F1 Monocoque -- Chassis

Gestart door C.G. de Beaufort, 29 september 2017 - 14:41:36

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Red Bull : nieuwe voorvleugel

Het team gaat overschakelen op een ander concept van de voorvleugel in China, etc. (Helmut Marko) De focus daarbij ligt vooral op het chassis en de voorvleugel. In een eerder stadium maakte Verstappen al duidelijk dat de problemen vooral bij het chassis van Red Bull vandaan komen. Met de motoren van Honda heeft de Nederlander tot dusver geen problemen ervaren en dus heeft hij ook niets te klagen. "Honda verricht goed werk. Er gaat niets kapot". 

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/246432/marko-red-bull-gaat-voor-nieuw-concept-met-upgrades-in-china-en-spanje

Groet,

C.G. de Beaufort



C.G. de Beaufort

Max Verstappen en zijn teamgenoot Alexander Albon kunnen komend weekeinde de nodige (aerodynamische) updates verwachten van Red Bull. Voor verder, lees :

https://www.telegraaf.nl/sport/1793660910/positief-nieuws-voor-verstappen-richting-gp-japan

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Indrukwekkend is het niet. Ik begreep dat Honda ook geen zekerheid geeft voor de toekomst. Het zou zomaar kunnen dat Max bij Mercedes tekent. Red Bull zal snel iets moeten laten zien.

Breaktest

Citaat van: C.G. de Beaufort op 09 oktober 2019 - 18:09:02
Max Verstappen en zijn teamgenoot Alexander Albon kunnen komend weekeinde de nodige (aerodynamische) updates verwachten van Red Bull. Voor verder, lees :

https://www.telegraaf.nl/sport/1793660910/positief-nieuws-voor-verstappen-richting-gp-japan

Groet,

C.G. de Beaufort
Update-inflatie, dat mag van mij ook wel in het woordenboek. Een beetje onderzoek leert dat 9 van de 10 updates geen echte updates zijn, maar aanpassingen aan de karakteristieken van het betreffende circuit. Dus wel nodig, maar geen intrinsieke vooruitgang biedend. Ik zou bovendien niet weten waarom dit geen 'goed nieuws' voor Albon is. Eigenlijk een mooi voorbeeld van, wat ik zojuist in een andere post suggereerde, dat NL-media zich geen enkele kans laten ontnemen om zelfs bij het grootste non-bericht de naam Verstappen te vermelden.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Van alle 2020-auto's hebben de monocoque van Mercedes en Red Bull de meest belangstelling gewekt, beide met belangrijke innovaties met hun voorwielophanging.

https://www.formula1.com/en/latest/article.tech-tuesday-exploring-the-suspension-layouts-that-could-give-mercedes-and.4Xz7y0XxtM7UZ0t8SqQWDR.html

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Het blijkt de aerodynamica te zijn van RB.

Marko : "Na alles te hebben onderzocht kunnen we zeggen dat het probleem in de aerodynamica zit. Iets met de luchtstromen klopt niet. Het buigen van onderdelen is absoluut een punt, maar de luchtstroom breekt ook door andere redenen. Bijvoorbeeld doordat we de neus van Mercedes op slechte wijze hebben proberen te kopiƫren. We gaan proberen de fouten zo snel mogelijk te corrigeren."

https://www.telegraaf.nl/sport/677778058/verstappen-hoeft-niet-te-rekenen-op-das-systeem

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Kijk eens aan, Hamilton beschuldigd RB van een flexibele achterspoiler. Tja, je moet toch wat.

https://www.bbc.com/sport/formula1/57086036
https://racingnews365.com/banned-when-red-bull-got-disqualified-for-flexing-wings

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Is niet nieuw, vorig jaar had Red Bull ook al een erg flexibele achtervleugel. Waarschijnlijk heeft Mercedes tot nu gewacht met klagen omdat Red Bull vorig jaar geen bedreiging vormde.

Deze video suggereert dat er toch iets aan de hand is:

http://youtu.be/Mni8tXPPh24

C.G. de Beaufort

Diffuser Van de RB van Max heeft nu 'haaientanden' Tja. Kijken of dit werkt.

https://www.gpblog.com/en/news/84645/red-bull-tested-new-diffuser-with-shark-teeth-on-verstappen-s-car.html

Voor de mensen die dit niet weten wat het is, de volgende uitleg :

http://youtu.be/Vje2im_Bn9o

Groet,

C.G. de Beaufort




C.G. de Beaufort

Mogelijk krijgt Max een nieuw chassis voor Austin, GP van VS. Marko beschreef het probleem als het volgende : "Mercedes was simply too superior in Turkey," Marko explains at Sport1. " In wet conditions Max Verstappen should normally have had no problem beating Bottas, but in Istanbul he had no chance to keep up with him. Especially with empty tanks, they are vastly superior to us." (..)Firstly, the team will have a look at the chassis. "That was not ideal in Istanbul. Max kept complaining about understeer and we just couldn't get rid of that"

https://www.gpblog.com/en/news/96363/marko-hints-at-verstappen-chassis-change-good-how-max-is-handling-the-situation.html

Groet,

C.G. de Beaufort



gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 14 oktober 2021 - 17:03:25
Mogelijk krijgt Max een nieuw chassis voor Austin, GP van VS. Marko beschreef het probleem als het volgende : "Mercedes was simply too superior in Turkey," Marko explains at Sport1. " In wet conditions Max Verstappen should normally have had no problem beating Bottas, but in Istanbul he had no chance to keep up with him. Especially with empty tanks, they are vastly superior to us." (..)Firstly, the team will have a look at the chassis. "That was not ideal in Istanbul. Max kept complaining about understeer and we just couldn't get rid of that"

https://www.gpblog.com/en/news/96363/marko-hints-at-verstappen-chassis-change-good-how-max-is-handling-the-situation.html

Groet,

C.G. de Beaufort

Ben benieuwd, maar het verschil met Mercedes zat hem denk ik vooral in de topsnelheid.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Vernieuwing aan de F1-auto's. Ik ben benieuwd wat voor effect het heeft. Bij McLaren had het wel effect enige tijd geleden.

https://www.crash.net/f1/news/1035668/1/huge-upgrades-mclaren-alpine-and-alphatauri-revealed

Groet,

C.G. de Beaufort