. Bottas voelde hem al in zijn nek hijgen. Er zijn nu 5 races gereden en het ziet er ineens niet meer zo rooskleurig uit voor Ocon. Want niemand heeft het meer over hem  Enkel over Bottas  :) Zo word maar weer eens bevestigd dat als je een tussen jaar pakt je ineens hoe groot je talent ook zomaar vergeten bent .

Of denken jullie dat het nog goed gaat komen?

Tuesday

Citaat van: Sabai op 12 mei 2019 - 19:46:10
Het leek eigenlijk wel een zekerheidje voor Ocon om in 2020 het stoeltje van Bottas over te nemen. Maar zie nu  :). In Australië stond hij nog trots naast Wolf in het paddock. Bottas voelde hem al in zijn nek hijgen. Er zijn nu 5 races gereden en het ziet er ineens niet meer zo rooskleurig uit voor Ocon. Want niemand heeft het meer over hem  Enkel over Bottas  :) Zo word maar weer eens bevestigd dat als je een tussen jaar pakt je ineens hoe groot je talent ook zomaar vergeten bent .

Of denken jullie dat het nog goed gaat komen?
voor mij is dat nooit een zekerheid geweest. Ik vond Ocon nou niet zo overtuigend dat ie direct in aanmerking zou komen voor een topteam. Daarnaast zou Mercedes hem ook geen jaar langs de kant laten staan als ze m volgend seizoen in de Mercedes willen zetten. Bottas had vorig jaar gewoon een zeer ongelukkig jaar, maar 2017 deed ie het gewoon uitstekend als 2e rijder en vorig jaar was ie ook vaak waardevol voor Mercedes en heeft Mercedes ook zelf Bottas een beetje in een neerwaartse spiraal geholpen.

Mickey

Als de crash met Verstappen bovendien het laatste is dat men zich van hem herinnert, zal dat ook niet in zijn voordeel werken.

Robbert65

Ocon's probleem is zijn zelfbeeld. Hij ziet zich boven of gelijk aan rijders als Leclerc, Verstappen, Hamilton maar hoort meer in de categorie van Ricciardo, Hülkenberg, Sainz. Niks mis mee, maar dat levert die frustratrie op waardoor hij zich steeds wil profileren en vervolgens op zijn bek gaat. Hij was niet beter dan Pérez. Maar hij vond van wel. Veel opzij, maak plaats en boem is ho gezien die tijd. Dat kost 'm de kop. Zodra hij wat realistischer wordt zie ik wel weer kansen. Bij welk middenklasse team dan ook, misschien zelfs bij een topteam. Als hij had gewild had hij nu bij Toro Rosso gereden. Maar meneer zag kansen bij AMG Mercedes Petronas. duh...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

#4
Ik zou het zonde vinden als Ocon wegzakt in de vergetelheid. Aan de ene kant is er inderdaad dat zelfbeeld (eens, Robbert). Aan de andere kant zou hij met hetzelfde materiaal best eens in de buurt kunnen zitten van de Verstappens en Leclercs van deze wereld. Ik vermoed dat hij daarom een grotere bedreiging zou kunnen vormen voor Hamilton dan Bottas nu is. Maar tegelijkertijd is de Fin momenteel de perfecte teamgenoot van Hamilton, bovendien dit jaar goed bezig, en daardoor de betere keus voor Mercedes. Door dit alles - en doordat er zich nieuwe talenten aan zullen dienen - zit Ocon in een steeds benardere positie. Een gedreven, ietwat gevaarlijke, maar bloedsnelle F1-coureur die (voorlopig) niemand wil hebben. Best jammer.

PS Dat hij naar Toro Rosso gekund had, wist ik niet. Had-ie moeten doen.

Sphinx

Klopt, Dr Marko had m gezegd dat als hij de banden met Mercedes zou doorsnijden hij gerust mocht komen, hij was echter niet van plan een talent van een ander op te gaan leiden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 13 mei 2019 - 09:20:11
Klopt, Dr Marko had m gezegd dat als hij de banden met Mercedes zou doorsnijden hij gerust mocht komen, hij was echter niet van plan een talent van een ander op te gaan leiden.
was dat voor of na Brazilië?

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 13 mei 2019 - 10:04:18
Citaat van: Sphinx op 13 mei 2019 - 09:20:11
Klopt, Dr Marko had m gezegd dat als hij de banden met Mercedes zou doorsnijden hij gerust mocht komen, hij was echter niet van plan een talent van een ander op te gaan leiden.
was dat voor of na Brazilië?
Dik voor. Niet lang nadat patser Lawrence Stroll Force India overnam. Maar Ocon bleef zijn geld op Mercedes zetten omdat hij evenmin als anderen voorzag dat Bottas in 2019 zo'n goed seizoen zou draaien.
Maar goed, dat doorsnij-scenario kan nog steeds. Sterker, dit lijkt me het meest waarschijnlijk - al betekent dat niet per se dat ie bij Red Bull terecht komt. In ieder geval wil Ocon vast geen 2e seizoen aan de kant, en als hij het slim speelt, maakt hij het Mercedes duidelijk dat dat ook niet in hun belang is. Dus het wordt of het scenario dat Mercedes hem bij Williams parkeert, of zij gaan 'als vrienden' uit elkaar, en dan zijn er meer mogelijkheden: Alfa Romeo, Haas.

Het wordt overigens volgend jaar druk op de rijdersmarkt; naar verluid 'eist' ook Alonso zijn plek weer op - met als argument dat als die andere ouwe lul  het goed doet, hijzelf dan ook nog wel een jaartje of twee mee kan.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Ik vraag mij wel af dat als hij voor williams had gekozen of dat ook niet meer kwaad had gedaan als je ziet waar die nu staan. Hij had moeten proberen bij een team als haas of str te komen i.m.o. Grosjean bijvoorbeeld is amper nog van toegevoegde waarde.

Robbert65

Intussen stellen we vast dat Ocon´s hoogmoed Dany Kvyat´s carrière redde. Wat is het leven behalve ingewikkeld toch verdraaid simpel ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

De vraag is wat de strategie is van Mercedes en of Ocon daar inpast. Niet vergeten dat als Lewis kampioen wordt, hij Schumacher kan evenaren in het aantal gewonnen kampioenschappen met Mercedes als label. Neemt Mercedes het risico dat Ocon roet in het eten gooit?

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Geruchten worden sterker dat Vettel na dit seizoen ermee stopt. Bron deze keer is de doorgaans goed geïnformeerde Joe Saward
(geciteerd op een italiaanse site)
https://www.formulapassion.it/motorsport/formula-1/f1-piloti/vettel-possibile-ritiro-al-termine-del-2019-ferrari-perez-magnussen-bottas-438309.html
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Ik las ook het gerucht dat Leclerc moet vechten om zijn positie. Ik wacht geduldig af.

Breaktest

Na een flitsende start begint Bottas weer in zijn gebruikelijke fletsigheid te vervallen. Begin dit jaar nog riep Hamilton 'I need that point'. Daar zal ie nu wel om lachen. Naar verluid liggen de contractonderhandelingen ook weer stil. Kortom Bottas heeft een overwinning of twee nodig, en snel ook. De kansen van Ocon zijn nog niet verkeken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond