VRT VS La deux

Gestart door Ferrari 2010, 30 augustus 2002 - 09:40:14

« vorige - volgende »

Wat vind jij ervan???

la deux is al langer bezig met F1 en het is dus logis.
9 (33.3%)
la deux zendt gewoon wat extratjes uit, ik vind dit niet nodig.
1 (3.7%)
VRT wil gewoon de uitzendrechten hebben om de dikke nek te kunnen spelen en dan gewoon maar uitzenden zoals elk ander GP weekend en doet geen speciale uitzendingen omdat ze dit zelf niet nodig vinden.
8 (29.6%)
VRT wil kanaal 2 gewoon de das omdoen
9 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 30 augustus 2002 - 09:40:14

Ferrari 2010

Nu heb ik net naar de programmas van la deux en de VRT gekeken voor komend weekend, wat valt mij nu op, la deux zend vele programma's over F1 uit dit weekend, de VRT enkel kwalificatie en race.
nu is mijn vraag van jullie mening hier te typen en/of de poll te gebrijken
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Magic Senna

Ik zit mij nog altijd af te vragen waarom de vrt die uitzendrechten nu moesten hebben.Ze kosten een bom geld en ze doen er absoluut niks mee.Volgens mij wilden ze de rechten gewoon afsnoepen van Ka2 om hen een hak te zetten en hebben ze er zoveel geld aan uit gegeven dat ze geen geld meer hebben voor iets extra's.Voor ons F1 fans zullen ze het zeker niet gedaan als je ziet dat ze sommige quali's niet uitzenden en sommige races in uitgesteld relais geven midden in de nacht.Ik vraag me af of ze zelf wel weten waar ze mee bezig zijn,maar volgens mij weten ze het echt niet.Ze weten zelf niet hoeveel F1-fans er zijn in vlaanderen.
Ik kijk gewoon nog niet meer naar die uitzendingen van de vrt ik kijk gewoon naar la deux.Hun uitzendingen zijn veel beter met reportages en interviews rond het gebeuren en veel betere commentators.Die commentaar van de vrt daar val je gewoon van in slaap,die zijn op zo'n ééntonige manier aan het zagen dat je gewoon niet anders kan dan in slaap vallen.De commentators van la deux hebben tenminste een hart voor F1 en dat hoor je dan ook in hun commentaar.Nee,de vrt kan die rechten beter terug aan Ka2 geven als ze iets om F1-fans geven,of anders misschien eens een samenwerking met la deux overwegen.

Schumi nr1

Ik  heb nu en dan eens gekeken naar La deux maar Ik moet zeggen dat ik liever naar vrt kijk.

1. De taal,  mijn Frans is verre van wat het zou moeten zijn.
2. De beeldkwaliteit is veel beter dan op La Deux

Maar ik hoop dat de uitzendrechten volgend jaar weer naar Kanaal 2 gaan omdat ze alle qualificaties en races rechtstreeks uitzenden, wat bij de vrt zeker niet het geval zodanig dat ik mij moet verplichten om daar  ITV te kijken.

Eén ding zou er  inderdaad moeten bijkomen, nl. meer randinformatie.

Geert

Het kopen van die rechten kan natuurlijk eerder ook voor de lange termijn gaan. Het gaat slecht met de F1, slecht met de economie in het algemeen en de VRT wil ook niet met bakken geld gooien.

Ik vind het ook echt erg dat ze geen kwalificaties uitzenden, dat wel, maar wat al dat andere betreft, RTBF is altijd al veel 'bezetener' geweest door de F1 omdat het circuit in 'hun landsdeel' ligt.

PS. gewoon naar die extra's op RTBF kijken dan he!

Magic Senna

Het was vandaag gewoon prachtig op la deux.Na de quali hebben ze nog interviews gegeven met Saelens,Eddie Jordan,Ron Dennis,Jean Todt,Flavio Briatore,Ove Anderson,McNish en Trulli.En bij de vrt waarschijnlijk weeral niets zoals gewoonlijk.Het word tijd dat ze eens iets bijleren daar bij de vrt.

La Deux bedankt zou ik zeggen,voor jullie interesse in de fans van F1.

Magic Senna

Citaat van: GeertHet kopen van die rechten kan natuurlijk eerder ook voor de lange termijn gaan.

Arm vlaanderen dan,als de vrt die rechten blijft houden zal mijn frans en dat van vele andere vlamingen zeer goed worden,vrees ik. :?

Ferrari 2010

Citaat van: Magic Senna
Citaat van: GeertHet kopen van die rechten kan natuurlijk eerder ook voor de lange termijn gaan.

Arm vlaanderen dan,als de vrt die rechten blijft houden zal mijn frans en dat van vele andere vlamingen zeer goed worden,vrees ik. :?
bij mij ook denk ik, ik heb de intervieuws even overgeslagenen dan naar de F3000 gekeken, een prachtige start met al direct een crash waardoor er al aantal man uit de race was.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Raikkonen MASTER

Ik denk dat de VRT aanzien heeft als sportzender, en dat het dit imago wil sterker maken door uitzendrechten te kopen voor dergelijke evenementen als de F1.
Maar volgens mij hadden ze niet gedacht dat dit hen zoveel tijd en moeite zou kosten om dit tussen hun andere vaste programma's te zetten, dat ze dit jaar meer tijd nodig hebben om alles te verschuiven.
Ik zou het niet minder dan normaal vinden als er volgend jaar meer GP's zouden uitgezonden worden, dat is het minste wat ze kunnen doen, anders massaal overschakelen naar la deux, zodat de VRT geen kijkcijfers meer heeft, en Ka2 deze terug zou opkopen.

jw83

kun je toch beter RTL5 hebben

1. Mooie voobeschouwing met pitpost MS/JV  :lol:
2. Commentaar beter dan die slaapverwekende belgen van de VRT

een nadeel aan RTL5 is de reclames maar daar gebruik ik VRT dus weer voor :D

BugsBunny

Citaat van: janwillemkun je toch beter RTL5 hebben

1. Mooie voobeschouwing met pitpost MS/JV  :lol:
2. Commentaar beter dan die slaapverwekende belgen van de VRT

een nadeel aan RTL5 is de reclames maar daar gebruik ik VRT dus weer voor :D
RTL5??? Kunde da ontvangen in België?
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

Geert

LaDeux is nu eenmaal bezeten door de F1. Echt bezeten. Die mannen doen het perfect, maar je kijkt best ook naar TF1 op zondagmorgen etc.

Waarom klagen over de VRT als je een combinatie van al die zenders kunt maken,..., keuze genoeg toch? En Ladeux is in het Frans, ok, maar wij Belgen worden geacht tweetalig te zijn, en hoe kan je nu beter die andere landstaal oefenen dan met je favo sport?  :wink:

Ce

Vroeger op de Duitse RTL was het ook zalig (spijtig genoeg kunnen we da hier niet meer ontvange  :? ) Iedere morgen Niki Lauda als studiogast in een schitterend decor met een echte F1 wagen in het midden. En dan nog de live interventies van dat gek manneke in zijn race overall die de rijders ging interviewen voor de start in de pîts en op de grid. Zalig
Supporting K.S.T.V.V. since 1982

Ferrari 2010

Citaat van: GeertLaDeux is nu eenmaal bezeten door de F1. Echt bezeten. Die mannen doen het perfect, maar je kijkt best ook naar TF1 op zondagmorgen etc.

Waarom klagen over de VRT als je een combinatie van al die zenders kunt maken,..., keuze genoeg toch? En Ladeux is in het Frans, ok, maar wij Belgen worden geacht tweetalig te zijn, en hoe kan je nu beter die andere landstaal oefenen dan met je favo sport?  :wink:

TF1????
dat ken ik ni, k zal da dus ook ni kunnen ontvangen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Geert

Franse zender? Misschien heb jij ITV in de plaats?

Mij kan het allemaal niet schelen, ik ben zeer blij met het huidige aanbod. Vrije sessies vrijdag op ZDF, kwal op LaDeux, voorbeschouwing zondag op TF1, 's middags TF1 tot 13:45 en dan Canvas. Meer moet dat niet zijn.

cookie

TF1 zit niet overal op de kabel, maar die duitse RTL suckt zwaar. Ik heb in Spanje genoodzaakt naar die zender gekeken en die lassen 3 of 4 reclames van 10 minuten in. Echt waar, 10 volle minuten aan 1 stuk reclame. Ik kijk enkel de warm up op die duitse RTL, omdat zij die alleen uitzenden.