Grid girls verdwijnen

Gestart door Mickey, 31 januari 2018 - 15:04:54

« vorige - volgende »

Mickey

Wel even de bron vermelden ook Beaufort, anders is het schaamteloos plagiaat.

https://www.geenstijl.nl/5140533/alleen-nog-rubber-nodig-voor-de-banden/

Matthijs


Sabai

Ik denk dat het dan ook niet lang gaat duren dat er geen races meer in het midden oosten word gereden. Daar worden de vrouwen immers zwaar onderdrukt. En in China de hele bevolking. Of zijn daar andere belangen toch belangrijker........

Wings

Veranderen om te veranderen brengt niets. Ik kijk Formule 1 omdat ik van racen houd en alles daar omheen vind ik niet zo spannend. Ik ben niet rouwig om het verdwijnen van de pitpoezen maar de motivatie raakt kant nog wal. Het is niet van deze tijd? Onzin! De chemie tussen mannen en vrouwen en hoe zij elkaar aanvullen en samenwerken is van alle tijden. Je moet toch wel een enorme genderneutrale droeftoeter zijn om te denken dat het er niet bijhoort.

gloudiesaurus

Gelukkig krijgen we er nu de gridkids voor terug, net zoals bij het voetbal  ;)
Wel een leuk idee hoor maar gridgirls horen toch bij autosport en Formule 1...

Ik denk inderdaad Amerikaanse overcorrectheid als gevolgd van de metoo discussie...
Onder Bernie was dit niet gebeurd.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 04 februari 2018 - 12:40:39
Ik denk dat het dan ook niet lang gaat duren dat er geen races meer in het midden oosten word gereden. Daar worden de vrouwen immers zwaar onderdrukt. En in China de hele bevolking. Of zijn daar andere belangen toch belangrijker........

Zie ik voorlopig niet gebeuren. Daarvoor zijn de belangen te groot. De autofabrikanten willen volop promoten in China en landen zoals Bahrein en Abu Dhabi betalen heel veel geld voor de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 06 februari 2018 - 14:51:53
Gelukkig krijgen we er nu de gridkids voor terug, net zoals bij het voetbal  ;)
Wel een leuk idee hoor maar gridgirls horen toch bij autosport en Formule 1...

Ik denk inderdaad Amerikaanse overcorrectheid als gevolgd van de metoo discussie...
Onder Bernie was dit niet gebeurd.

Soms mis ik Bernie wel , maar ik vind over het geheel gezien  nog steeds een verbetering wat de nieuwe eigenaar doet. Ondanks deze misser.

Wings

Wat is in jouw beleving een noemenswaardige verbetering en waarom?

Arthur

Verdwijnen nu ook de cheerleaders in de USA? Dat past toch ook niet meer.... Begrijp me goed, ik kijk F1 om het racen maar dit is weer zo hypocriet, doe iets aan dat motorgeluid of halo i.p.v. dit soort onzin!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Exactly. Hoofdzaken van bijzaken scheiden.

Jozef

Als de fans dat eens zouden doen, zou de sfeer er in F1-land ook een stuk op vooruitgaan...

Arthur

Citaat van: Jozef op 21 februari 2018 - 15:35:15
Als de fans dat eens zouden doen, zou de sfeer er in F1-land ook een stuk op vooruitgaan...

Verklaar je nader zou ik zeggen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Bart VD

Het grootste probleem hier is dat dit deel uitmaakt van een veel groter geheel.  Aan de overkant van de plas (maar intussen ook in Europa) zijn ze met dit soort onzin al veel langer bezig.  Van "safe spaces" tot "jij facist!!" of imaginaire vrouwenhaat en zelfs het bij wet gaan bepalen welke persoonlijke voornaamwoorden je nog mag gebruiken.  We zijn de afgelopen jaren steeds meer afgegleden naar een maatschappij waar het lucratief is om slachtoffer te zijn of om overal slachtoffers en "onderdrukkers" te zien.

Dat dit ten koste gaat van grid girls is nog maar het minste.  De vrije meningsuiting ligt volop onder vuur en het principe "vermoeden van onschuld" moet tegenwoordig in de publieke opinie vaak plaats ruimen voor het principe "we moeten het slachtoffer de facto geloven".  Grote social media sites (Twitter en Youtube voorop) zijn dan ook al langer bezig met het censureren, shadowbannen en demonetizen van "verkeerde" meningen.

Klinkt dat allemaal nogal dramatisch voor wat grid girls?  Zeker.  Maar het maakt het niet minder realistisch.

P.S.: En ironisch genoeg wordt die "objectivering" van vrouwen nu dus vervangen door kinderarbeid...
This space for rent

Fietser

#28
Goede post, Bart. Zelfs rokers zien zichzelf nu als slachtoffer.

Matthijs

Citaat van: Bart VD op 22 februari 2018 - 12:45:21
P.S.: En ironisch genoeg wordt die "objectivering" van vrouwen nu dus vervangen door kinderarbeid...
En met deze zin haal je je betoog onderuit.