grote prijs van maleisie

Gestart door robbert, 26 september 2017 - 10:24:04

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Aantal zeges in Formule 1 per land :

1. Groot-Brittannië - 264 zeges
2. Duitsland - 172
3. Brazilië - 101
4. Frankrijk - 79
5. Finland - 48
6. Italië - 43
7. Oostenrijk - 41
8. Australië - 40
9. Argentinië - 38
10. Verenigde Staten - 33
11. Spanje - 32
12. Canada - 17
13. Nieuw-Zeeland - 12
=. Zweden - 12
15. België - 11
16. Zuid-Afrika - 10
17. Zwitserland - 7
=. Colombia - 7
19. Mexico - 2
=. Nederland - 2
21. Polen - 1
=. Venezuela - 1

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/359150/verstappen-zet-nederland-naast-mexico-bij-landen/

We zijn gelijk gekomen met Mexico. Op naar België (duurt nog even) waarvan Stoffel nu van uitmaakt.

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Totaal irrelevante statistieken.

Enzo

Eindelijk weer een schone race van Max!!
Heerlijke race voor hem ongeacht z'n griepje...

Jozef

Citaat van: Jozef op 30 september 2017 - 12:32:18
Als Vettel hier 30 plaatsen gridstraf neemt en met behulp van regen toch nog 5de of zo finisht, dan is hij eigenlijk nog de winnaar van het weekend. Die gridstraffen waren toch zo goed als onvermijdelijk.

Ik vind het trouwens raar dat Ferrari dit niet gedaan heeft. Oké, dan had Vettel vanuit de pits moeten starten. Maar dan had hij nu wel gewoon nog verse een motor, MGU-H, turbo, batterij en elektronica gehad waar alleen nog maar twee langzame rondjes mee gereden zijn in de kwalificatie.

Dat heeft hij nu allemaal niet en hij moet het stellen met de onderdelen die hij al gebruikt heeft, of gridstraffen nemen. Op de huidige onderdelen haalt hij toch het seizoenseinde niet, dat zijn 6 races inclusief Maleisië. ???

Of zouden die onderdelen die ze hebben vervangen na FP3 toch nog 'gerecycled' kunnen worden?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 18:13:39
Citaat van: Jozef op 30 september 2017 - 12:32:18
Als Vettel hier 30 plaatsen gridstraf neemt en met behulp van regen toch nog 5de of zo finisht, dan is hij eigenlijk nog de winnaar van het weekend. Die gridstraffen waren toch zo goed als onvermijdelijk.

Ik vind het trouwens raar dat Ferrari dit niet gedaan heeft. Oké, dan had Vettel vanuit de pits moeten starten. Maar dan had hij nu wel gewoon nog verse een motor, MGU-H, turbo, batterij en elektronica gehad waar alleen nog maar twee langzame rondjes mee gereden zijn in de kwalificatie.

Dat heeft hij nu allemaal niet en hij moet het stellen met de onderdelen die hij al gebruikt heeft, of gridstraffen nemen. Op de huidige onderdelen haalt hij toch het seizoenseinde niet, dat zijn 6 races inclusief Maleisië. ???

Of zouden die onderdelen die ze hebben vervangen na FP3 toch nog 'gerecycled' kunnen worden?
dat laatste lijkt me sowieso goed mogelijk. Verder kun je je afvragen of Ferrari uberhaupt nog wel een extra volledig verse PU bij zich had en of dat dan ook nog eens de nieuwste specificatie was. In het eerste geval was er dan sowieso geen mogelijkheid geweest om nog een extra motor in te zetten, in het 2e geval kun je je afvragen hoe zinvol het is om een oudere spec in te zetten met ook nog eens het nadeel van het uit de pitstraat starten.

Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 01 oktober 2017 - 17:32:31
Aantal zeges in Formule 1 per land :

1. Groot-Brittannië - 264 zeges
2. Duitsland - 172
3. Brazilië - 101
4. Frankrijk - 79
5. Finland - 48
6. Italië - 43
7. Oostenrijk - 41
8. Australië - 40
9. Argentinië - 38
10. Verenigde Staten - 33
11. Spanje - 32
12. Canada - 17
13. Nieuw-Zeeland - 12
=. Zweden - 12
15. België - 11
16. Zuid-Afrika - 10
17. Zwitserland - 7
=. Colombia - 7
19. Mexico - 2
=. Nederland - 2
21. Polen - 1
=. Venezuela - 1

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/359150/verstappen-zet-nederland-naast-mexico-bij-landen/

We zijn gelijk gekomen met Mexico. Op naar België (duurt nog even) waarvan Stoffel nu van uitmaakt.

Groet,

C.G. de Beaufort
Duitsland staat 2e. Moet je eens bedenken waar ze hadden gestaan zonder Schumacher, Vettel en Rosberg.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2017 - 19:27:51
Duitsland staat 2e. Moet je eens bedenken waar ze hadden gestaan zonder Schumacher, Vettel en Rosberg.
toch nog 7 verschillende winnaars. Valt me nog mee.

Wings

Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2017 - 16:00:34
Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 15:34:29
Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2017 - 14:46:05Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik zie ook op tegen alle collega's die morgen met mij een praatje willen maken over F1. Soms stoor ik me aan al die nieuwe fans die opeens onder de steen vandaan kruipen. Ik weet dat het niet eerlijk is, ik werd fan van F1 door Jos Verstappen.

Dat is toch juist goed voor de sport?
Wat mij meer stoort is dat mensen zichzelf ook meteen bombarderen tot die-hard-fan en kenner. Dat gebeurt ook tijdens een EK en WK. Mensen die doorgaans geen voetbal kijken weten ineens een besluit van de bondscoach op waarde te beoordelen.

Zeker goed voor de sport! Maar er zijn wel heel veel Max-fans die niet veel ervaring hebben met de sport maar wel een sterke mening hebben. Vind ik soms vermoeiend, als telkens hetzelfde onderwerp wordt behandeld.

Daar heb je gelijk in.

Tuesday

Citaat van: Tuesday op 01 oktober 2017 - 18:31:17
Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 18:13:39
Citaat van: Jozef op 30 september 2017 - 12:32:18
Als Vettel hier 30 plaatsen gridstraf neemt en met behulp van regen toch nog 5de of zo finisht, dan is hij eigenlijk nog de winnaar van het weekend. Die gridstraffen waren toch zo goed als onvermijdelijk.

Ik vind het trouwens raar dat Ferrari dit niet gedaan heeft. Oké, dan had Vettel vanuit de pits moeten starten. Maar dan had hij nu wel gewoon nog verse een motor, MGU-H, turbo, batterij en elektronica gehad waar alleen nog maar twee langzame rondjes mee gereden zijn in de kwalificatie.

Dat heeft hij nu allemaal niet en hij moet het stellen met de onderdelen die hij al gebruikt heeft, of gridstraffen nemen. Op de huidige onderdelen haalt hij toch het seizoenseinde niet, dat zijn 6 races inclusief Maleisië. ???

Of zouden die onderdelen die ze hebben vervangen na FP3 toch nog 'gerecycled' kunnen worden?
dat laatste lijkt me sowieso goed mogelijk. Verder kun je je afvragen of Ferrari uberhaupt nog wel een extra volledig verse PU bij zich had en of dat dan ook nog eens de nieuwste specificatie was. In het eerste geval was er dan sowieso geen mogelijkheid geweest om nog een extra motor in te zetten, in het 2e geval kun je je afvragen hoe zinvol het is om een oudere spec in te zetten met ook nog eens het nadeel van het uit de pitstraat starten.
blijkbaar hebben ze toch het 1 en ander verwisseld;
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/359091/vettel-krijgt-gridstraf-na-installatie-nieuwe-componenten/

Jozef

Oh je hebt gelijk, mijn fout. Als er iemand tijdens het weekend onderdelen vervangt dan publiceert de FIA altijd een document met de titel "New PU Elements". Omdat het nu na de kwalificatie was, is dat echter verschenen in documenten getiteld "Parc fermé" en die had ik niet bekeken. Mijn fout.

robbert

Citaat van: Jozef op 01 oktober 2017 - 23:04:38
Oh je hebt gelijk, mijn fout. Als er iemand tijdens het weekend onderdelen vervangt dan publiceert de FIA altijd een document met de titel "New PU Elements". Omdat het nu na de kwalificatie was, is dat echter verschenen in documenten getiteld "Parc fermé" en die had ik niet bekeken. Mijn fout.

dat is nochtans ook al meermaals herhaald geweest dat er meerdere componenten vervangen geweest zijn. Mss ook eens die posts eens terugzoeken, jozef

Wings


Jozef

Laat hem maar bazelen, hij begrijpt niet eens waar het over gaat. ;)

robbert

Citaat van: Jozef op 02 oktober 2017 - 18:53:09
Laat hem maar bazelen, hij begrijpt niet eens waar het over gaat. ;)

haha, je begrijpt het blijkbaar ook niet, jozefke ;)

Wings

Citaat van: Wings op 01 oktober 2017 - 12:26:34
Begrijp mij niet verkeerd, er is geen vezel in mij die hoopt dat Lewis kampioen wordt. ;) Neemt niet weg dat hij het goed doet en Seb wat minder. Maar ik hoop nog steeds vurig dat Seb wereldkampioen wordt.

Overigens wil ik dit nuanceren. Ik ben geen groot fan van Lewis maar kan zijn rijstijl en persoonlijkheid wel waarderen. Lewis verveelt mij nooit en verder een groot rijder. Zeker nu hij berekenend rijdt en zijn wilde haren is kwijtgeraakt.