Formule 1 Seizoen 2019

Gestart door Robbert65, 23 november 2018 - 15:44:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 06 december 2018 - 15:09:13
Dat betwijfel ik, Rosberg leek toch de bovenhand te hebben over Schumacher in hun jaren samen. Als Schumacher was gebleven, dan had Rosberg misschien wel meer dan een titel gewonnen (want geen Hamilton naast zich).
2010 was Rosberg de betere, de 2 jaren daarna kon Schumacher prima mee komen. Ik had het nog moeten zien, Rosberg had nog geen ervaring met het vechten om een titel en dat brak m op. Daar had Schumacher wellicht ook van kunnen profiteren. Wie zal het zeggen, maar t zou wel een tikkeltje beschamend zijn voor de F1 als een 44-jarige coureur de titel had gepakt. De mogelijkheid lag er wel, maar het is zo anders gelopen.

Matthijs

Het had alleen gekund als Schumacher niet rond kerst 2013 was gaan skiën...

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 08 december 2018 - 07:36:49
Het had alleen gekund als Schumacher niet rond kerst 2013 was gaan skiën...
dat weet je niet. De kleinste verandering had al een heel andere uitkomst kunnen geven.

Matthijs


FolkertE

Citaat van: Breaktest op 01 december 2018 - 11:11:12
Citaat van: FolkertE op 30 november 2018 - 22:55:01
Citaat van: Breaktest op 28 november 2018 - 15:10:17
9> 6 > 4
Iemand een idee?
3.
Bingo! Misschien wel onbedoeld, maar vooruit, Bingo.
Het zijn de standen in de eindklassering van Renault de afgelopen drie jaar.
En 3 reken ik goed omdat dat hun doelklassering is voor komend jaar.
Haha ik had inderdaad geen idee, maar het patroon volgend in de cijfer reeks leek 3 mij de meest logische.

FolkertE

Citaat van: Breaktest op 02 december 2018 - 23:38:50
Ricciardo kan met geheven hoofd Red Bull verlaten.
Ik hou wel van een statistiekje, dat geeft soms verrassende inzichten. Bijvoorbeeld dat Ricciardo uiteindelijk overall winnaar is in zijn duels met Max. Dit seizoen geeft weliswaar de indruk van andersom, maar wat is dit waard als Ricciardo zoveel uitvalt?
Laten we het een keer niet hebben over de trend die duidelijk richting Max uitslaat en wat dit betekent voor de toekomt, maar gewoon de balans opmaken en onze glazen bol in de kast laten.

Dan zien we dat Max in een kleine 3 seizoenen 608 ptn behaald en Ricciardo 590, een very close call.  Maar Ricciardo heeft daar twee races minder over gedaan. Hij is nl 14 keer uitgevallen en Max 12 keer. Als we nu compenseren voor die uitvalbeurten, dan slaat het voordeel dit seizoen nog steeds richting Max uit, maar de twee vorige seizoenen richting Ricciardo. Overall is de verhouding 49,5% vs 50,5% ten gunste van Ricciardo.
Dus laat alle verering aan Max, maar als het soms toch een beetje te veel wordt, gooi 'm eruit wanneer u in uw stamkroeg een jonge jenever laat inschenken.
Die kan ik niet plaatsen, Max uitval beurten hebben hem
Meer gekost dan Dan. Waar Dan vrij vaak op p5-p8 rond reed, reed Max rond op p2-p5.
WS Max niet uit gevallen in Baku 2017, had hij die hoogstwaarschijnlijk gewonnen en was er een punten omslag van 32 punten geweest. Of the Ferrar max Sandwich. Dan lag 7de, Max 1-3. Met de kans Ferrari voor te bblijvennof inhalen.
Als de betrouwbaarheid beter was geweest voor beide rijders, was het verschil groter geweest.
Overwinningen: Max 5, Dan 4
Podia: 23 voor Max, 19 voor Dan. Max is van uit podium kansen 10 keer uiygevallen. Dan slechts 3 keer.
Max stond ook hoger op het podium.

Max heeft Dan ookkveragen op zaterdag.

Breaktest

Citaat van: FolkertE op 10 december 2018 - 22:17:36
Citaat van: Breaktest op 02 december 2018 - 23:38:50
Ricciardo kan met geheven hoofd Red Bull verlaten.
Ik hou wel van een statistiekje, dat geeft soms verrassende inzichten. Bijvoorbeeld dat Ricciardo uiteindelijk overall winnaar is in zijn duels met Max. Dit seizoen geeft weliswaar de indruk van andersom, maar wat is dit waard als Ricciardo zoveel uitvalt?
Laten we het een keer niet hebben over de trend die duidelijk richting Max uitslaat en wat dit betekent voor de toekomt, maar gewoon de balans opmaken en onze glazen bol in de kast laten.

Dan zien we dat Max in een kleine 3 seizoenen 608 ptn behaald en Ricciardo 590, een very close call.  Maar Ricciardo heeft daar twee races minder over gedaan. Hij is nl 14 keer uitgevallen en Max 12 keer. Als we nu compenseren voor die uitvalbeurten, dan slaat het voordeel dit seizoen nog steeds richting Max uit, maar de twee vorige seizoenen richting Ricciardo. Overall is de verhouding 49,5% vs 50,5% ten gunste van Ricciardo.
Dus laat alle verering aan Max, maar als het soms toch een beetje te veel wordt, gooi 'm eruit wanneer u in uw stamkroeg een jonge jenever laat inschenken.
Die kan ik niet plaatsen, Max uitval beurten hebben hem
Meer gekost dan Dan. Waar Dan vrij vaak op p5-p8 rond reed, reed Max rond op p2-p5.
WS Max niet uit gevallen in Baku 2017, had hij die hoogstwaarschijnlijk gewonnen en was er een punten omslag van 32 punten geweest. Of the Ferrar max Sandwich. Dan lag 7de, Max 1-3. Met de kans Ferrari voor te bblijvennof inhalen.
Als de betrouwbaarheid beter was geweest voor beide rijders, was het verschil groter geweest.
Overwinningen: Max 5, Dan 4
Podia: 23 voor Max, 19 voor Dan. Max is van uit podium kansen 10 keer uiygevallen. Dan slechts 3 keer.
Max stond ook hoger op het podium.

Max heeft Dan ookkveragen op zaterdag.
Dat Max in vrijwel bijna alle opzichten wint, weet mijn neus natuurlijk ook wel. De kunst, juist  daarom, is een statistiekje vinden dat ten gunste van Ricciardo uitpakt.   :)
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Hij heeft gewonnen is het aantal keren dat hij zijn motor aan gort reed.

Tuesday

Aantal poles is ook een statistiekje dat in het voordeel van Ricciardo is. 2-0 over 2018 en volgens mij 3-0 over de hele gezamelijke periode bij Red Bull.

Breaktest

Lees net een quote van Helmut Marko die heeft laten berekenen dat Max 2e in het kampioenschap was geworden als hij en Red Bull wat minder hadden geblunderd aan het begin van het seizoen.
Dus zo zit dat, in een parallel universum, mensen.
(Tenminste, als ie zijn wat-als analyse ook op zijn naaste concurrenten heeft losgelaten; laten we er maar vanuit gaan, Marko is immers geen pannenkoek).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Citaat van: Breaktest op 18 december 2018 - 10:01:15
(Tenminste, als ie zijn wat-als analyse ook op zijn naaste concurrenten heeft losgelaten; laten we er maar vanuit gaan, Marko is immers geen pannenkoek).
Vast wel. Dus Hamilton pas derde in dat scenario, dat is toch opmerkelijk. :P

C.G. de Beaufort

Na een moeilijke periode groeit de Sauber. "We hadden ongeveer 320 mensen, maar dat zijn er vandaag 430. We hebben alleen al meer dan 50 nieuwe engineers en voor 2019 hebben we nog 35 vacatures.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243947/sauber-is-zijn-personeelsbestand-nog-steeds-aan-het-uitbreiden

Het gaat goed met Sauber. Raikkonen ingelijfd. Ik denk dat ze volgend jaar in de top van het middensegment zal verschijnen.

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Citaat van: C.G. de Beaufort op 20 december 2018 - 11:43:31
Na een moeilijke periode groeit de Sauber. "We hadden ongeveer 320 mensen, maar dat zijn er vandaag 430. We hebben alleen al meer dan 50 nieuwe engineers en voor 2019 hebben we nog 35 vacatures.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243947/sauber-is-zijn-personeelsbestand-nog-steeds-aan-het-uitbreiden

Het gaat goed met Sauber. Raikkonen ingelijfd. Ik denk dat ze volgend jaar in de top van het middensegment zal verschijnen.

Groet,

C.G. de Beaufort
Dat staat in ieder geval lekker haaks op de voorgenomen kostenbesparing. Heeft Ferrari wellicht een tegenstem gekocht?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Best wel dooie boel hier.
Terwijl er soms best nog berichtjes voorbij komen die een discussie waard zijn. Bv "Lance Stroll is de beste starter van 2018" met Max als 2e.
https://racingnews365.nl/stroll-troeft-verstappen-af-als-beste-starter-van-de-formule-1
Wel een voorbeeldje van extra luie autojournalistiek. Waarschijnlijk komt Hamilton in dat lijstje als slechtste starter uit de bus - om redenen die iedereen wel kan bedenken.

Hetgeen bij mij de vraag oproept, hoe ziet een lijstje beste starters er echt uit? Volgens mij is dat veel ingewikkelder dan een beetje turven. Zelfs op de heldendaden van Max of Ricciardo met hun topauto vanuit het achterveld is natuurlijk wat af te dingen. Ik denk dat je eerst een soort norm per auto moet ontwikkelen, bv op grond van hun gemiddelde positie in het veld. En dan moet je ook een norm bedenken per circuit. Bv als een Ricciardo achteraan in Monaco start heeft ie een zwaardere kluif dan bv in bv Silverstone.   
Ook als je beter dan je collega's in staat bent om iemand af te houden in de eerste ronde, ben je wat mij betreft ook een goede starter.   
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond