Niks ten nadele van jou, maar het zo toch een logische stap moeten zijn? Van 4 naar 3. Misschien heeft het er mee te maken dat hij 'slechts' lokale of regionale kampioenschappen reed en in 2017 voor het eerst een echt Europees kampioenschap gaat rijden. Qua auto is een Formule Renault meer een stap zijwaarts dan naar voren maar qua concurrentie zal hij het een stuk zwaarder krijgen denk ik.
Niet mee eens, dit is zelfs een heel mooi traject. De TRS gebruikt 1.8l motoren, die 200pk leveren. De F2.0 Renault twee liter motoren uit een Renault Clio, en die leveren 210 pk, maar de auto's hebben een iets verbeterd aero-pakket. TRS is dus een mooie voorbereiding als winterkampioenschap. Lando Norris volgde dezelfde route, won zelfs de TRS en won ook de F2.0 later dat jaar.
Het voorbeeld hoe het niet moest was Pedro Piquet. Die won het F3-kampioenschapje in zijn vaderland (wat nu geen *** voorstelt), koos de TRS als voorbereiding en knokte lang met Norris om de eindzege. Door een tijdstraf liep Piquet die mis, maar na de winter koos hij voor de F3 bij Van Amersfoort. De F3 heeft Mercedes of VW motoren die met 240PK wel een forse stap omhoog en het aeropakket is veel uitgebreider, waardoor je veel meer met downforce, g-krachten en fitnessproblemen te kampen krijgt. Piquet stortte helemaal in en werd slechts 19e vorig jaar en dat terwijl dankzij Strolls geldmachine waren er al een aantal talenten weggebleven. Die stap opzij had Piquet misschien ook moeten maken, want nu heeft hij de TRS nog eens gereden in de hoop een titel op zijn palmares te zetten met een van de topteams, maar krijgt hij klop van een "veteraan" als Thomas Randle en een rookie als Verschoor, die nota bene bij een middenmoter reed