Formule 1 Seizoen 2019

Gestart door Robbert65, 23 november 2018 - 15:44:37

« vorige - volgende »

Sabai

Wanneer was hun laatste titel alweer en wie was toen teambaas? Kan mij ook iets herinneren dat ze daarvoor ook iets van 20 jaar droog stonden. Dus vooral Italiaanse teambazen houden daar. Meer kansen voor Max  ;)

Tuesday

Citaat van: Sabai op 09 januari 2019 - 13:06:40
Wanneer was hun laatste titel alweer en wie was toen teambaas? Kan mij ook iets herinneren dat ze daarvoor ook iets van 20 jaar droog stonden. Dus vooral Italiaanse teambazen houden daar. Meer kansen voor Max  ;)
dat was een Fransman. En toch doet Ferrari het aanzienlijk beter dan het Franse Renault. En beter dan het Engelse McLaren (die ook een tijdje een Fransman aan het roer hadden) of Williams. En vooralsnog ook beter dan de Japanners van Honda. Nationaliteit doet er uiteindelijk niet zoveel toe. Max zou dan ook gelijk kansloos zijn, want wanneer is er voor het laatst een Nederlander of Belg WK geworden?

Mickey

Citaat van: Sabai op 09 januari 2019 - 13:06:40
Wanneer was hun laatste titel alweer en wie was toen teambaas? Kan mij ook iets herinneren dat ze daarvoor ook iets van 20 jaar droog stonden. Dus vooral Italiaanse teambazen houden daar. Meer kansen voor Max  ;)

Dat er een aantal Italiaanse teambazen zijn die het lek niet boven kregen zegt helemaal niets over de generieke populatie van alle Italiaanse teambazen. De volgende zou het zomaar eens heel goed kunnen doen.


Maikel0230

#78
Het is op dit moment heel moeilijk in te schatten waarom men bij Ferrari ineens weer van teambaas wilde wisselen. Vooral de berichtgeving vanuit de media is nogal moeilijk te beoordelen. Het is geen geheim dat Arrivabene op een gegeven moment besloten heeft om de interacties met de media tot een minimum te houden onder het moto: 'dan kunnen ze ons ook nergens de schuld van geven als het misgaat.'.

De meeste artikels die ik heb gelezen na het vertrek van Arrivabene proberen vooral een negatief beeld van de man weer te geven. Ik kan me niet geheel van het gevoel ontdoen dat een hoop journo's eindelijk hun wraak pakken op de man die hen nu al zo lang buiten hield bij Ferrari. Rancune is bij deze mensen trouwens geen vreemd beeld hoor.

Dat terzijde denk ik dat hij wel ergens te ver is gaan drijven. Toen hij overnam van Mattiaci, die ondertussen in de geschiedenisboeken staat als een tussenpaus die de mesthoop van Domenicali moest opruimen, was Ferrari eigenlijk een echt tof hecht team geworden. Onder zijn leiderschap werd de wagen elk jaar beter. 2015 was een aangename verrassing en ook in 2016 toen de resultaten tegenvielen op de baan, zag men op de dynamo constant het gat met Mercedes kleiner en kleiner worden.

Alleen is er ergens iets misgegaan. De hoge druk van wijlen Marchionne werd hem iets teveel denk ik en samen met die persstop is hij binnenskamers iets te dictatoriaal gaan heersen over alle departementen. Het is vooral dat laatste dat ervoor zorgde dat de teamgeest toch niet optimaal is geweest in die laatste twee jaar.

De balans blijft voor mij als Ferrari fan wel nog altijd positief. Het team dat aan de begin van het turbo tijdperk zo ver achter lag op Mercedes staat er nu wel. Ok, de afgelopen twee jaar waren dik gemiste kansen maar we hadden tenminste een auto waarmee iets mogelijk was. Onder zijn leiderschap zijn we dichtbij gekomen, alleen net niet kort genoeg.

Technisch gezien hebben ze alle mensen op de juiste plaats op dit moment, dat is wel duidelijk. Dus die basis is er nog altijd. Het is te hopen dat Binoto ook daadwerkelijk kan aantonen dat hij wel de juiste man is om dit team naar beide wereldtitels te leiden. Het technisch departement blijft immers onder zijn direct leiderschap dus zoveel zal er wel niet veranderen.

Ik denk wel dat Ferrari opnieuw zich wat meer zal openstellen voor de media en als je de toon van de laatste dagen wat volgt op hun sociale media dan denk ik wel dat dit in orde komt.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fietser

#79
Citaat van: Mickey op 09 januari 2019 - 17:59:47
Citaat van: Sabai op 09 januari 2019 - 13:06:40
Wanneer was hun laatste titel alweer en wie was toen teambaas? Kan mij ook iets herinneren dat ze daarvoor ook iets van 20 jaar droog stonden. Dus vooral Italiaanse teambazen houden daar. Meer kansen voor Max  ;)

Dat er een aantal Italiaanse teambazen zijn die het lek niet boven kregen zegt helemaal niets over de generieke populatie van alle Italiaanse teambazen. De volgende zou het zomaar eens heel goed kunnen doen.

In 1964 was er een Ferrari teambaas die een superieure beslissing nam. Ik weet alleen niet of het Forghieri dan wel Dragoni was.
Het was tijdens de GP van Mexico, de laatste race van het seizoen. Het was spannend tussen Jim Clark en Graham Hill, maar Ferrari-rijder Surtees had ook nog een hele kleine kans op de titel. Hill zag zijn kansen al snel vervliegen door een kapotte uitlaat (na vanachter geramd te zijn door Ferrari's tweede coureur Bandini!), maar Clark reed stevig aan kop naar de overwinning én het kampioenschap - zo leek het. Dan Gurney volgde en daarna kwamen de Ferrari-rijders Bandini en Surtees. In deze volgorde was kopman Surtees kansloos, maar voor de zekerheid liet de Ferrarileiding (wie?) via pitsborden weten dat Bandini en Surtees toch maar van plaats moesten ruilen, want je weet maar nooit... Zo gezegd zo gedaan. En verdomd, in de laatste ronde kreeg Clark motorpech. Gurney ging als winnaar over de streep, op afstand gevolgd door, nu ineens, Surtees vóór Bandini. De tweede plek en de zes punten die Surtees hiermee verdiende brachten hem nipt het wereldkampioenschap. Eén punt boven Graham Hill. Voor Ferrari was het een gouden greep. Zoals gezegd weet ik niet wie de beslissing nam, maar het zal een Italiaan zijn geweest. Forghieri was eigenlijk de belangrijkste man, maar meer op technisch gebied. Dragoni was algemeen manager.

P.S.
Misschien off-topic en moet het ergens anders.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 10 januari 2019 - 09:42:14
Citaat van: Mickey op 09 januari 2019 - 17:59:47
Citaat van: Sabai op 09 januari 2019 - 13:06:40
Wanneer was hun laatste titel alweer en wie was toen teambaas? Kan mij ook iets herinneren dat ze daarvoor ook iets van 20 jaar droog stonden. Dus vooral Italiaanse teambazen houden daar. Meer kansen voor Max  ;)

Dat er een aantal Italiaanse teambazen zijn die het lek niet boven kregen zegt helemaal niets over de generieke populatie van alle Italiaanse teambazen. De volgende zou het zomaar eens heel goed kunnen doen.

In 1964 was er een Ferrari teambaas die een superieure beslissing nam. Ik weet alleen niet of het Forghieri dan wel Dragoni was.
Het was tijdens de GP van Mexico, de laatste race van het seizoen. Het was spannend tussen Jim Clark en Graham Hill, maar Ferrari-rijder Surtees had ook nog een hele kleine kans op de titel. Hill zag zijn kansen al snel vervliegen door een kapotte uitlaat (na vanachter geramd te zijn door Ferrari's tweede coureur Bandini!), maar Clark reed stevig aan kop naar de overwinning én het kampioenschap - zo leek het. Dan Gurney volgde en daarna kwamen de Ferrari-rijders Bandini en Surtees. In deze volgorde was kopman Surtees kansloos, maar voor de zekerheid liet de Ferrarileiding (wie?) via pitsborden weten dat Bandini en Surtees toch maar van plaats moesten ruilen, want je weet maar nooit... Zo gezegd zo gedaan. En verdomd, in de laatste ronde kreeg Clark motorpech. Gurney ging als winnaar over de streep, op afstand gevolgd door, nu ineens, Surtees vóór Bandini. De tweede plek en de zes punten die Surtees hiermee verdiende brachten hem nipt het wereldkampioenschap. Eén punt boven Graham Hill. Voor Ferrari was het een gouden greep. Zoals gezegd weet ik niet wie de beslissing nam, maar het zal een Italiaan zijn geweest. Forghieri was eigenlijk de belangrijkste man, maar meer op technisch gebied. Dragoni was algemeen manager.

P.S.
Misschien off-topic en moet het ergens anders.
moet eigenlijk in het Formule 1 seizoen 1964 topic ;) maar een mooi verhaal!

Jozef

Bij McLaren hebben ze ook een nieuwe teambaas en dit vind ik dan weer wel interessant, want het is het sluitstuk op een grootscheepse herstructurering die het afgelopen jaar is doorgevoerd. Ik ben erg benieuwd naar Seidl, hij heeft toch wel een behoorlijk indrukwekkend palmares en ik hoop dat hij McLaren weer op het rechte pad krijgt. Laat Zak Brown zich maar bezighouden met zijn Indy-droom.


gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Ik vind het  aan de andere kant ook  wel een goede ruil toch? Alfa Romeo is ook een mooi merk. Ben benieuwd of Alfa nu in het rood gaat rijden en Ferrari in zijn eigen kleur geel. Ferrari rijdt in het rood omdat het team begon als klantenteam van Alfa Romeo. Pas later ging Enzo Ferrari zelf auto's bouwen. Maar hij bleef in de rode kleur racen omdat Alfa stopte. Ferrari's huiskleur is eigenlijk geel.

Serieus, dat gaat vast niet gebeuren. Maar eigenlijk heeft Alfa het oudste recht op dat rood...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Nee, Ferrari zal inderdaad niet zo gauw afscheid nemen van 'hun' rood. (Ofschoon ze in de F1 ook een enkele keer in het wit/blauw en geel uitkwamen.)
Maar waarom kunnen zowel Ferrari als Alfa Romeo niet voor rood gaan? Het gaat nml. om twee verschillende roden. Ferrari(scharlaken)rood is feller en warmer, er zit meer geel in. Alfa-rood is wat ingetogener, zit wat blauw in, waardoor het neigt naar bordeaux. Allebei mooi. Ik zeg: 4 rode auto's op de grid - doen!

Jozef

Ik had afgelopen jaar grote moeite om op de tv-beelden in vooraanzicht de Sauber en de Williams te onderscheiden, dus als er één rood wordt en niet te veel op Ferrari lijkt, dan is dat een goede zaak.

Dat de naam Sauber weg is, daar krijg ik wel hartzeer van. Ik loop ook niet warm voor de naam Alfa Romeo.

Wings

Goed nieuws! Alfa Romeo heeft een rijk autosportverleden en was succesvol in verschillende klassen. De ambitie van Alfa Romeo is om dit imago uit het stof te halen en op te poetsen. Jaren lang ging het gebukt onder Fiat en moest het concurreren met modellen uit het concern. Gelukkig komt hier een eind aan en is Italië voornemens om het merk nieuw leven in te blazen en zal het doen waar het goed in is: sportauto's bouwen en racen! Heerlijk! Wie wil dit nu niet? Benvenuto Alfa Romeo. Forza!

Breaktest

Kijktip: vanavond 22.00 BBC II docu over Williams F1
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Franky R.