Het Grote Voorspèl, Maar Wel Met een Verhaal Topic 2019

Gestart door Robbert65, 15 februari 2019 - 14:51:10

« vorige - volgende »

Robbert65

Hier mag je voorspellen wat je wilt. Alles met betrekking tot het komend seizoen. Maar wel met een verhaal. Dus bijvoorbeeld:

ik voorspel dat Kimi Räikkönen voor Giovinazzi eindigt omdat ...................... (verhaal)

of:
ik denk:
1. Red Bull
2. Ferrari
3. Mercedes na 21 races want ....................... (verhaal)

En een beetje humor graag ook, want daar ontbreekt het hier wel een beetje aan de laatste tijd ;) ::)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Ik voorspel dat McLaren het Renault vreselijk moeilijk gaat maken komend seizoen. En dat komt zo:
McLaren, met dezelfde motor als Renault, gaat sneller zijn. Simpelweg omdat McLaren de fouten van de auto van vorig jaar kent. En men heeft het ook opgelost. McLaren heeft een totaal andere auto gebouwd die er ontzettend goed uitziet. Volgens Priestley is de McLaren aerodynamisch een serieus product. Wat een verscchil vorig jaar tussen RBR en Renault, zelfde motor, iedere race op een ronde. Die enorme ruimte van zeg anderhalve tot wel twee minuten per race gaat Renault, gezien wat er staat en wat we weten maar ook gezien wat er achter het stuur zit, niet goed maken. McLaren komt van ver maar schiet Renault dit seizoen voorbij.

http://www.youtube.com/watch?v=mT_C--q3NXU
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 15 februari 2019 - 15:16:50
Ik voorspel dat McLaren het Renault vreselijk moeilijk gaat maken komend seizoen. En dat komt zo:
McLaren, met dezelfde motor als Renault, gaat sneller zijn. Simpelweg omdat McLaren de fouten van de auto van vorig jaar kent. En men heeft het ook opgelost. McLaren heeft een totaal andere auto gebouwd die er ontzettend goed uitziet. Volgens Priestley is de McLaren aerodynamisch een serieus product. Wat een verscchil vorig jaar tussen RBR en Renault, zelfde motor, iedere race op een ronde. Die enorme ruimte van zeg anderhalve tot wel twee minuten per race gaat Renault, gezien wat er staat en wat we weten maar ook gezien wat er achter het stuur zit, niet goed maken. McLaren komt van ver maar schiet Renault dit seizoen voorbij.

http://www.youtube.com/watch?v=mT_C--q3NXU


Een leuke insteek, Robbert. Zal er wel even voor zitten, indien ik tijd voor heb. Alleen vind ik je wel erg enthousiast over McLaren, Diezelfde McLaren die riepen dat hun chassis zoveel beter was, maar dat Honda hun tegenhield. Oh...en in die drie jaren met Honda kwam er nauwelijks verbetering vanuit Woking.


Maw, Sainz en Norris gaan het moeilijk krijgen.

Jozef

Ik denk ook niet dat McLaren voor Renault gaat eindigen. Als er namelijk één team is dat nu een jaar of 2 zijn faciliteiten en personeel heeft uitgebouwd dan is het wel Renault. Ik verwacht dus Renault als vierde team (derde indien de betrouwbaarheid van Honda weer tegenvalt). Maar ik verwacht dat McLaren wel de vijfde plaats pakt bij de constructeurs.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 februari 2019 - 15:11:47
Ik denk ook niet dat McLaren voor Renault gaat eindigen. Als er namelijk één team is dat nu een jaar of 2 zijn faciliteiten en personeel heeft uitgebouwd dan is het wel Renault. Ik verwacht dus Renault als vierde team (derde indien de betrouwbaarheid van Honda weer tegenvalt). Maar ik verwacht dat McLaren wel de vijfde plaats pakt bij de constructeurs.
STR had vorig jaar welgeteld één uitvalbeurt meer dan Renault en het verschil tussen Renault en RBR was vorig jaar 300 punten!!!
Wat betreft die P5 voor McLaren; zou zo maar kunnen, de verschillen onder de top 3 zijn klein, maar het gaat wel dringen geblazen worden met ook een opstormend Alfa Romeo en Haas dat vorig jaar qua snelheid eigenlijk het 4e team was. Vooraf zou ik ook zeggen, P4 voor Renault, maar ik denk dat ze het nog best moeilijk gaan krijgen met hiervoor genoemde teams en zoals gezegd, om P5 wordt het wellicht nog veel spannender (ook nog met Racing Point erbij en STR als Honda grote stappen maakt). Ik denk dat alleen Williams al voorzichtig afgeschreven kan worden, maar die moeten gewoon zorgen dat ze voor zichzelf iig stappen maken en misschien dat ze dan op de lange termijn nog weer kunnen aanhaken met bij de subtop.

Mickey

De titel van dit topic is wat ongelukkig. Ik ga geen verhalen met jullie delen over mijn voorspel. ;D

Robbert65

Citaat van: Mickey op 17 februari 2019 - 17:49:08
De titel van dit topic is wat ongelukkig. Ik ga geen verhalen met jullie delen over mijn voorspel. ;D
;D ;D ;D
ik ga er wat aan doen!  8)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 17 februari 2019 - 19:42:53
Citaat van: Mickey op 17 februari 2019 - 17:49:08
De titel van dit topic is wat ongelukkig. Ik ga geen verhalen met jullie delen over mijn voorspel. ;D
;D ;D ;D
ik ga er wat aan doen!  8)
Aan Mickey's voorspel of de titel van het topic?  :D ;D

Jozef

Citaat van: Tuesday op 17 februari 2019 - 16:38:21
Citaat van: Jozef op 17 februari 2019 - 15:11:47
Ik denk ook niet dat McLaren voor Renault gaat eindigen. Als er namelijk één team is dat nu een jaar of 2 zijn faciliteiten en personeel heeft uitgebouwd dan is het wel Renault. Ik verwacht dus Renault als vierde team (derde indien de betrouwbaarheid van Honda weer tegenvalt). Maar ik verwacht dat McLaren wel de vijfde plaats pakt bij de constructeurs.
STR had vorig jaar welgeteld één uitvalbeurt meer dan Renault
Is ook makkelijk als je je motoren vervangt wanneer ze nog niet de helft van de beoogde levensduur bereikt hebben.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 17 februari 2019 - 21:11:06
Citaat van: Tuesday op 17 februari 2019 - 16:38:21
Citaat van: Jozef op 17 februari 2019 - 15:11:47
Ik denk ook niet dat McLaren voor Renault gaat eindigen. Als er namelijk één team is dat nu een jaar of 2 zijn faciliteiten en personeel heeft uitgebouwd dan is het wel Renault. Ik verwacht dus Renault als vierde team (derde indien de betrouwbaarheid van Honda weer tegenvalt). Maar ik verwacht dat McLaren wel de vijfde plaats pakt bij de constructeurs.
STR had vorig jaar welgeteld één uitvalbeurt meer dan Renault
Is ook makkelijk als je je motoren vervangt wanneer ze nog niet de helft van de beoogde levensduur bereikt hebben.
dat helpt zeker, al zat Renault ook ruim over het toegestane aantal. Maar stel dat Honda dat dit jaar weer moet doen en Red Bull moet wat vaker van achteren beginnen, dan rijden ze binnen 10 ronden weer voor Renault (als het snelheidsverschil vergelijkbaar is met vorig jaar).

Sphinx

Voorspelling: Alfa Romeo gaat best of the rest worden

Sauber/Alfa Romeo was vorig jaar geregeld goed voor punten met Leclerc als kopman. Nu Kimi er voor in de plaats is gekomen en Ferrari het team nog verder binnen de familie heeft gehaald door Antonio Giovinazzi naast hem te zetten, zijn niet alleen de coureurs en de motoren, maar ook de ontwerprichting volgens Ferrari filosofie. Beide teams kiezen een opvallend andere voorvleugel die beide teams een heel stabiele airflow moet geven, maar weinig downforce kan vinden. Terwijl de twee grootste conservatievelingen (RBR en Merc) juist veel downforce willen aan de voorvleugel, en de turbulente airflow die daar vanaf komt juist met verschillende oplossingen in bargeboards, velgen of achtervleugels moet zien te compenseren.

Het zal te hoog gegrepen zijn om Alfa Romeo nu als podiumkandidaat te zien, maar als je naar de concurrentie in het BOTR-klassement kijkt liggen er kansen:
- Mclaren kiest de zelfde ontwerprichting, maar heeft wel een Renault die er in longrun mode slecht uitziet, al verbloemen Norris zijn gloryruns dat een beetje
- Renault zelf heeft DRS problemen juist dankzij de hoge downforce aan de voorkant
- RP heeft Mercedespower en geld, maar slechts één goede coureur. Hopelijk wordt Perez niet halverwege platgebeld op de radio met "Dont hold Lance up" meldingen.
- Haas is (niet alleen door de kleur) de enige Dark Horse. De testwagen is vrij simpel en zal wss nog veranderd worden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 20 februari 2019 - 15:29:00
Voorspelling: Alfa Romeo gaat best of the rest worden

Sauber/Alfa Romeo was vorig jaar geregeld goed voor punten met Leclerc als kopman. Nu Kimi er voor in de plaats is gekomen en Ferrari het team nog verder binnen de familie heeft gehaald door Antonio Giovinazzi naast hem te zetten, zijn niet alleen de coureurs en de motoren, maar ook de ontwerprichting volgens Ferrari filosofie. Beide teams kiezen een opvallend andere voorvleugel die beide teams een heel stabiele airflow moet geven, maar weinig downforce kan vinden. Terwijl de twee grootste conservatievelingen (RBR en Merc) juist veel downforce willen aan de voorvleugel, en de turbulente airflow die daar vanaf komt juist met verschillende oplossingen in bargeboards, velgen of achtervleugels moet zien te compenseren.

Het zal te hoog gegrepen zijn om Alfa Romeo nu als podiumkandidaat te zien, maar als je naar de concurrentie in het BOTR-klassement kijkt liggen er kansen:
- Mclaren kiest de zelfde ontwerprichting, maar heeft wel een Renault die er in longrun mode slecht uitziet, al verbloemen Norris zijn gloryruns dat een beetje
- Renault zelf heeft DRS problemen juist dankzij de hoge downforce aan de voorkant
- RP heeft Mercedespower en geld, maar slechts één goede coureur. Hopelijk wordt Perez niet halverwege platgebeld op de radio met "Dont hold Lance up meldingen"
- Haas is (niet alleen door de kleur) de enige Dark Horse. De testwagen is vrij simpel.
als ik nu zou moeten kiezen zou ik ook voor Alfa gaan. Haas was vorig jaar eigenlijk al het 4e team, vooral dankzij de steun van Ferrari. Inmiddels lijkt Alfa de rol van 2e Ferrari team te hebben overgenomen en hebben ze al ruim een jaar een enorm stijgende lijn te pakken. Bij Renault maken ze ook progressie, maar die lijken toch meer te kiezen voor de weg van de geleidelijkheid. En zelfs dan is er kans dat er wel eens een tegenvaller verwerkt moet worden. Ik vind ze tot nu toe niet heel erg overtuigend, dus het kan best zijn dat de progressie dit jaar wat tegen gaat vallen. McLaren geloof ik ook nog niet echt in al lijken ze wel sterker dan vorig jaar. Haas lijkt ook wat moeite te hebben en Racing Point is er qua rijders toch wel een stukje op achteruit gegaan. Maar goed, het zijn nog maar tests en we zitten pas op dag 3.

Matthijs

Bizar als je denkt dat Sauber een paar jaar geleden nog aan de rand van de afgrond stond.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 20 februari 2019 - 19:51:12
Bizar als je denkt dat Sauber een paar jaar geleden nog aan de rand van de afgrond stond.
dan kun je je nog afvragen of het dankzij of ondanks Monisha net goed is gegaan. Ik geef haar nog steeds het voordeel van de twijfel. Heel chique was het allemaal niet, maar zonder dat gegoochel met contracten was Sauber er misschien niet meer geweest.