Max vs Charles

Gestart door Breaktest, 04 april 2019 - 11:50:57

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Sabai op 05 april 2019 - 09:52:52
Citaat van: Matthijs op 05 april 2019 - 09:14:14
Citaat van: FolkertE op 04 april 2019 - 22:19:02Zijn talrijke incidenten zijn ook wel heel erg overdreven🍾.
Vind ik niet. In 2018 had hij bijna om de race wel een keer contact met een andere coureur. Of je het nu positief of negatief vindt en of dat het altijd zijn schuld is, is een andere kwestie, maar hij is wel bovengemiddeld vaak betrokken bij 'incidenten'

Hamilton had dit ook altijd en kijk wat er van hem geworden is. Dus is niet iets wat negatief hoeft te zijn.
Precies wat ik zeg toch?

Matthijs

Citaat van: Fietser op 05 april 2019 - 10:30:15
Wat het 'scherpe' imago van Verstappen eventueel zou kunnen doen kantelen is materiaal waarmee hij structureel aan kop kan rijden. Vooral een wagen waarmee hij regelmatig vanaf de eerste startrij mag vertrekken, zal meer rust en balans geven waardoor hij vaker de kat uit de boom kan kijken. (Zie Hamilton.) Zo lang dat niet het geval is, zal hij gezien zijn karakter blijven harken, duwen en trekken om voorin mee te kunnen draaien. Dat zorgt weliswaar voor buitengewoon stuurmanswerk en mooi vuurwerk, maar ook voor scheve gezichten en boze meningen.
Idem met coureurs als Senna, Schumacher, Vettel etc. Als ze comfortabel aan kop rijden doen ze geen gekke of controversiële dingen. Saai he  ;)

Fietser

Citaat van: Matthijs op 05 april 2019 - 10:40:12
Citaat van: Fietser op 05 april 2019 - 10:30:15
Wat het 'scherpe' imago van Verstappen eventueel zou kunnen doen kantelen is materiaal waarmee hij structureel aan kop kan rijden. Vooral een wagen waarmee hij regelmatig vanaf de eerste startrij mag vertrekken, zal meer rust en balans geven waardoor hij vaker de kat uit de boom kan kijken. (Zie Hamilton.) Zo lang dat niet het geval is, zal hij gezien zijn karakter blijven harken, duwen en trekken om voorin mee te kunnen draaien. Dat zorgt weliswaar voor buitengewoon stuurmanswerk en mooi vuurwerk, maar ook voor scheve gezichten en boze meningen.
Idem met coureurs als Senna, Schumacher, Vettel etc. Als ze comfortabel aan kop rijden doen ze geen gekke of controversiële dingen. Saai he  ;)
Zeker saai. Maar er zijn uitzonderingen. Zo wilde Senna teamgenoot Prost in Monaco vernederen door - ver aan kop - onnodig supersnelle rondes te blijven rijden. Totdat de vangrail er een eind aan maakte. En Schumacher liet puur uit soevereiniteit in de laatste ronde Barrichello langzij komen/winnen in Indianapolis. En zo zijn er vast nog wat voorbeeldjes. Waarmee ik maar wil zeggen dat gekte-als-het-niet-meer-hoeft ook voorkomt. Maar oké, het gaat hier om Leclerc versus Verstappen. En bij die twee deed zich zoiets nog niet voor.

Breaktest

Mijn enige zorg is dit: ik hoop werkelijk dat Leclerc en Verstappen epische duels om de titel gaan uitvechten - mede omdat het een botsing tussen twee rijstijlen lijkt. Maar de toekomst blijkt zo vaak anders te verlopen dan verwacht/gehoopt. Een jaar geleden nog zou ik hebben voorspeld dat de toekomst aan Ocon en Verstappen lag, en misschien over een jaar zit Albon aan zijn zijde.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Fietser op 05 april 2019 - 11:49:22Zo wilde Senna teamgenoot Prost in Monaco vernederen door - ver aan kop - onnodig supersnelle rondes te blijven rijden. Totdat de vangrail er een eind aan maakte.
Oei, volgens mij is dit onbedoeld verdraaien van de werkelijkheid. Volgens mij is de werkelijkheid niet dat Senna de vangrail raakte omdat hij zo hard reed, maar juist omdat hij langzamer moest gaan rijden van McLaren en daardoor zijn concentratie verloor.

CitaatIn an effort to put some pressure on his team-mate, he started trading fastest laps with him. With 11 laps remaining, McLaren team boss Ron Dennis radioed Senna to slow down to ensure a safe 1-2 finish, allowing Prost to gain six seconds. On lap 67, Senna lost concentration at Portier, causing him to spin his McLaren into the barrier and damage the car's front suspension.
Bron Wikipedia

Ok, allebei een beetje gelijk  ;)

C.G. de Beaufort

Citaat van: Breaktest op 05 april 2019 - 11:59:51
Mijn enige zorg is dit: ik hoop werkelijk dat Leclerc en Verstappen epische duels om de titel gaan uitvechten - mede omdat het een botsing tussen twee rijstijlen lijkt.

Zorg moet zijn : fantastische tweestrijd. En, ik kijk er naar uit wanneer dit gebeurd... :)

Max heeft dit gemeld over Leclerc :

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/246371/verstappen-niet-verrast-door-leclerc-altijd-al-goede-coureur-geweest

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Citaat van: Sabai op 04 april 2019 - 12:53:18
Ik denk dat het wel mee zal gaan vallen. En het is puur persoonlijk.  Hamilton word wereldwijd bijvoorbeeld aanbeden en Verstappen ook omdat ze een uitgesproken mening een persoonlijkheid hebben.  Dit spreekt de fans aan. Die hebben niks met zoetsappige ja knikkers met standaard praatjes.  Dus het is nog even afwachten hoe le Clercq zich gaat profileren.

Tot mijn verbazing is de antipathie jegens Hamilton best groot. Zijn persoonlijkheid en kleurrijk leven ligt er ten grondslag aan. Lewis is niet de man die net als Max leeft voor de autosport en doet er veel dingen naast. Deze mensen dichten de successen dan ook een groot deel de auto toe. Let wel: ik ben het hier mee oneens. Maar de kritiek op Lewis valt mij wel op.

Verder boeit het mij geen drol wie populairder wordt, Max of Leclerc. Ieder mag fan zijn van wie hij of zij dat wil zijn. Nederland zal meer naar Max neigen, Italië naar Leclerc. Tenminste als hij wint. Dat is wel het grootste verschil tussen tifosi en anderen. Win je met Ferrari ben je een God in Italië maar weejegebeente als het niet lukt, dan kun je het ook moeilijk krijgen. Toen Seb regelmatig met Max in contact kwam viel Italië (en menig één F1-fan, want Ferrari) eerst over Max, maar na wat herhalingen was het toch Seb die de meeste kritiek kreeg te verduren.

Verder denk ik dat Leclerc meer de Prost is van nu en vanuit zijn verstand racet, Max de Senna, vanuit zijn gevoel.

Wings

Citaat van: Matthijs op 04 april 2019 - 16:32:51
Op dit moment profileren de beide coureurs zich heel anders. Leclerc was vorig weekend heel rustig, evenwichtig en sociaal (op een paar paniekmomentjes na toen zijn motor het dreigde te begeven). Max daarentegen heeft veel meer scherpe randjes en oogt veel egocentrischer. Ik denk dat we in onze handen mogen wrijven als deze twee toppers met zo'n tegengestelde uitstraling om de titel gaan vechten. Dat/als ze duidelijk anders zijn maakt het extra leuk.

Wat betreft fanbase: ik vind het er op internationale fora echt niet leuker op geworden sinds Verstappen succesvol is. Het is me echt een doorn in het oog als de pro-max en de anti-max brigade elkaar te lijf gaan. Enig vorm van rede, objectiviteit, relativeringsvermogen en respect word vaak zo overboord gegooid. Er wordt vaak op de man gespeeld of woorden worden uit het verband gerukt. Lees bijvoorbeeld de reacties bij een artikel op Motorsport punt com.

Daar ben ik paar jaar geleden mee gestopt. Geluk is dat ik op Twitter (en LinkedIn, maar hier lees ik zelden iets over F1, en al helemaal geen discussie) na, niks doe op en met sociale media.

Wings

Citaat van: Jozef op 04 april 2019 - 18:15:14

Ik denk vooral ook Max zelf met zijn houding tegenover alles wat naar kritiek ruikt. Enige zelfreflectie heb ik nog niet bij hem waargenomen. Dat stoort velen, zeker als ze fan zijn van een andere coureur.

Ik neem het tegenovergestelde waar, Max is vaak zo kritisch naar zichzelf dat wanneer hij niet excelleert, hij niet tevreden is. Dat slaat zelfs door naar overcompenseren. Ik moet wel zeggen dat het iets is afgenomen en je merkt dat hij meer en meer vanuit zijn verstand komt en weet dat hij niet altijd kan excelleren. 

CitaatZijn talrijke incidenten zijn in elk geval niemand ontgaan - de pejoratieve bijnaam 'Crashtappen' zie ik vaak genoeg voorbijkomen (wat ik ook flauw vind, hoewel ik geen fan ben van de man).

Dat je het flauw vind kan ik niet aflezen aan de manier waarop je het verwoord. Smaakversterkers als 'talrijke incidenten' verklappen het gevoel erbij. Dat mag ook, hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, daarom hebben Max Verstappen, Sebastian Vettel en Lewis Hamilton een eigen topic en Felipe Massa, David Coulthard en Mark Webber niet. Het is gewoonweg minder interessant om van hen wat te vinden.

Ik kijk sinds de jaren 80 Formule 1 en heb de generatie Senna, Prost, Piquet en Mansell meegemaakt tot aan de generatie die nu rijdt en ik vind Max tot de buitengewone categorie behoren. Daar zijn er niet veel van. Leclerc heb ik eveneens gave dingen zien doen in de GP2, hij lijkt dit te kunnen voortzetten in de F1. Zij zijn het referentiekader van de Formule 1 van morgen.

Onderstaand gevecht staat in mijn geheugen gegrift.

http://www.youtube.com/watch?v=7_Kd3kDC0AU



Wings

Citaat van: Breaktest op 05 april 2019 - 11:59:51
Mijn enige zorg is dit: ik hoop werkelijk dat Leclerc en Verstappen epische duels om de titel gaan uitvechten - mede omdat het een botsing tussen twee rijstijlen lijkt. Maar de toekomst blijkt zo vaak anders te verlopen dan verwacht/gehoopt. Een jaar geleden nog zou ik hebben voorspeld dat de toekomst aan Ocon en Verstappen lag, en misschien over een jaar zit Albon aan zijn zijde.

Ik ben nooit een groot fan van Ocon geweest. Norris vind ik beter. Houd die maar in de gaten.

Breaktest

Citaat van: Wings op 07 april 2019 - 10:48:33
Citaat van: Jozef op 04 april 2019 - 18:15:14

Ik denk vooral ook Max zelf met zijn houding tegenover alles wat naar kritiek ruikt. Enige zelfreflectie heb ik nog niet bij hem waargenomen. Dat stoort velen, zeker als ze fan zijn van een andere coureur.

Ik neem het tegenovergestelde waar, Max is vaak zo kritisch naar zichzelf dat wanneer hij niet excelleert, hij niet tevreden is. Dat slaat zelfs door naar overcompenseren. Ik moet wel zeggen dat het iets is afgenomen en je merkt dat hij meer en meer vanuit zijn verstand komt en weet dat hij niet altijd kan excelleren. 

CitaatZijn talrijke incidenten zijn in elk geval niemand ontgaan - de pejoratieve bijnaam 'Crashtappen' zie ik vaak genoeg voorbijkomen (wat ik ook flauw vind, hoewel ik geen fan ben van de man).

Onderstaand gevecht staat in mijn geheugen gegrift.

http://www.youtube.com/watch?v=7_Kd3kDC0AU
Mooi duel. Maar dit herinnert me ook aan iets anders, dat ik me steeds meer begin te ergeren dit soort hysterische verslaggeving. De alom bejubelde Murray Walker met zijn hoge piepstemmetje is de grondlegger daarvan. Van hem kon ik het nog wel velen, al viel me op dat ie het in zijn nadagen steeds meer als een trucje ging gebruiken - de echte opwinding was weg maar de SEN-SATIONAls en Magnificents bleven er maar uitrollen, hoe onbeduidend de actie ook.
Sindsdien denkt menig verslaggever dat dit de standaard is en het zo hoort. Of je nu Formule-E kijkt of een kartwedstrijd, het is van hetzelfde laken een pak. Enthousiaste verslaggeving is langer niet genoeg, het product moet aan de man worden gebracht.  Nou van mij mag het wel een tikkeltje minder. Ik geniet ook van zo'n duel als iemand niet in mijn huiskamer schreeuwt dat ie zwaar ongesteld is en in zijn broek staat te pissen. Ik bedoel, die Duitsers met een verslaggeving als zaaddodende pasta is weer het andere uiterste van het spectrum, maar er moet toch iets tussenin liggen?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Ik zal wel een zeikerd zijn, maar zo mooi vind ik het duel niet. Ja gaaf dat Leclerc hem gewoon laat staan op het rechte stuk, maar die actie ervoor in de bocht slaat natuurlijk nergens op. Hij kon alleen een inhaalactie inzetten omdat hij Albon op zijn achterwiel tikt.

C.G. de Beaufort

"Ik kreeg allerlei sensoren op mijn hoofd. Die dingen hingen aan een computer met geavanceerde software die je leert begrijpen hoe je brein werkt. Fantastisch, in ieder geval voor mij. Mentale weerbaarheid, vroeger mijn achilleshiel, is nu mijn sterke kant."

Huh, hoe? Ik denk het dus van niet. Dan ga je iets maken, met de hersens, dat daarna de hersens gaat meten. Dat is nooit wetenschappenlijk. Nee dus...

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/247265/leclerc-was-acht-jaar-geleden-mentaal-heel-zwak

Groet,

C.G. de Beaufort






Sabai

Ik noem dat gewoon persoonlijke ontwikkeling  :)

Van Wijk

Naar aanleiding van zijn reactie na afloop van de race is mijn symphatie voor de jonge Monegask op een iets lager niveau komen te staan,dit terwijl ik hem heel hoog had staan.
Natuurlijk is hij teleurgesteld,  echter om dit op zo een manier te laten blijken,jammer.
Hij had ook Max de hand kunnen schudden met een knipoog, dan weet iedereen ( en Max ) genoeg.
Hopelijk krijgen we in de toekomst nog meer mooie duels tussen die twee jonge kemphanen !