Formule 1 Seizoen 2019

Gestart door Robbert65, 23 november 2018 - 15:44:37

« vorige - volgende »

Breaktest

Even een what if... post.
Ik herinner me een uitspraak van de jonge Hamilton dat ie zichzelf niet na zijn 30e zag racen. Stel nu dat Hamilton anno 2019 inderdaad is gestopt, zou het kampioenschap dan een stuk spannender zijn?
Ik veronderstelde van wel, maar heb eens een berekeningetje gemaakt, en het blijkt eigenlijk van niet.

Stel dat een Bottas-achtig figuur zijn plaats zou hebben ingenomen, en Bottas I en II ieder 166 punten zouden hebben (ipv Hamilton 197 nu).
Dan zouden we de 31 punten van het "Hamilton-effect' naar rato over de andere coureurs moeten verdelen en komen er 7 bij Max terecht (waardoor ie uitkomt op 133). Da's nog niet echt om over naar huis te schrijven...

Het scheelt wel weer een avondgebed - waardoor ik deze tijdsverspilling toch wel nuttig vond.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Zonder rekensom doe ik de redelijk veilige aanname dat driekwart van het veld met die auto kampioen wordt. Maar ik denk wel meer spanning, want meer kans op verschillende winnaars dan met Loewie.

Sabai

Ik denk als je Verstappen erin zet of Vettel dat het precies hetzelfde liedje is als nu.

Mickey

Vettel ben ik niet zeker van. ;D

Wings

Ik wel. Als hij dominant materiaal heeft is hij op zijn best. In de jaren dat hij bij Red Bull kampioen werd, liet hij leuke dingen zien. Ook als het tegenzat was hij veerkrachtig en sterk. Het gaat pas mis als het niet meezit en de situatie hem niet gunstig is.

Mickey

Je ironymeter werkt niet goed. ;)

Breaktest

Het zal nog wel even duren voor 't nieuwe seizoen begint, dus lijkt dit me een goede plaats om nog wat na te kauwen over afgelopen seizoen. (Misschien is 't leuk om onze begin-seizoensvoorspellingen nog eens onder de loep te leggen).
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Leclerc > Vettel.

Told you so. 🙂

Vrijdag om 21:30 uur het jaaroverzicht kijken, even het geheugen opfrissen.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 04 december 2019 - 14:28:31
Leclerc > Vettel.

Told you so. 🙂

Vrijdag om 21:30 uur het jaaroverzicht kijken, even het geheugen opfrissen.
Leclerc ≈ Vettel

en daarbij had Vettel ook wel weer een zeer matig jaar hoor. Met Leclerc gaat Ferrari de oorlog voorlopig ook niet winnen. Ben benieuwd naar volgend jaar, als Leclerc een stap kan maken in zn ontwikkeling (wat ie dit jaar niet echt heeft gedaan), dan kan ie misschien definitief Vettel naar het 2e plan sturen, maar anders zie ik Vettel ook zo maar weer Leclerc voorbij steken. Leclerc (en met name zn management) zorgt voor een hoop onrust, maar al met al zijn ze er nog niet veel mee opgeschoten.

Mickey

Citaat van: Tuesday op 04 december 2019 - 16:01:33
Citaat van: Mickey op 04 december 2019 - 14:28:31
Leclerc > Vettel.

Told you so. 🙂

Vrijdag om 21:30 uur het jaaroverzicht kijken, even het geheugen opfrissen.
Leclerc ≈ Vettel

De puntentelling toont met 24 punten verschil een ander beeld. Vettel is de laatste paar jaar al op z'n retour, het is echt niet zo dat hij dit jaar toevallig een wat minder jaar had. No way dat hij hiervan terug gaat komen volgend jaar. Staat hierbij genoteerd. Mag je me volgend jaar op afrekenen als ik het mis heb.

Jozef

Ik geloof daar ook niet zo in, dit is al het derde "gewoon effe een minder jaar" op rij voor Vettel.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 04 december 2019 - 19:54:26
Citaat van: Tuesday op 04 december 2019 - 16:01:33
Citaat van: Mickey op 04 december 2019 - 14:28:31
Leclerc > Vettel.

Told you so. 🙂

Vrijdag om 21:30 uur het jaaroverzicht kijken, even het geheugen opfrissen.
Leclerc ≈ Vettel

De puntentelling toont met 24 punten verschil een ander beeld. Vettel is de laatste paar jaar al op z'n retour, het is echt niet zo dat hij dit jaar toevallig een wat minder jaar had. No way dat hij hiervan terug gaat komen volgend jaar. Staat hierbij genoteerd. Mag je me volgend jaar op afrekenen als ik het mis heb.
Vettel is 9x voor Leclerc gefinisht, andersom was het 7x. Vettel is 2x met materiaal pech uitgevallen. Zat idd ook Singapore bij, maar Monaco en Duitsland zijn daarin bv weer niet meegteld. Vettel was in de races toch vaak de betere. Maar goed, ook daar ontliep het elkaar niet heel veel. 
2e gedeelte van je antwoord kan ik niet zoveel mee, blijkbaar wil je je verhaal kracht bij zetten. Ik laat alle optie's gewoon open.
@Jozef: Van de afgelopen 3 jaar waren de eerste anderhalf gewoon van een heel hoog niveau hoor. Dit jaar was een beetje een voortzetting van de 2e helft van vorig jaar.

Jozef

#192
Citaat van: Tuesday op 04 december 2019 - 21:00:17Van de afgelopen 3 jaar waren de eerste anderhalf gewoon van een heel hoog niveau hoor.

Ja later. 2017 was het jaar waarin bij Vettel meermaals het licht uitging, bijvoorbeeld met zijn opzettelijke beuk op Hamilton achter de safety car in Bakoe, de startcrash in Singapore, zijn woede-uitbarsting aan het adres van Charlie Whiting in Mexico en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog wel een paar. Dat was het eerste jaar waarin het duidelijk werd dat Vettel van een categorie minder is dan Hamilton. Dat tij heeft hij in 2018 en 2019 niet kunnen keren. De kans dat hem dat in 2020 wel zal lukken is mijns inziens kleiner dan de kans dat het niet zal lukken.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 04 december 2019 - 21:36:59
Citaat van: Tuesday op 04 december 2019 - 21:00:17Van de afgelopen 3 jaar waren de eerste anderhalf gewoon van een heel hoog niveau hoor.

Ja later. 2017 was het jaar waarin bij Vettel meermaals het licht uitging, bijvoorbeeld met zijn opzettelijke beuk op Hamilton achter de safety car in Bakoe, de startcrash in Singapore, zijn woede-uitbarsting aan het adres van Charlie Whiting in Mexico en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog wel een paar. Dat was het eerste jaar waarin het duidelijk werd dat Vettel van een categorie minder is dan Hamilton. Dat tij heeft hij in 2018 en 2019 niet kunnen keren. De kans dat hem dat in 2020 wel zal lukken is mijns inziens kleiner dan de kans dat het niet zal lukken.
nou, dat is mij toen niet duidelijk geworden hoor. Hamilton had een betere auto en Vettel kon op zn tenen lang bij blijven. Singapore was erg ongelukkig en qua uitwerking in punten helemaal. De woede uitbarsting richting Charlie was in 2016. Hoe dan ook, Vettel heeft het niveau van 2017 bij lange na niet gehaald, of dat nou beter of minder was dan Hamilton doet er in dit geval ff niet toe. Vettel kan gewoon veel beter dan hij de anderhalf jaar heeft laten zien. Hetzelfde kon je eind 2011 van Hamilton zeggen, die vergooide eind 2010 ook knullig zn kansen en had vervolgens een waardeloos jaar. Zo gaat dat soms, het tij kan zo maar weer keren. Wat als Leclerc de kar moet gaan trekken en Vettel ineens niks meer te verliezen heeft? Een andere mindset kan soms wonderen doen. Ik heb er nog wel vertrouwen in. Kampioen zie ik hem nog niet direct worden, maar ik vind Leclerc zeker nog niet bewezen beter.

Mickey

Nee maar blijf er vooral in geloven, Tuesday. Neemt niemand je kwalijk.