F1|2018 |Autodromo José Carlos Pace|Brazilië

Gestart door Wings, 07 november 2018 - 12:46:00

« vorige - volgende »

Mickey

Echt hè. Zo zonde dit. Was zo goed als in de pocket.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 11 november 2018 - 19:49:52
Echt hè. Zo zonde dit. Was zo goed als in de pocket.
compleet in de pocket. Wat bezielt zo'n Ocon nou dan? Gelukkig heeft ie zometeen een jaar om een beetje bij zinnen te komen.

Sabai

Citaat van: Mickey op 11 november 2018 - 19:49:52
Echt hè. Zo zonde dit. Was zo goed als in de pocket.

Die boort hem gewoon een zekere zege door zijn neus. Ik vond dat Verstappen zich nog netjes inhield na de race

robbert


C.G. de Beaufort

Ik snapte helemaal geen ruk meer van Ocon. Het enige waar ik kan denken dat hij Hamilton aan een zege wilde helpen. Hetzelfde als Piquet in de GP van China de muur inboorde en zodoende Alonso een overwinning kon behalen.

Zo niet... dan was het een amoebe.

Groet,

C.G. de Beaufort


Matthijs

Objectief gezien was het best een mooie inhaalpoging, maar waarom neem je in hemelsnaam zoveel risico (Ocon) als je een ronde achter ligt? En waarom geef je niet gewoon toe dat je een inschattingsfout hebt gemaakt?

Achteraf had Verstappen er beter aan gedaan om Ocon meer ruimte te geven, maarja dat is achteraf. En dat opstootje? Beetje duwen vind ik niet zo schokkend in deze situatie.

C.G. de Beaufort

"Het is duidelijk dat je je als achterblijver niet bemoeit met de leider", vervolgt Horner. "Wat op aarde Ocon ook gedacht heeft, is niet te bevatten"

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/242997/horner-woest-op-ocon-esteban-gelukkig-met-alleen-wat-duwtjes

Marko, deze reactie :



Groet,

C.G. de Beaufort


Matthijs

Verstappen krijgt 2 dagen 'public service' voor het duwen. Volgens mij is dat de eerste keer dat de F1 een soortgelijke straf oplegt. Opnieuw een record voor Verstappen  :)

Mickey

Wat is dat nou weer? Krijgt hij corvee? De pitstraat aanvegen? ;D


Tuesday

Citaat van: Matthijs op 11 november 2018 - 22:13:05
Objectief gezien was het best een mooie inhaalpoging, maar waarom neem je in hemelsnaam zoveel risico (Ocon) als je een ronde achter ligt? En waarom geef je niet gewoon toe dat je een inschattingsfout hebt gemaakt?

Achteraf had Verstappen er beter aan gedaan om Ocon meer ruimte te geven, maarja dat is achteraf. En dat opstootje? Beetje duwen vind ik niet zo schokkend in deze situatie.
dat is nou net het hele punt Matthijs. Ocon lag een ronde achter en was op gloednieuwe supersofts 2 tiende sneller dan Max.. er was geen enkele kans dat het tempo van Max ook maar enigzins kon benaderen in de volgende ronden, in dat geval heb je helemaal niet het recht om een aanval te doen. Lastig om de exacte motieven van Ocon hier in te schatten, maar ik vertrouw die gast voor geen meter. En zo'n mooie inhaalactie was het objectief gezien ook niet. Hij komt er op het rechte stuk aan de  buitenkant naast, iets ervoor zelfs, maar de eerste bocht is voor Max en in het 2e deel van de Senna S ligt Ocon bijna een autolengte achter... dit moet echt niet kunnen in de F1.

Jozef

Sorry maar Verstappen heeft zich ZELF de race gekost door Ocon nul ruimte te geven. Als hij zich nu gewoon een keer had afgevraagd waar Ocon zat (want in de remzone zat Ocon ervoor) en in z'n spiegel had gekeken, dan was dit allemaal niet gebeurd. Oen.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 11 november 2018 - 22:49:03
Sorry maar Verstappen heeft zich ZELF de race gekost door Ocon nul ruimte te geven. Als hij zich nu gewoon een keer had afgevraagd waar Ocon zat (want in de remzone zat Ocon ervoor) en in z'n spiegel had gekeken, dan was dit allemaal niet gebeurd. Oen.
verrassend Jozef

Jozef

Van jou ook niet Tuesday. Weer een kans gemist om inhoudelijk te reageren. Jammer.

Tuesday

#29
Citaat van: Jozef op 11 november 2018 - 23:07:40
Van jou ook niet Tuesday. Weer een kans gemist om inhoudelijk te reageren. Jammer.
had ik hiervoor al gedaan. Wat valt daar nog aan toe te voegen? een achterblijver die op gloednieuwe banden 2 tiende sneller is dan iemand die de boel aan het managen is. Moet je die uberhaupt aan willen vallen (met een ronde achterstand)? en moet je m dan ook nog laten staan? Nou mag jij inhoudelijk....