Grid girls verdwijnen

Gestart door Mickey, 31 januari 2018 - 15:04:54

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Citaat van: Bart VD op 22 februari 2018 - 12:45:21
Het grootste probleem hier is dat dit deel uitmaakt van een veel groter geheel.  Aan de overkant van de plas (maar intussen ook in Europa) zijn ze met dit soort onzin al veel langer bezig.  Van "safe spaces" tot "jij facist!!" of imaginaire vrouwenhaat en zelfs het bij wet gaan bepalen welke persoonlijke voornaamwoorden je nog mag gebruiken.  We zijn de afgelopen jaren steeds meer afgegleden naar een maatschappij waar het lucratief is om slachtoffer te zijn of om overal slachtoffers en "onderdrukkers" te zien.

Dat dit ten koste gaat van grid girls is nog maar het minste.  De vrije meningsuiting ligt volop onder vuur en het principe "vermoeden van onschuld" moet tegenwoordig in de publieke opinie vaak plaats ruimen voor het principe "we moeten het slachtoffer de facto geloven".  Grote social media sites (Twitter en Youtube voorop) zijn dan ook al langer bezig met het censureren, shadowbannen en demonetizen van "verkeerde" meningen.

Klinkt dat allemaal nogal dramatisch voor wat grid girls?  Zeker.  Maar het maakt het niet minder realistisch.

P.S.: En ironisch genoeg wordt die "objectivering" van vrouwen nu dus vervangen door kinderarbeid...

Of b.v. de overdreven #metoo, slaven, foute mannen, islamofoob, etc. Maar enfin, goed geformuleerd Bart.

Groet,

C.G. de Beaufort



Wings

Citaat van: Jozef op 21 februari 2018 - 15:35:15
Als de fans dat eens zouden doen, zou de sfeer er in F1-land ook een stuk op vooruitgaan...

De fans heb ik niet gehoord over afschaffen van gridgirls. Dat zij reageren op veranderingen is logisch. Dat heeft ook niets te maken met het scheiden van hoofd- en bijzaken.

Jozef

Citaat van: Arthur op 21 februari 2018 - 22:48:23
Citaat van: Jozef op 21 februari 2018 - 15:35:15
Als de fans dat eens zouden doen, zou de sfeer er in F1-land ook een stuk op vooruitgaan...

Verklaar je nader zou ik zeggen...

Dat de F1 op sociale media onnodig wordt afgebrand voor onbenulligheden zoals de halo of gridgirls. Dit terwijl er ook echte problemen zijn zoals de financiële toestand van de privéteams die veel te weinig aandacht krijgen.

Robbert65

Dat die meiden verdwijnen is natuurlijk onnodig, maar tot mijn stomme verbazing hoor ik helemaal niemand over die achterlijke aanvangstijden van de GP's vanaf volgende maand:

https://www.ad.nl/formule-1/de-jaarkalender-van-de-formule-1-wanneer-beginnen-de-grands-prix~a61e843d/

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

veranderingen vallen niet mee, dat moge duidelijk zijn. Waarom moet je nou het woord achterlijk plakken aan een race die 70 minuten later begint?

Robbert65

Citaat van: Tuesday op 26 februari 2018 - 00:01:06
veranderingen vallen niet mee, dat moge duidelijk zijn. Waarom moet je nou het woord achterlijk plakken aan een race die 70 minuten later begint?
Nou ja, dat woord is inderdaad niet nodig, maar wat was er nou mis met een standaard aanvangstijd van 14:00 uur lokale tijd? Dan kon je in ieder geval zelf uitrekenen hoe laat je de buis moest aanzetten. Nu is het een vreemd allegaartje geworden. en dan ook nog eens 10 over. Ik vind het eerlijk gezegd lijken op veranderen om het veranderen, hoewel er waarschijnlijk juist een duur marktonderzoek aan ten grondslag ligt. Maar goed, je weet hoe ik denk over de vox populi. ;-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

#36
Ik vind die latere start tijden juist top! Alleen vraag ik mij wel af hoe dat met de races in noord en zuid amerika gaat want dan gaat het ze heel veel kijkers in europa kosten.

Wings

Citaat van: Jozef op 24 februari 2018 - 17:47:54
Citaat van: Arthur op 21 februari 2018 - 22:48:23
Citaat van: Jozef op 21 februari 2018 - 15:35:15
Als de fans dat eens zouden doen, zou de sfeer er in F1-land ook een stuk op vooruitgaan...

Verklaar je nader zou ik zeggen...

Dat de F1 op sociale media onnodig wordt afgebrand voor onbenulligheden zoals de halo of gridgirls. Dit terwijl er ook echte problemen zijn zoals de financiële toestand van de privéteams die veel te weinig aandacht krijgen.

Mensen reageren op wat ze zien.
De halo is verder een esthetisch dingetje. Iets waarvan teams en rijders vinden dat het niets toevoegt. Dat waait dan over naar fans en sociale media.

Wings

Citaat van: Robbert65 op 25 februari 2018 - 23:20:41
Dat die meiden verdwijnen is natuurlijk onnodig, maar tot mijn stomme verbazing hoor ik helemaal niemand over die achterlijke aanvangstijden van de GP's vanaf volgende maand:

https://www.ad.nl/formule-1/de-jaarkalender-van-de-formule-1-wanneer-beginnen-de-grands-prix~a61e843d/

Omdat het mij niet boeit. Ben het wel eens dat het veranderen om het veranderen is. Geen idee tot welk doel het leidt. Liberty Media lijkt een eigen identiteit aan de sport te willen geven, omdat het concept al deugt krijg je dit soort onbenullige wijzigingen. Daarmee gaan ze de irritatiegrens over van velen.

Robbert65

Niet dat ik er echt op heb zitten letten, maar ik heb dan inderdaad geen grid girls meer gezien, maar grid kids waren er volgens mij ook niet toch?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

robbert

jawel, maar die waren te klein om in beeld te komen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Jozef

Ik heb er ook geen seconde aan gedacht vandaag, totdat ik dit topic zag. Om maar te zeggen wat een scheet in een fles dit verhaal is (naar mijn mening dan toch).

Fietser

#42
Ik heb de gridgirls ook niet echt gemist, pfff, een hele opluchting. We kunnen klaarblijkelijk makkelijk zonder. Persoonlijk zou ik nou ook graag zien dat het spuiten met champagne wordt verboden, want dat hedonistische gedoe is nogal stuitend aangezien de halve wereld nauwelijks over schoon drinkwater beschikt. Ook zou ik graag die volksliederen en vlaggen zien verdwijnen, want het zijn allemaal potsierlijke uitingen van ouderwetse nationalistische gevoelens waarvan we weten wat voor ellende daaruit is voortgekomen, de afgelopen eeuwen. Daarnaast zie ik graag dat die benzinemotoren zo snel mogelijk worden vervangen door geluidloze, elektrische aandrijvingen, de F1 dient immers als voorbeeld voor een betere, schonere en minder lawaaiierige wereld. En in navolging van die halo's stel ik voor om een superveilige, schokabsorberende rubberen rand om de wagens aan te brengen, net zoals huurkarts of de botsautootjes op de kermis, want een mensenleven is uiterst kostbaar. Voorts ben ik van mening dat minstens de helft van de F1-coureurs vrouw dient te zijn - een quotum dus - en dat bij eventueel vaderschap de mannelijke coureurs 12 weken verplicht zorgverlof moeten opnemen. Kortom: nu even goed ethisch doorpakken na die ban van de gridgirls. Als we zo graag correct willen zijn, laten we het dan goed doen.

Van Wijk


Robbert65

Citaat van: Fietser op 25 maart 2018 - 19:15:58
Ik heb de gridgirls ook niet echt gemist, pfff, een hele opluchting. We kunnen klaarblijkelijk makkelijk zonder. Persoonlijk zou ik nou ook graag zien dat het spuiten met champagne wordt verboden, want dat hedonistische gedoe is nogal stuitend aangezien de halve wereld nauwelijks over schoon drinkwater beschikt. Ook zou ik graag die volksliederen en vlaggen zien verdwijnen, want het zijn allemaal potsierlijke uitingen van ouderwetse nationalistische gevoelens waarvan we weten wat voor ellende daaruit is voortgekomen, de afgelopen eeuwen. Daarnaast zie ik graag dat die benzinemotoren zo snel mogelijk worden vervangen door geluidloze, elektrische aandrijvingen, de F1 dient immers als voorbeeld voor een betere, schonere en minder lawaaiierige wereld. En in navolging van die halo's stel ik voor om een superveilige, schokabsorberende rubberen rand om de wagens aan te brengen, net zoals huurkarts of de botsautootjes op de kermis, want een mensenleven is uiterst kostbaar. Voorts ben ik van mening dat minstens de helft van de F1-coureurs vrouw dient te zijn - een quotum dus - en dat bij eventueel vaderschap de mannelijke coureurs 12 weken verplicht zorgverlof moeten opnemen. Kortom: nu even goed ethisch doorpakken na die ban van de gridgirls. Als we zo graag correct willen zijn, laten we het dan goed doen.

Fietser! eindelijk iemand die het hardop durft te zeggen! dank je wel hoor. (eerlijk gezegd miste ik die grietjes echt niet, ik dacht er ook pas na de race aan :D )
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel