WEC+ 24 uren van Le Mans topic

Gestart door gloudiesaurus, 05 februari 2017 - 15:04:49

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Twee Porsches, drie Toyota's. En Robert Kubica bij ByKOLLES Racing.

En daarnaast natuurlijk het Jumbo team met Lammers, van Eerd, en Barrichello.

Leuk dat Kubica mee doet!:
Citaat,,After my time in Rally I've been looking for something as close to Formula One as possible. This is exactly what I've found in LMP1", says Robert Kubica. ,,At the end of last year's WEC-Season, I was able to do my first laps behind the wheel of the CLM P1/01. I felt comfortable in the car very quickly and was able to increase my pace accordingly. With even more experience I'm sure I will be able to extract more performance. I'm already very much looking forward to the Prologue in Monza and the season start in Silverstone. The professional team of ByKOLLES Racing will continue to make important improvements to the car during the season. I'm happy to be a part of it. The WEC is racing on circuits that I know well from my time in Formula One. The exception is Le Mans. I've heard so many good things about the event at the Sarthe. I'm very excited about my first start at this 24-Hour race."
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Ik wil Montoya in Le Mans! Was daar de laatste tijd nog iets over te horen?

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 05 februari 2017 - 15:17:14
Ik wil Montoya in Le Mans! Was daar de laatste tijd nog iets over te horen?

Er waren wat geruchten over  Montoya en Porsche vorig jaar. Hij testte er in december 2015. Maar nu Porsche met slechts 2 auto's rijdt is die mogelijkheid er niet meer.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Kubica heeft zich alweer terug getrokken, zonde!

CitaatAfter the Prologue, I have decided to interrupt my racing program with the ByKolles team in LMP1. Therefore, I will not take part in the upcoming WEC Silverstone opening round and in the other WEC races. It has been a hard decision to step down and so lose the opportunity to join such a challenging and competitive Championship, but I hope this will not be a definitive goodbye.
Robert

Wat de echt redenen is? ByKolles niet competitief genoeg, problemen met zijn elleboog? Het is onbekend...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Dat dat ding van ByKolles niet competitief zou zijn wisten we van tevoren wel, die lui doen in LMP1 voor Jan Joker mee en ik begrijp echt totaal niet waarom ze daar geen LMP2-inschrijving van hebben gemaakt. Scheelt een klap centen en je doet tenminste mee om de eindzege van je klasse.

Sphinx

http://www.faz.net/aktuell/sport/formel-1/motorsport/porsche-verzichtet-auf-24-stunden-rennen-in-le-mans-15123592.html

Hmm, als de geruchten in de Frankfurter Allgemeine kloppen dan hebben we straks helegaar geen LMP1 klasse meer! Of Toyota moet de klasse in zn uppie overeind willen houden om per sé die win te scoren.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Domojamana

Maar nu Porsche met slechts 2 auto's rijdt is die mogelijkheid er niet meer.

gloudiesaurus

Wordt wel een hele dunne LMP1-klasse zo, jammer...

Als ik het goed heb alleen Porsche en Toyota? Beide met 2 auto's?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

(..)In dezelfde radioshow liet Rossi ook weten dat hij bang is te stoppen met het motorracen, maar dat hij een toekomst in de autosport wel ziet zitten. "Als ik nu stop, zou ik nog zo'n tien jaar in de autosport hebben. Dan kan ik gaan rally rijden, maar ook op het circuit. Mijn droom is om deel te nemen aan de 24 uur van Le Mans."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/234146/valentino-rossi-vergelijkt-max-verstappen-met-niet-remmende-johann-zarco

Rossi die deelneemt aan Le Mans. Florissant.

Groet,

C.G. de Beaufort



Sphinx

Mooi nieuws uit de 24u van Daytona. Renger vd Zande pakte met de Cadillac van Wayne Taylor racing de pole met slechts 0.007 sec op Helio Castroneves. Robin Frijns kwalificeerde de Oreca die hij deelt met Lance Stroll en Felix Rosenquist als 6e. Fernando Alonso kwam niet verder dan een 13e plaats.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

En de race op Fuji is verzet (waar niet iedereen blij mee is), om Alonso deel te kunnen laten nemen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Zo Alonso heeft ook weer eens wat gewonnen! Waar was trouwens de concurrentie?

Van Wijk

http://youtu.be/sHYJGfqh83g


Natuurlijk, hij heeft de beste LMP1....maar toch, die man kan echt wel sturen...

Sabai

Wat gaat dat ding toch snel  :D Denk dat hij sinds lange tijd echt genoten heeft.

JanNL1960

Ik zou graag de komende editie van de 24 uur in Le-Mans ( 2019 ) willen bijwonen.  :D

Zijn er mensen op dit forum die wat info kunnen geven over bijvoorbeeld: toegangskaarten + prijzen, de reis erheen ( bus of Auto ), overnachten, parkeren e.d.

Alvast bedankt voor de moeite.

Vriendelijke groeten,

JanNL1960