Silly season f1 2018

Gestart door wilfried66, 11 juni 2017 - 12:07:14

« vorige - volgende »

Robert Kubica terug bij Williams in 2019

Kansloze missie die alleen maar een teleurstelling kan worden
6 (46.2%)
Mooie comeback die laat zien wat voor een doorzetter hij is
7 (53.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 december 2018 - 16:22:47

wilfried66

Hallo
Hier is mijn prognose voor 2018
Ferrari: Vettel/Raikkonen
Meredes: Hamilton/Bottas
Red Bull:Verstappen/Ricciardo
McLaren:Vandoorne/Grosjean
Williams:Massa/Stroll
Force india;Perez/ Werhlein
Haas: Magnussen/Giovinazzi
Sauber:Erricsson/Matsuchita
Toro rosso:Kvyat/Sainz
Renault:Hulkenberg/Ocon

BMW.WilliamsF1

Waarom zou Grosjean naar McLaren gaan? En Wehrlein bij Force India?? Dat gaat nooit gebeuren.

Jozef

Wehrlein bij FI niet? Als Renault heel hard aan Ocon gaat trekken (Fransman) dan kan Wehrlein wel een rijtje opschuiven in de Mercedes-rangorde. Ik weet dat FI Wehrlein niet hoefde, maar dat incident tijdens die test is intussen ook wel weer lang geleden en Wehrlein heeft al lang openlijk toegegeven dat hij zich daar slecht gedroeg.

Ik denk niet dat het gaat gebeuren hoor (ik denk dat Sainz naar Renault gaat, of Alonso, en dat Ocon bij FI blijft). Maar het helemaal uitsluiten kun je het toch niet.

Als McLaren terugvalt op Mercedes-motoren, zou Wehrlein wel eens naar McLaren kunnen komen.

Robbert65

#3
Leuk Wilfried, ik doe mee:

Ferrari:         Vettel / Perez
Mercedes:     Hamilton / Verstappen
RBR-Renault:     Sainz / Ricciardo
McLaren-Mercedes:    Vandoorne / Alonso
Williams-Mercedes:     Bottas / Stroll
Force india-Mercedes;   Werhlein / PM
Haas-Ferrari:          Magnussen / Grosjean
Sauber-Honda:       Erricsson / Giovenazzi
Toro Rosso-Renault: Kvyat / Gasly
Renault:       Hulkenberg / Ocon
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Van Wijk

Robert, Hamilton en Verstappen in een team? Wordt moeilijk.
Perez bij twee teams tegelijk, wordt ook moeilijk.
Verder kan ik het prima met je gedachte vinden  :) 

Franky R.

Citaat van: Van Wijk op 12 juni 2017 - 19:51:17
Robert, Hamilton en Verstappen in een team? Wordt moeilijk.
Perez bij twee teams tegelijk, wordt ook moeilijk.
Verder kan ik het prima met je gedachte vinden  :)


;D

wilfried66

Ik denk echt dat Alonso weg gaat daarom zet ik Grosjean  bij Mclaren voor zijn ervaring
Perez zie ik ook blijven omdat Kimi blijft bij Ferrari
Ocon bij renault omdat hij een fransman is en ook goed is Werhlein bij force india dankzij Mercedes en omdat Sauber nu met de stofzuiger van Honda gaan rijden

Robbert65

Citaat van: Van Wijk op 12 juni 2017 - 19:51:17
Robert, Hamilton en Verstappen in een team? Wordt moeilijk.
Perez bij twee teams tegelijk, wordt ook moeilijk.
Verder kan ik het prima met je gedachte vinden  :) 

Nee, Perèz kan niet voopr twee teams rijden natuurlijk. En ik was al zo blij dat ik het rond had :/  :D
Ik zou niet weten waarom Hamilton en Verstappen niet in één team kunnen rijden. Hopsakee, knok er maar voor...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ik zou vooral niet weten waarom Mercedes daar zin in zou hebben. Niks mis met het huidige duo, Bottas doet het prima en Hamilton heeft duidelijk nog altijd de kampioen in zich.

Wie is PM, en wat gaat Sainz volgend jaar doen?

Mickey

Hoorde Max bij Ziggo zeggen dat hij zich zorgen maakt voor volgend jaar bij RBR. Ben benieuwd of er gesprekken zullen zijn met Ferrari en/of Mercedes. Contracten stellen niet zoveel voor, weten we inmiddels.

Van Wijk

Max heeft schijnbaar in zijn contract staan dat RBR voor een compititieve auto moet zorgen?
Het is maar net hoe je deze clausule interpreteert.... 

BMW.WilliamsF1


Matthijs

Citaat van: Van Wijk op 13 juni 2017 - 09:27:21
Max heeft schijnbaar in zijn contract staan dat RBR voor een compititieve auto moet zorgen?
Het is maar net hoe je deze clausule interpreteert....
Vier podiumplaatsen in 7 races is best competitief. Echter, competitief gelijk staat aan strijden voor zeges is Red Bull niet competitief.

Stel dat Verstappen met een clausule weg kan. Waar moet hij dan heen? Alleen Ferrari en Mercedes zijn qua prestaties competitiever maar waarom zou je als teameigenaar Max naast Hamilton of Vettel zetten? Allebei strijden ze voor het kampioenschap en allebei ervaren ze geen (grote) druk van hun teamgenoot. Ideale situatie voor Ferrari en Mercedes dunkt me. Zet Verstappen naast Hamilton of Vettel en het is McLaren 2007 all over again. Straks verlies je het kampioenschap door de interne strijd binnen het team.

Mickey

#13
Ik snap je redenatie, maar er is ook een keerzijde, die kansen biedt. Vettel en Hamilton zitten op de top van hun kunnen, maar blijven ook niet eeuwig zitten waar ze zitten en zijn ook niet piepjong meer. Max zou een dikke investering in de toekomst van beide teams kunnen zijn. Zie hem er wel klaar voor zijn eigenlijk. En laat Vettel en Hamilton het maar eens moeilijk hebben met een teamgenoot. Zouden volwassen genoeg moeten zijn om daarmee om te gaan. Bij Ricciardo heb je ook kunnen zien dat het hem stimuleerde het maximale (hèhhèh) uit zichzelf en de auto te halen.

Jozef

Ik denk dat zowel Hamilton als Vettel zelf er gewoon helemaal geen zin in hebben. En hun respectievelijke teamleiding waarschijnlijk ook niet. Ze hebben er gewoon weinig aan en de risico's zijn te groot. Ik zie Verstappen pas verhuizen als Hamilton of Vettel dat eerst doen. En dat zie ik komend jaar niet gebeuren.

De pertinentere vragen voor dit silly season zijn:
1. de plaat die eeuwig blijft hangen namelijk blijft Kimi? Ik denk van wel, hij is zowat de beste tweede coureur die men zich kan wensen
2. gaat Alonso weer maar eens naar Renault, of stopt hij er gewoon mee

De man die als eerste in beeld komt voor deze beide stoeltjes (dus als Kimi stopt bij Ferrari, of als Alonso niet naar Renault gaat) is Carlos Sainz.