Formule 1 Seizoen 2019

Gestart door Robbert65, 23 november 2018 - 15:44:37

« vorige - volgende »

Robbert65

Wanneer wordt er geraced in 2019?

    March 17   Melbourne      Australië
    March 31   Sakhir         Bahrein
    April 14   Shanghai      China
    April 28   Baku         Azerbeidzjan
    May 12      Barcelona      Spanje
    May 26      Monte Carlo      Monaco
    June 9      Montreal      Canada
    June 23      Le Castellet      Frankrijk
    June 30      Spielberg      Oostenrijk
    July 14      Silverstone      Groot Brittanië
    July 28      Hockenheim      Duitsland
    August 4   Budapest      Hongarije
    September 1   Spa-Francorchamps   België
    September 8   Monza         Italië
    September 22   Singapore      Singapore
    September 29   Sochi         Rusland
    October 13   Suzuka         Japan
    October 27   Mexico City      Mexico
    November 3   Austin         USA
    November 17   Sao Paolo      Brazilië
    December 1   Yas Marina      Abu Dhabi


Wie rijdt naast wie in 2019?

    MERCEDES      Lewis Hamilton      Valtteri Bottas
    FERRARI         Sebastian Vettel   Charles Leclerc
    RED BULL      Max Verstappen      Pierre Gasly
    RENAULT         Daniel Ricciardo   Nico Hulkenberg
    HAAS         Romain Grosjean      Kevin Magnussen
    MCLAREN         Carlos Sainz      Lando Norris
    FORCE INDIA      Sergio Perez      Lance Stroll
    TORO ROSSO      Daniil Kvyat      Alex Albon
    SAUBER         Kimi Raikkonen      Antonio Giovinazzi
    WILLIAMS      George Russell      Robert Kubica


Met welke motoren rijden de teams?

    Mercedes motoren      Mercedes, Force India, Williams
    Ferrari motoren         Ferrari, Haas, Sauber
    Renault motoren         Renault, McLaren
    Honda motoren         Red Bull, Toro Rosso

Barcelona pre-seizoen Testdagen 2019

Eerste testsessie      18 februari tot 21 februari
Tweede testsessie      26 februari tot 1 maart
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

FolkertE


Breaktest

Citaat van: FolkertE op 30 november 2018 - 22:55:01
Citaat van: Breaktest op 28 november 2018 - 15:10:17
9> 6 > 4
Iemand een idee?
3.
Bingo! Misschien wel onbedoeld, maar vooruit, Bingo.
Het zijn de standen in de eindklassering van Renault de afgelopen drie jaar.
En 3 reken ik goed omdat dat hun doelklassering is voor komend jaar.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Zie net dat nieuwkomers Kubica en Giovinazzi gaan racen met respectievelijk 88 en 99.
Dat vind ik een goede zaak. Die van George Russell - 63 vind ik een miskleun; dat had 77 moeten zijn.

Omgekeerd vind ik het jammer dat Hamilton niet racet met nr 1. Vroeger droeg men zo'n nummer met trots. Maar eer en trots zijn tegenwoordig ver te zoeken in de sport. 44 is vooral bedoeld om 'het merk' Hamilton te promoten, zoals steeds meer coureurs een 'signature' nummer kiezen.
Ik vind dat echt jammer, immers egotripperij genoeg in F1. Wat mij betreft wordt de gehele top 3 gehouden aan hun rangnummer.
Ook de zichtbaarheid ervan (vooral aan de zijkant) is lang en breed het raam uit, zonder dat Liberty, FIA of FOM ook maar 1 vinger hebben uitgestoken om dat tegen te gaan. Niet erg kindvriendelijk voor de incidentele GP bezoeker, lijkt me.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Op zich klopt dat wel, maar vroeger waren startnummers 27 en 28 ook iconisch. Coureurs en teams ontleedden er ook een deel van hun identiteit aan. Dus je hebt gelijk dat het startnummer nu erg commercieel wordt uitgebuit, maar trots en identiteit tellen nog steeds.

Edit: Russell startnummer 77 geven is een klap in het gezicht van Bottas... 😉

Sabai

Citaat van: Breaktest op 01 december 2018 - 11:11:12
Citaat van: FolkertE op 30 november 2018 - 22:55:01
Citaat van: Breaktest op 28 november 2018 - 15:10:17
9> 6 > 4
Iemand een idee?
3.
Bingo! Misschien wel onbedoeld, maar vooruit, Bingo.
Het zijn de standen in de eindklassering van Renault de afgelopen drie jaar.
En 3 reken ik goed omdat dat hun doelklassering is voor komend jaar.

Het is wel een enigszins vertekend beeld van de werkelijkheid.  Want als FI hun punten hadden behouden was het p5 geweest.

Matthijs


Sabai

Hoeveel hadden er ze toen ze overgenomen werden? Ze hebben er nu 52.

Jozef

Ze hadden er 59, dus samen 111. Renault heeft er 122.

SDG

Citaat van: Breaktest op 28 november 2018 - 15:10:17
9> 6 > 4
Iemand een idee?

3>2>1

De puntentelling in de Formule 1 tot en met 1990.  ;)

Robbert65

SDG is ook niet van gisteren.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Ricciardo kan met geheven hoofd Red Bull verlaten.
Ik hou wel van een statistiekje, dat geeft soms verrassende inzichten. Bijvoorbeeld dat Ricciardo uiteindelijk overall winnaar is in zijn duels met Max. Dit seizoen geeft weliswaar de indruk van andersom, maar wat is dit waard als Ricciardo zoveel uitvalt?
Laten we het een keer niet hebben over de trend die duidelijk richting Max uitslaat en wat dit betekent voor de toekomt, maar gewoon de balans opmaken en onze glazen bol in de kast laten.

Dan zien we dat Max in een kleine 3 seizoenen 608 ptn behaald en Ricciardo 590, een very close call.  Maar Ricciardo heeft daar twee races minder over gedaan. Hij is nl 14 keer uitgevallen en Max 12 keer. Als we nu compenseren voor die uitvalbeurten, dan slaat het voordeel dit seizoen nog steeds richting Max uit, maar de twee vorige seizoenen richting Ricciardo. Overall is de verhouding 49,5% vs 50,5% ten gunste van Ricciardo.
Dus laat alle verering aan Max, maar als het soms toch een beetje te veel wordt, gooi 'm eruit wanneer u in uw stamkroeg een jonge jenever laat inschenken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Wings

Niet relevant gelet op de ontwikkelingscurve. En Danny is ook geen pannenkoek! Ik wil hem wel eens zien naast Lewis.

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 02 december 2018 - 23:38:50
Ricciardo kan met geheven hoofd Red Bull verlaten.
Ik hou wel van een statistiekje, dat geeft soms verrassende inzichten. Bijvoorbeeld dat Ricciardo uiteindelijk overall winnaar is in zijn duels met Max. Dit seizoen geeft weliswaar de indruk van andersom, maar wat is dit waard als Ricciardo zoveel uitvalt?
Laten we het een keer niet hebben over de trend die duidelijk richting Max uitslaat en wat dit betekent voor de toekomt, maar gewoon de balans opmaken en onze glazen bol in de kast laten.

Dan zien we dat Max in een kleine 3 seizoenen 608 ptn behaald en Ricciardo 590, een very close call.  Maar Ricciardo heeft daar twee races minder over gedaan. Hij is nl 14 keer uitgevallen en Max 12 keer. Als we nu compenseren voor die uitvalbeurten, dan slaat het voordeel dit seizoen nog steeds richting Max uit, maar de twee vorige seizoenen richting Ricciardo. Overall is de verhouding 49,5% vs 50,5% ten gunste van Ricciardo.
Dus laat alle verering aan Max, maar als het soms toch een beetje te veel wordt, gooi 'm eruit wanneer u in uw stamkroeg een jonge jenever laat inschenken.
die eerste zin ben ik het zeker mee eens, ook al zijn eigenlijk alle statistieken in het voordeel van Verstappen. Ricciardo heeft de afgelopen 2 jaar wel een paar mooie krenten uit de pap gevist en daarnaast ook heel constant gepresteerd, maar in kwalificatie was Verstappen toch wel oppermachtig. En in de races reed ie eigenlijk ook bijna altijd voor Ricciardo. Het deed mij een beetje denken aan Hamilton en Button die ook 3 jaar samen reden.