GP Pits Café

Gestart door Mickey, 29 november 2018 - 20:41:06

« vorige - volgende »

Mickey

Omdat je met nauwelijks ruimte op de ic's niet het risico kan nemen door alles open te gooien. Er zijn ook verschillende doemscenario's te vinden op het net aantonen dat dat totaal onverantwoord zou zijn.

Key is geleidelijke verspreiding, zoals je nu ziet gebeuren. Nu dus ook beetje bij beetje weer van het slot af.

Wings

Citaat van: Mickey op 13 januari 2022 - 22:57:46
Citaat van: Wings op 13 januari 2022 - 22:31:42
Niets mis met het kabinet inzake het crisisbeleid. Langs de zijlijn schreeuwen dat het anders moet heb ik niets mee. Net als met het 'word wakker' sentiment. Holle kreten. Bovendien denk ik niet dat je kunt spreken van een kabinetsbeleid, de medische wetenschap heeft consensus bereikt, het Nederlands coronabeleid lag dan ook in lijn met andere landen.

Waar ik moeite mee heb is het Hollandse poldermodel in crises als deze. Deze crisis doorbreek je niet zonder concessies en die bereik je niet door tot de kleinste belangen mee te wegen.

Pijnlijk vond ik het besluit om half of eind november de scholen open te houden.

Verder niet altijd de beste beslissingen, zeker niet prima, maar ook lang niet slecht. En wat je zegt, ga er maar aan staan. Niemand heeft hierop kunnen oefenen.

Ik heb daar ook moeite mee. Polderen met coronamaatregelen zorgt voor onbegrip en doet het draagvlak afbrokkelen. Wees gewoon straight, neem keuzes die je moet nemen en ga achter die keuze staan. En fuck het gezeur. Nooit zwichten voor onvrede, je hoeft het mensen niet naar hun zin te maken, je moet een land richting de uitgang van de pandemie bewegen. De volksgezondheid borgen.

Wings

Citaat van: Sabai op 14 januari 2022 - 13:04:53
Waarom zou je een groep die zelf geen gevaar loopt en de toekomst voor ons is. Nog meer achterstand en psychische schade toebrengen?

Omdat we een samenleving zijn.

CitaatZeker lekker in loondienst? Ga maar eens met een ondernemer praten.  Dit zwabber beleid heeft veel ondernemers hun hele leven en toekomst naar de klote geholpen. Ik heb vrienden die hadden het goed en zitten nu met tonnen schuld in de bijstand. Goed gedaan Rutte.

Mark Rutte heeft het coronavirus niet de wereld in geholpen. Belachelijk om hem hier de zwarte piet toe te spelen.

CitaatNog een algemene vraag.  Als een van jullie 2 x van z'n functie word afgezet omdat je niet je werk goed hebt gedaan. Maken ze je dan ook financieel directeur van het bedrijf waar je werkt?

Niet relevant voor de discussie over het bestrijden van het coronavirus. Het onderstreept louter je vooringenomenheid.

Wings

Citaat van: Sabai op 14 januari 2022 - 15:53:12
Toch hoorde ik toevallig vandaag op de radio dat er onder de jongeren tot 30 jaar er een stijging is van 15 % qua zelfdoding.  Dat vind ik nogal wat. Ik denk dat er echt niet onderschat moet worden wat een lockdown en geen sociale contacten met iemand kan doen.

Ik heb zelf een zoontje van 7 die tijdens de eerste lockdown tekenen van depressie kreeg en geen zin meer in school had. En nu gebeurde het tijdens deze lockdown weer. En sinds deze week gaat het ineens weer beter. Hoe kan dat dan?

En daarom moeten we snel af van lockdowns. Recalcitrant gedrag helpt daar niet bij. Dus vaccineren, schouders eronder, beheersmaatregelen omarmen en samen zorgen voor een beheersbare situatie.

Sabai

#34
Citaat van: Wings op 14 januari 2022 - 23:08:41
Citaat van: Sabai op 14 januari 2022 - 15:53:12
Toch hoorde ik toevallig vandaag op de radio dat er onder de jongeren tot 30 jaar er een stijging is van 15 % qua zelfdoding.  Dat vind ik nogal wat. Ik denk dat er echt niet onderschat moet worden wat een lockdown en geen sociale contacten met iemand kan doen.

Ik heb zelf een zoontje van 7 die tijdens de eerste lockdown tekenen van depressie kreeg en geen zin meer in school had. En nu gebeurde het tijdens deze lockdown weer. En sinds deze week gaat het ineens weer beter. Hoe kan dat dan?

En daarom moeten we snel af van lockdowns. Recalcitrant gedrag helpt daar niet bij. Dus vaccineren, schouders eronder, beheersmaatregelen omarmen en samen zorgen voor een beheersbare situatie.

Je geeft nu precies weer hoe op dit moment de tweedeling in de maatschappij is. Jij bent overtuigd van je gelijk en ik denk er anders over.

En voor beheersmaatregelen heb je draagvlak nodig. En nu het virus ondertussen gemuteerd is tot een variant die niet meer ziekmakend dan een griep is het draagvlak er niet meer. En dat is niet alleen in Nederland maar overal ter wereld. 

Dat alles wel open kan bewijzen de landen om ons heen wel ondertussen. En daar komt de zorg niet in het gedrang.

En je kan wel blijven vaccineren en boosters geven maar dat vaccin begint ondertussen al achterhaald te worden. (Ja ik ben gevaccineerd) Er is zelfs vanuit het EMA een officiële waarschuwing uitgedaan afgelopen week dat elke 4 maanden boosteren schadelijk voor het immuunsysteem kan zijn. Klinkt ook logisch want er nog nooit elke 4 maanden geprikt. Het advies is dan ook om voortaan alleen in de herfst een booster te geven wat ook weer logisch klinkt.

Niet normaal maken wat niet normaal is. En ga niet mee in de massahysterie lees de geschiedenis boeken ,wetenschappelijke tijdschriften gebruik je gezond verstand .


Sabai

Citaat van: Mickey op 14 januari 2022 - 18:46:10
Omdat je met nauwelijks ruimte op de ic's niet het risico kan nemen door alles open te gooien. Er zijn ook verschillende doemscenario's te vinden op het net aantonen dat dat totaal onverantwoord zou zijn.

Key is geleidelijke verspreiding, zoals je nu ziet gebeuren. Nu dus ook beetje bij beetje weer van het slot af.

Dat geloof ik dus niet want er zijn andere onderzoeken die het tegendeel bewijzen en ook nu uitkomen.  Wie zijn schuld is het dat ons zorg stelsel niet in staat is om dit aan te kunnen? Wie heeft de ic capaciteit jarenlang afgeschaald onder het kopje efficiënt werken? Voorbeeld Duitsland heeft 42 ic bedden op 100k mensen wij 7.

Mickey

Mensen die claimen hun gezond verstand te gebruiken, hoor ik vaak luisteren naar Gerda van Facebook, maar niet naar de wetenschap. Ik volg liever de wetenschap en adviezen van mensen die ervoor geleerd hebben, dan dat ik op mijn eigen boerenverstand vertrouw.

CitaatDat alles wel open kan bewijzen de landen om ons heen wel ondertussen. En daar komt de zorg niet in het gedrang.

Dat bewijst helemaal niets, als je de capaciteit in ziekenhuizen niet in je vergelijking meeneemt. Andere landen zijn daar kennelijk beter op ingespeeld dan wij, of menen andere (ook schadelijke) gronden te hebben om dat te rechtvaardigen.

Mickey

#37
Citaat van: Sabai op 15 januari 2022 - 09:14:20
Citaat van: Mickey op 14 januari 2022 - 18:46:10
Omdat je met nauwelijks ruimte op de ic's niet het risico kan nemen door alles open te gooien. Er zijn ook verschillende doemscenario's te vinden op het net aantonen dat dat totaal onverantwoord zou zijn.

Key is geleidelijke verspreiding, zoals je nu ziet gebeuren. Nu dus ook beetje bij beetje weer van het slot af.

Dat geloof ik dus niet want er zijn andere onderzoeken die het tegendeel bewijzen en ook nu uitkomen.  Wie zijn schuld is het dat ons zorg stelsel niet in staat is om dit aan te kunnen? Wie heeft de ic capaciteit jarenlang afgeschaald onder het kopje efficiënt werken? Voorbeeld Duitsland heeft 42 ic bedden op 100k mensen wij 7.

Inderdaad een beleidsfout. En nu moeten we dealen met de gevolgen daarvan. Maar dat betekent niet dat je dan alles maar los moet laten.


Sabai

#38
Citaat van: Mickey op 15 januari 2022 - 09:18:26
Citaat van: Sabai op 15 januari 2022 - 09:14:20
Citaat van: Mickey op 14 januari 2022 - 18:46:10
Omdat je met nauwelijks ruimte op de ic's niet het risico kan nemen door alles open te gooien. Er zijn ook verschillende doemscenario's te vinden op het net aantonen dat dat totaal onverantwoord zou zijn.

Key is geleidelijke verspreiding, zoals je nu ziet gebeuren. Nu dus ook beetje bij beetje weer van het slot af.

Dat geloof ik dus niet want er zijn andere onderzoeken die het tegendeel bewijzen en ook nu uitkomen.  Wie zijn schuld is het dat ons zorg stelsel niet in staat is om dit aan te kunnen? Wie heeft de ic capaciteit jarenlang afgeschaald onder het kopje efficiënt werken? Voorbeeld Duitsland heeft 42 ic bedden op 100k mensen wij 7.

Inderdaad een beleidsfout. En nu moeten we dealen met de gevolgen daarvan. Maar dat betekent niet dat je dan alles maar los moet laten.

Ik heb geeneens fakebook  ;D.

Maar dat is dus 1 van de redenen dat ik graag een ander kabinet had gezien met nieuwe personen.  (En er lopen er zat die het ook kunnen)

Ik wil het virus ook niet bagatelliseren en wij zijn er helaas ook een dierbare eraan verloren. Maar blijf wel met een open blik kijken en niet blind volgen. Althans zo sta ik in het leven. Ik ga altijd uit van mijzelf en dat heeft mij geen windeieren gelegd in het leven.

Mickey

CitaatIk heb geeneens fakebook

Wie de schoen past... ;)

Het was beeldspraak hè. Om maar aan te geven dat iedereen er het zijne van vindt, maar vooral graag gelooft wat in zijn straatje past.

Gisteren ook weer na de persco. Natuurlijk is de horeca weer boos. Natuurlijk is Albert Verlinde boos. Het zou allemaal 'onverantwoord' zijn. Allemaal slechts vanuit eigen perspectief of de groepen die zij vertegenwoordigen, maar gespeend van enige inhoudelijke kennis en blind voor het grotere plaatje.

Sabai

Citaat van: Mickey op 15 januari 2022 - 10:04:51
CitaatIk heb geeneens fakebook

Wie de schoen past... ;)

Het was beeldspraak hè. Om maar aan te geven dat iedereen er het zijne van vindt, maar vooral graag gelooft wat in zijn straatje past.

Gisteren ook weer na de persco. Natuurlijk is de horeca weer boos. Natuurlijk is Albert Verlinde boos. Het zou allemaal 'onverantwoord' zijn. Allemaal slechts vanuit eigen perspectief of de groepen die zij vertegenwoordigen, maar gespeend van enige inhoudelijke kennis en blind voor het grotere plaatje.


Dat is uiteindelijk ook maar een aanname van jou.

Mickey

Nee hoor, geen aanname. Ik heb niemand die namens die groepen spreekt ooit kunnen betrappen op een genuanceerde mening, waarbij begrip werd getoond voor de nadelen en onmogelijkheden die hun wensen meebrengen.

Sabai

Citaat van: Mickey op 15 januari 2022 - 13:10:49
Nee hoor, geen aanname. Ik heb niemand die namens die groepen spreekt ooit kunnen betrappen op een genuanceerde mening, waarbij begrip werd getoond voor de nadelen en onmogelijkheden die hun wensen meebrengen.

Laten we er maar over ophouden en weer over F1 gaan praten.  Dit gaat nergens tot leiden en we schieten er niks mee op. Ik heb net wel weer lekker gewinkeld en even een terrasje gepakt. Was gezellig en ging veilig.

Mickey

👍🏻

Goed hoor. Ik ben vandaag gelijk de gym in gedoken en was zo slim om toen de lockdown werd aangekondigd, een afspraak te maken met de kapper voor vandaag. Had het laatste beschikbare tijdblok.  :)

Wings

Citaat van: Sabai op 15 januari 2022 - 08:54:04
Je geeft nu precies weer hoe op dit moment de tweedeling in de maatschappij is. Jij bent overtuigd van je gelijk en ik denk er anders over.

Welk gelijk? Ik volg de gerenommeerde medische wetenschap en vind zelf niks. De medische wetenschap heeft consensus bereikt over de exit-strategie, statistieken onderstrepen dit. Ik ben verder niet gevoelig voor wat mensen op de sociale media roepen en laat me al zeker niet opjutten. Niet vergeten dat de mensen die de medische wetenschap het hardst tegenspreken, mensen zijn die weerstand in een verdienmodel hebben gestort.

CitaatEn voor beheersmaatregelen heb je draagvlak nodig. En nu het virus ondertussen gemuteerd is tot een variant die niet meer ziekmakend dan een griep is het draagvlak er niet meer. En dat is niet alleen in Nederland maar overal ter wereld.

De omicron-variant is minder ziekmakend. Hierbij dien je wel een slag om de arm te houden en dat is dat deze variant besmettelijker is wat tot direct gevolg heeft dat het meer mensen sneller besmet. Daarnaast gaat de omicron-variant hoofdzakelijk rond in leeftijdsgroepen die minder ziek worden. We moeten dus niet te voorbarig zijn met conclusies. Zo gaf Ernst Kuipers aan het verloop nauwlettend in de gaten te zullen houden de komende tijd. En zo links en rechts zien te het toch de verkeerde kant uit draaien. In Zuid-Afrika loopt het dodental nu hard op. Er wordt beduidend minder getest en onderzocht maar de doodsoorzaak laat zich raden.



Diezelfde trend zien we ook in het VK nu de omikron-variant ook de ouderen bereikt. Het aantal besmettingen neemt af, het aantal coronadoden neemt toe:



Same story in Denemarken.



Opvallend maar ook zeer zorgwekkend is het aantal long-covid gevallen bij kinderen. Stél dat de omicron-variant een variant is waarbij je inderdaad minder ziek wordt, sneller herstelt, maar waarbij vooral jongeren wel (al dan niet permanente) longschade oplopen door long-covid heb je wel een megaprobleem bij het huidige beleid van 'minder maatregelen, meer besmettingen'



Vandaar dat ik snap dat overheden inzetten op vaccinatie. Niet vergeten dat is bewezen dat vaccinatie werkt en veilig is. En niet opweegt tegen de negatieve effecten van covid. Dat vaccinatie werkt zie je in onderstaande grafiek waar de vaccinatiegraad in chronologische volgorde is afgezet tegen het aantal doden. Naar mijn idee laat dit geen ruimte voor interpretatie en weerstand. Het succes van vaccineren wordt hier goed zichtbaar.



Wat je daarnaast ziet is dat de boosterprik effectief is tegen de omicron-variant. Dus ook daar hoef ik niet veel vragen over te stellen.



CitaatDat alles wel open kan bewijzen de landen om ons heen wel ondertussen. En daar komt de zorg niet in het gedrang.

Het is natuurlijk wel een beetje cherry-picking. Zodra een land het beter doet dan Nederland wordt het land op de kar gezet. En zodra het uit de hand loopt hoppen we vrolijk naar een ander land. Zweden. Brazilië. Duitland. India. En remember Texas? Nadat Texas de verplichtingen van coronamaatregelen werden losgelaten namen Wybren van Haga en Maurice de Hond een podium om te schreeuwen dat Texas uit de pandemie was. Alles loslaten zou de oplossing zijn. En maar donaties vragen en geld binnen harken met de valse belofte de regering voor het tribunaal te dagen. 

Afijn, Texas zou als eerste land verlost zijn van het virus. Als ik de balans opmaakt heeft Texas maar liefst (bijna) 4x zoveel coronadoden op 55% meer inwoners. Daar hoor ik meneertje 'de Hond' niet meer over. Nu verlegt hij zijn aandacht wel weer naar een ander land waar het beter gaat. Hij is de meester in argumenthoppen. En alles om de kassa te laten rinkelen. Over het onderstaande hoor ik beiden niet.





Bovendien ziet het helemaal niet rooskleurig uit in het VK. Laten we afwachten en voorzichtig zijn. De maatregelen afpellen en kijken hoe de dingen ontwikkelen.

CitaatEn je kan wel blijven vaccineren en boosters geven maar dat vaccin begint ondertussen al achterhaald te worden. (Ja ik ben gevaccineerd) Er is zelfs vanuit het EMA een officiële waarschuwing uitgedaan afgelopen week dat elke 4 maanden boosteren schadelijk voor het immuunsysteem kan zijn. Klinkt ook logisch want er nog nooit elke 4 maanden geprikt. Het advies is dan ook om voortaan alleen in de herfst een booster te geven wat ook weer logisch klinkt.

Niet normaal maken wat niet normaal is. En ga niet mee in de massahysterie lees de geschiedenis boeken ,wetenschappelijke tijdschriften gebruik je gezond verstand .

Heb je een bron? Ik heb dit namelijk gelezen https://www.knack.be.

Het artikel is geschreven door een journalist die geen enkele wetenschappelijke bron benoemt voor haar betoog. En verder staat nergens met zekerheid dat je niet kunt blijven boosteren. Er staat dat sómmige wetenschappers dit beweren, anderen beweren weer anders. Ik denk niet dat de medische wetenschap op dit punt consensus heet bereikt dus houd nog een slag om de arm.

Wil je dit virus endemisch krijgen dan is volledige vaccinatie voor nu nog de enige optie dit proces te versnellen. Elk land snapt dit, waarom denk je dat steeds meer landen inzetten op een (indirecte) vaccinatieplicht?