Max vs Charles

Gestart door Breaktest, 04 april 2019 - 11:50:57

« vorige - volgende »

Mickey

Citaat van: Wings op 10 juli 2019 - 17:22:02
Citaat van: Mickey op 01 juli 2019 - 15:29:25
Ik heb er geen problemen mee om eerlijk te zijn. Primair, vol emotie, testosteron, adrenaline etc. Zal er nu ook genuanceerder over zijn.

Prima om dat te uiten maar blijf wel sportief. Seb maakte ook een groot drama nadat hij werd beroofd van de zege maar gaf Lewis wel een hand.

In de door mij geschetste cocktail ontbreekt natuurlijk de ratio. Vettel had een heleboel rondes om tot bedaren te komen en achtte Lewis niet direct verantwoordelijk. De situatie met Leclerc was in die zin anders. Daarbij komt natuurlijk dat het nog een jonge knaap is. Hij werd bovendien in de slotfase van een overwinning beroofd, die de hele race de zijne leek te worden. Groot verschil in ervaring tussen Leclerc en Vettel natuurlijk.

Mickey

Maar gaf hij Max geen hand dan? Was me niet opgevallen.

Wings

Citaat van: Mickey op 10 juli 2019 - 18:48:12
In de door mij geschetste cocktail ontbreekt natuurlijk de ratio. Vettel had een heleboel rondes om tot bedaren te komen en achtte Lewis niet direct verantwoordelijk. De situatie met Leclerc was in die zin anders. Daarbij komt natuurlijk dat het nog een jonge knaap is. Hij werd bovendien in de slotfase van een overwinning beroofd, die de hele race de zijne leek te worden. Groot verschil in ervaring tussen Leclerc en Vettel natuurlijk.

Vind ik echt onzin. Een rijder is wel vaker ingehaald in de eindfase van de race.

Mickey

Vanuit zijn perspectief was die move en het contact toch discutabel?
Met de kennis van na de race is het lekker makkelijk oordelen.

Wings

Citaat van: Breaktest op 10 juli 2019 - 18:10:42
Wat ik eigenlijk bedoel is dit: soms wordt een kampioenschap op 1 punt beslist. En de auto van Max is van dien aard dat eventuele titelaspiraties waarschijnlijk met dat soort marges worden beslist. Dan wil je zo'n laatste race ook niet iemand voor je hebben die je nog iets betaald wilt zetten - als dat tenminste te vermijden valt. Dat bedoel ik dus met lange-termijnstrategie.
Dat staat los van of Leclerc dat extra mist wat Max heeft. Bottas heeft dat ook niet, maar nadat ie vier keer door Max gepiepeld was liet ie 'm een vijfde keer staan, dat heb ik wel gezien. (waarna de teller weer op nul ging; het blijft immers wel Bottas).

Zullen zien. Ik geloof niet in dat terugpakken. Leclerc wil ook gewoon presteren. En als de situatie zich voordoet, boeit het verleden niet.

Breaktest

Nou, het antwoord van Leclerc heeft niet lang op zich laten wachten. De contouren van wie het komende decennium de dominante coureurs zijn, worden steeds duidelijker. Eigenlijk geweldig dat Max in een generatiegenoot een tegenstander van formaat heeft gevonden.

Maar of het zo legendarisch gaat worden als de Senna-Prost clash valt overigens te bezien. Wat dat zo bijzonder maakte waren niet eens de gevechten zelf maar de onderlinge animositeit. Die missen we zowel tussen Hamilton en Vettel als tussen hun opvolgers. Daarvoor zijn kennelijk drie noodzakelijke ingrediƫnten nodig: grote karakterverschillen, vermeend aangedaan onrecht en samen in hetzelfde team zitten. Dat is anno nu helaas iets te veel gevraagd.

Interessant voor nu is de zoektocht naar the defining moment tussen de twee. Ik denk dat we die nog niet hebben gezien. De GP van Oostenrijk en Engeland zijn goede kandidaten, maar er moet meer in het vat zitten.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Denk dat Charles en Max nu ook niet bepaald dikke vrienden zijn. En met deze terugkerende ontmoetingen op de baan is het wachten tot het een keer fout gaat, waardoor ze elkaar vanzelf in de haren gaan zitten. Beetje geduld. Gaat vanzelf mis. ;D

Wings

Het duel op Silverstone was episch. Leclerc was sterk en reed meesterlijk. Wat ik wel in de gaten heb is dat Max consistenter is. Leclerc laat zich net wat vaker betrappen op fouten.

Sabai

Citaat van: Wings op 04 augustus 2019 - 07:57:46
Het duel op Silverstone was episch. Leclerc was sterk en reed meesterlijk. Wat ik wel in de gaten heb is dat Max consistenter is. Leclerc laat zich net wat vaker betrappen op fouten.

Leclerc  is pas aan zijn 2e jaar in de f1 bezig. Die heeft nog veel te leren. Ik vind dat hij zich goed herpakt heeft nadat zijn team hem behoorlijk benadeeld heeft.

Wings

Keuzes worden altijd met een reden gemaakt. Verder zijn Max en Charles even oud.

Matthijs

Citaat van: Wings op 06 augustus 2019 - 09:45:58
Keuzes worden altijd met een reden gemaakt. Verder zijn Max en Charles even oud.
Leclerc rijdt zoals Verstappen reed in 2016, soms meesterlijk en soms fouten. Maar mag het op die leeftijd met die ervaring? Geef hem tijd, hij komt er ook wel.

Wings

Max en Charles zijn even oud.

En:

Norris heeft minder ervaring, is jonger, en rijdt stabieler.
Russell heeft minder ervaring, is jonger, en rijdt stabieler.
Albon heeft minder ervaring, is jonger, en rijdt stabieler.

Matthijs

Citaat van: Wings op 06 augustus 2019 - 15:06:04
Norris heeft minder ervaring, is jonger, en rijdt stabieler.
Russell heeft minder ervaring, is jonger, en rijdt stabieler.
Albon heeft minder ervaring, is jonger, en rijdt stabieler.
Zet die jongens eens in een Ferrari naast Vettel en kijk dan wat er van ze overblijft. Toegegeven, ze doen het alledrie erg goed dit jaar en daar ben ik blij om, maar ze hebben zich nog amper bewezen. Een jaar geleden vonden we Gasly een prima coureur en kijk nu eens. Wel hoop ik dat ze zich alledrie zo blijven ontwikkelen.

Wings

Afgelopen jaar vond ik Leclerc ook niet consistent en toen reed hij niet bij Ferrari. Dus mijn onderbouwing van vorige post blijft overeind in het onderbouwen dat Leclerc zich vaker laat betrappen op fouten.

Matthijs

Citaat van: Wings op 07 augustus 2019 - 20:56:02
Dus mijn onderbouwing van vorige post blijft overeind in het onderbouwen dat Leclerc zich vaker laat betrappen op fouten.
Daarin spreekt niemand je ook tegen, maar zelf vind ik de fouten niet zo zwaar wegen als je pas twee jaar in de F1 rijdt en het eerste jaar bij Ferrari.

Veel mensen zeggen, terecht, dat als je de F1 bereikt je er direct moet staan. Dat klopt, maar dat betekent niet dat je je niet verder kan ontwikkelen en beter of constanter kan worden als je de F1 hebt bereikt.