Max vs Charles

Gestart door Breaktest, 04 april 2019 - 11:50:57

« vorige - volgende »

Mickey

Ik heb er geen problemen mee om eerlijk te zijn. Primair, vol emotie, testosteron, adrenaline etc. Zal er nu ook genuanceerder over zijn.

Sabai

Citaat van: Mickey op 01 juli 2019 - 15:29:25
Ik heb er geen problemen mee om eerlijk te zijn. Primair, vol emotie, testosteron, adrenaline etc. Zal er nu ook genuanceerder over zijn.

Dat denk ik ook. Als je bijna de complete race voorop rijdt en dan Max ineens langszij komt  met een elleboogstoot zo van ga eens opzij man  :D

Mickey

Ach, hij zal de race ook teruggezien hebben en ingezien hebben dat Max 'm waarschijnlijk op snelheid een ronde later alsnog wel zou hebben ingehaald. Maar voornaamste is natuurlijk dat zijn eerste reactie natuurlijk erg primair was, zoals zovelen zouden reageren.

Breaktest

Als Max nog ietsje slimmer was geweest had ie aan lange-termijndenken gedaan.
Dat wil zeggen, zorgen dat de uitkomst van zijn move op Charles onveranderd zou zijn, maar met iets minder verdachtmaking aan zijn adres. 

Die optie was er wel. Concreet: wel wheel bangen, maar bij de exit net dat beetje ruimte gevend opdat Charles met zijn grote teen bij het asfalt kon.
Het zou dan aan Charles zijn deze ruimte tijdig te zien en te benutten, terwijl hem dat feitelijk geen betere exit zou hebben opgeleverd.
Als je dat kunt, ben je voor mij de ultieme sneaky bastard.

Nu blijft bij Leclerc waarschijnlijk toch het gevoel hangen dat hem onrecht is aangedaan, en vroeg of laat gaat ie dit betaald zetten als ie in dezelfde situatie komt.

Dat dit gaat gebeuren, lijkt mij vrij zeker, en dat Red Bull dan op haar beurt in de gordijnen klimt ook (hoezo opportunisme). Zelfs de daarop volgende discussies kun je nu al uittekenen (over terecht of onterecht toekennen dan wel uitblijven van straf, waarbij tot op de millimeter wordt geanalyseerd waarin de twee situaties van elkaar verschillen).

De vraag is alleen, gaat het nog dit jaar gebeuren, of wordt het over het seizoen heen getild? 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 05 juli 2019 - 14:00:24
Als Max nog ietsje slimmer was geweest had ie aan lange-termijndenken gedaan.
Ik denk dat Max ook aan lange-termijndenken doet maar dan op een andere manier: iedereen die met mij het duel aangaat schijt zeven kleuren. Ik denk dat Max kiest voor de bikkelharde aanpak, deels om te achterhalen wie op welk punt eieren voor zijn geld kiest (handig voor later), maar vooral omdat het de aard van het beestje is.

Mickey

Denk ik ook. Onderdeel van zijn strategie. Meedogenloos. Angst inboezemen.

Sabai

Citaat van: Mickey op 05 juli 2019 - 15:16:05
Denk ik ook. Onderdeel van zijn strategie. Meedogenloos. Angst inboezemen.

Werkt prima tot nu toe. Je kon het goed zien bij Raikonen.  Max liet hij gaan Gasly niet.

Jozef

Ik weet niet of dat zo veel met agressie te maken heeft dan wel met pure snelheid. Verstappen is gewoon werkelijk gemiddeld een seconde per ronde sneller dan Gasly tijdens de race. Als Gasly even snel was geweest, was hij ook wel voorbij Räikkönen geraakt.

Sabai

Citaat van: Jozef op 05 juli 2019 - 17:48:22
Ik weet niet of dat zo veel met agressie te maken heeft dan wel met pure snelheid. Verstappen is gewoon werkelijk gemiddeld een seconde per ronde sneller dan Gasly tijdens de race. Als Gasly even snel was geweest, was hij ook wel voorbij Räikkönen geraakt.

Bij de start van de race waren ze ongeveer even snel. Gasly had zelfs de rode band. Hij twijfelt teveel en daar maakt de rest gebruik van. Bij Max weten ze dat hij hem er gewoon tussen gaat zetten of je nou wil of niet.

Tuesday

zal een combinatie van beiden en misschien nog wel meer zijn. Als je meer snelheid hebt, is het idd ook makkelijker inhalen. En denk dat het ook een kwestie is van inzicht, juiste lijnen rijden etc. Max zet m er doorgaans gewoon zo overtuigend naast dat de ander weinig keus heeft.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 05 juli 2019 - 15:11:11
Citaat van: Breaktest op 05 juli 2019 - 14:00:24
Als Max nog ietsje slimmer was geweest had ie aan lange-termijndenken gedaan.
Ik denk dat Max ook aan lange-termijndenken doet maar dan op een andere manier: iedereen die met mij het duel aangaat schijt zeven kleuren. Ik denk dat Max kiest voor de bikkelharde aanpak, deels om te achterhalen wie op welk punt eieren voor zijn geld kiest (handig voor later), maar vooral omdat het de aard van het beestje is.
Ik heb het over lange-termijndenken 2.0. Het is overduidelijk dat Max voor zichzelf een naam heeft gemaakt waar respect en vrees aan kleeft. Maar op een bepaald moment is dat de nieuwe realiteit en sta je voor de uitdaging dat zo economisch mogelijk uit te buiten; er zit een subtiel verschil tussen een naam maken en een naam cultiveren. Hij zal nog steeds zo nu en dan een mep moeten uitdelen om de concurrentie eraan te herinneren met wie ze te maken hebben, maar het gaat om balans en dosering; wie iets verder denkt weet ook uit de hoek van de strafseconden te blijven. Vooral als je de wereldtitel voor ogen hebt moet ie het spel nog iets slimmer spelen - dat is namelijk het enige aspect waarin Hamilton hem nog de baas is.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 06 juli 2019 - 11:42:54
Citaat van: Matthijs op 05 juli 2019 - 15:11:11
Citaat van: Breaktest op 05 juli 2019 - 14:00:24
Als Max nog ietsje slimmer was geweest had ie aan lange-termijndenken gedaan.
Ik denk dat Max ook aan lange-termijndenken doet maar dan op een andere manier: iedereen die met mij het duel aangaat schijt zeven kleuren. Ik denk dat Max kiest voor de bikkelharde aanpak, deels om te achterhalen wie op welk punt eieren voor zijn geld kiest (handig voor later), maar vooral omdat het de aard van het beestje is.
Ik heb het over lange-termijndenken 2.0. Het is overduidelijk dat Max voor zichzelf een naam heeft gemaakt waar respect en vrees aan kleeft. Maar op een bepaald moment is dat de nieuwe realiteit en sta je voor de uitdaging dat zo economisch mogelijk uit te buiten; er zit een subtiel verschil tussen een naam maken en een naam cultiveren. Hij zal nog steeds zo nu en dan een mep moeten uitdelen om de concurrentie eraan te herinneren met wie ze te maken hebben, maar het gaat om balans en dosering; wie iets verder denkt weet ook uit de hoek van de strafseconden te blijven. Vooral als je de wereldtitel voor ogen hebt moet ie het spel nog iets slimmer spelen - dat is namelijk het enige aspect waarin Hamilton hem nog de baas is.
Hamilton heeft Rosberg er ook een aantal keren zonder pardon vanaf gedrukt in bocht 1. Verstappen deed hier niks anders dan Hamilton, Leclerc wel wat anders dan Rosberg, hij weigerde namelijk zn verlies te pakken. Ik vind dat je nu wel heel erg spijkers op laag water aan het zoeken bent. Op zich kan ik dat wel waarderen hoor, maar zo valt op elke inhaalactie wel wat aan te merken. Je moet niet vergeten dat zoiets met 300+ gaat, 2 ronden voor het eind om de koppositie en waarbij de vorige inhaalactie werd gecounterd.

Wings

Citaat van: Mickey op 01 juli 2019 - 15:29:25
Ik heb er geen problemen mee om eerlijk te zijn. Primair, vol emotie, testosteron, adrenaline etc. Zal er nu ook genuanceerder over zijn.

Prima om dat te uiten maar blijf wel sportief. Seb maakte ook een groot drama nadat hij werd beroofd van de zege maar gaf Lewis wel een hand.

Wings

Citaat van: Breaktest op 05 juli 2019 - 14:00:24
Als Max nog ietsje slimmer was geweest had ie aan lange-termijndenken gedaan.
Dat wil zeggen, zorgen dat de uitkomst van zijn move op Charles onveranderd zou zijn, maar met iets minder verdachtmaking aan zijn adres. 

Die optie was er wel. Concreet: wel wheel bangen, maar bij de exit net dat beetje ruimte gevend opdat Charles met zijn grote teen bij het asfalt kon.
Het zou dan aan Charles zijn deze ruimte tijdig te zien en te benutten, terwijl hem dat feitelijk geen betere exit zou hebben opgeleverd.
Als je dat kunt, ben je voor mij de ultieme sneaky bastard.

Nu blijft bij Leclerc waarschijnlijk toch het gevoel hangen dat hem onrecht is aangedaan, en vroeg of laat gaat ie dit betaald zetten als ie in dezelfde situatie komt.

Dat dit gaat gebeuren, lijkt mij vrij zeker, en dat Red Bull dan op haar beurt in de gordijnen klimt ook (hoezo opportunisme). Zelfs de daarop volgende discussies kun je nu al uittekenen (over terecht of onterecht toekennen dan wel uitblijven van straf, waarbij tot op de millimeter wordt geanalyseerd waarin de twee situaties van elkaar verschillen).

De vraag is alleen, gaat het nog dit jaar gebeuren, of wordt het over het seizoen heen getild?

Men roept vanaf begin af aan dat als Max 'zo' doorgaat, het een keer tegen hem keert. Intussen rekent hij af met iedereen. De allergrootsten der aarde leggen het af zodra er ook maar een beetje gang komt in zijn auto. Datzelfde geldt ook voor een Leclerc. Hij mist dat extra wat Max heeft. Neem nu de startfase van de Grand Prix van Canada waar hij buitenom de Mercedes kan en besluit aan te sluiten. Max laat zijn auto staan en dwingt die positie af. Ik denk juist dat het tegen rijders keert als zij behouden racen. Een goed voorbeeld zijn de duels tussen Rosberg en Hamilton. Het was vaak Rosberg die zijn positie opgaf en de keren dat hij niet deed had hij het meeste nadeel. Max is van dezelfde categorie.

Breaktest

Citaat van: Wings op 10 juli 2019 - 17:32:06
Citaat van: Breaktest op 05 juli 2019 - 14:00:24


Men roept vanaf begin af aan dat als Max 'zo' doorgaat, het een keer tegen hem keert. Intussen rekent hij af met iedereen. De allergrootsten der aarde leggen het af zodra er ook maar een beetje gang komt in zijn auto. Datzelfde geldt ook voor een Leclerc. Hij mist dat extra wat Max heeft. Neem nu de startfase van de Grand Prix van Canada waar hij buitenom de Mercedes kan en besluit aan te sluiten. Max laat zijn auto staan en dwingt die positie af. Ik denk juist dat het tegen rijders keert als zij behouden racen. Een goed voorbeeld zijn de duels tussen Rosberg en Hamilton. Het was vaak Rosberg die zijn positie opgaf en de keren dat hij niet deed had hij het meeste nadeel. Max is van dezelfde categorie.
Wat ik eigenlijk bedoel is dit: soms wordt een kampioenschap op 1 punt beslist. En de auto van Max is van dien aard dat eventuele titelaspiraties waarschijnlijk met dat soort marges worden beslist. Dan wil je zo'n laatste race ook niet iemand voor je hebben die je nog iets betaald wilt zetten - als dat tenminste te vermijden valt. Dat bedoel ik dus met lange-termijnstrategie.
Dat staat los van of Leclerc dat extra mist wat Max heeft. Bottas heeft dat ook niet, maar nadat ie vier keer door Max gepiepeld was liet ie 'm een vijfde keer staan, dat heb ik wel gezien. (waarna de teller weer op nul ging; het blijft immers wel Bottas).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond