Launch topic 2019

Gestart door gloudiesaurus, 07 februari 2019 - 14:19:17

« vorige - volgende »

Jozef

Bij Williams is de kogel door de kerk, ook zij hadden dit weekend een filmdag op de planning staan maar hebben die geschrapt.

Dat van die helmen is wel een bizar verhaal, maar komt wel goed voor Melbourne lijkt me. Bij Arai zeggen ze dat de homologatie nog niet in orde is, maar dat hun eigen tests wel aangetoond hebben dat hun nieuwe helmen goed zijn. De andere fabrikanten hebben gehomologeerde helmen maar nog niet iedereen heeft ze in alle maten.

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 13 februari 2019 - 09:59:39
Lijkt wel of de hele F1 op zijn tenen loopt: Williams en Renault lijken de tests te missen, de helmfabrikanten hebben hun zaakjes niet op orde.
dat van die helmen klinkt meer als een formaliteit en t is nog niet zo lang geleden dat er een team in Australië de shakedown deed. Red Bull had ook vaak moeite om de deadline te halen. Volgens mij hebben alle huidige teams de zaakjes juist eens vrij goed onder controle, het missen van een deadline kan altijd eens gebeuren als je zoveel mogelijk van de laatste ontwikkelingen mee wil pakken. Niks om ons zorgen over te maken.

Jozef

Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.

Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!

Tuesday

Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.

Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!
mwah, als ze maandag gewoon redelijk vlot kunnen beginnen lijkt er me totaal niks aan de hand. Als ze daadwerkelijk de hele eerste test moeten overslaan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Williams heeft volgens mij ook wel eens vroegtijdig de spullen ingepakt omdat ze gewoon waren uitgetest. Uiteindelijk moet je gewoon zorgen dat je zo goed mogelijk aan het seizoen begint. Veel testrondjes zijn natuurlijk belangrijk, maar niet zaligmakend. Het kan Williams en Renault zowel goed als slecht nieuws zijn dat ze er nog niet helemaal klaar voor zijn.
Wat betreft Abiteboul; die man heeft al zoveel geroepen. En vanaf waar wordt gerekend? vanaf de B-spec die Renault zelf vorig jaar gebruikte of de C-spec die RBR op het eind van het jaar heeft uitgeprobeerd? Daarnaast zijn er de afgelopen jaren sowieso alleen maar kleine stapjes gemaakt, dus de grootste stap in het V6 tijdperk zegt me sowieso niet zoveel. t zou natuurlijk wel heel mooi zijn als Renault en Honda enigszins kunnen aansluiten bij Ferrari en Mercedes. Ik denk dat er onderling wel een strijd is ontstaan door McLaren en RBR die nu bij de concurrent rijden, met bijbehorende 'vechtscheidingen'. Misschien helpt ze dat uiteindelijk beiden in de goede richting.

Robbert65

de RB15:






behoorlijk slanker in de taille ten opzichte van vorig jaar, die RB15...

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 13 februari 2019 - 15:11:38
Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.

Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!
mwah, als ze maandag gewoon redelijk vlot kunnen beginnen lijkt er me totaal niks aan de hand. Als ze daadwerkelijk de hele eerste test moeten overslaan wordt het natuurlijk een ander verhaal. Williams heeft volgens mij ook wel eens vroegtijdig de spullen ingepakt omdat ze gewoon waren uitgetest. Uiteindelijk moet je gewoon zorgen dat je zo goed mogelijk aan het seizoen begint. Veel testrondjes zijn natuurlijk belangrijk, maar niet zaligmakend. Het kan Williams en Renault zowel goed als slecht nieuws zijn dat ze er nog niet helemaal klaar voor zijn.
Wat betreft Abiteboul; die man heeft al zoveel geroepen. En vanaf waar wordt gerekend? vanaf de B-spec die Renault zelf vorig jaar gebruikte of de C-spec die RBR op het eind van het jaar heeft uitgeprobeerd? Daarnaast zijn er de afgelopen jaren sowieso alleen maar kleine stapjes gemaakt, dus de grootste stap in het V6 tijdperk zegt me sowieso niet zoveel. t zou natuurlijk wel heel mooi zijn als Renault en Honda enigszins kunnen aansluiten bij Ferrari en Mercedes. Ik denk dat er onderling wel een strijd is ontstaan door McLaren en RBR die nu bij de concurrent rijden, met bijbehorende 'vechtscheidingen'. Misschien helpt ze dat uiteindelijk beiden in de goede richting.
Het mooist zou zijn als alle teams een beetje beter zijn geworden dan vorig jaar behalve Mercedes. Maar die hebben waarschijnlijk juist weer de grootste stappen gezet :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Citaat van: Jozef op 13 februari 2019 - 14:50:00
Toro Rosso, Mercedes en Red Bull rijden vandaag hun eerste meters. Dus wat dat betreft lopen Renault en Williams toch een beetje achter.

Interessantste nieuws van de week tot dusver vind ik de uitspraken van Cyril Abiteboul. Renault zou qua ontwikkeling van de motor deze winter de grootste stap hebben gezet in het V6-tijdperk. Hopen dat het waar is!

Ik las dat hij het over 950 pk had. Dit is dus nog steeds ruim tekort op Mercedes en Ferrari die boven de 1000 pk zitten.
En het is dan idd de c spec die ook 950 leverde.

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 13 februari 2019 - 15:34:43
de RB15:
behoorlijk slanker in de taille ten opzichte van vorig jaar, die RB15...


Ook Mercedes deed dat...Ik ben benieuwd hoeveel motoren kapot gaan...De laatste keer dat ik een dergelijk strak pakket zag, ging het niet goed. Denk aan de RB13 en de McLarens. Die werden te heet omdat de hitte gevangen bleef in de 'shell'..

Robbert65

we moeten afwachten. maar de spanning zit er wel weer op zeg.... ik kan niet wachten tot Bahrein, als de derde race er op zit kun je serieus wat zeggen over de rest van het seizoen...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 13 februari 2019 - 18:57:27
we moeten afwachten. maar de spanning zit er wel weer op zeg.... ik kan niet wachten tot Bahrein, als de derde race er op zit kun je serieus wat zeggen over de rest van het seizoen...
ik denk dat we in Australië ook wel een heleboel te weten komen. Als je naar vorig jaar kijkt, leek het er na de derde race op dat Vettel goede papieren had, maar in Barcelona was Mercedes in één keer weer uber dominant.


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Ik vind het wel bemoedigend dat ze dit hebben kunnen doen zonder technische problemen. Dat is wel eens anders geweest de afgelopen jaren. Ik kan niet wachten tot maandag  :)

Sabai

Het is trouwens niet het jaar van de mooie livery's. Hoewel die Mercedes er goed uitziet vind ik de livery wat williams achtig  :) En racing point ook al geen succes  ::)