official F1 review 2016

Gestart door gloudiesaurus, 10 december 2016 - 16:40:24

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Heb deze week de official f1 review 2016 van Duke gekocht. Viel me dat deze bij bol.com maar 21,99 euro kost en bij vele andere aanbieder 32 euro...

Ik heb voor de blu ray versie gekozen. Zou het verschil met DVD groter zijn? Dacht dat er vroeger op de blu ray versie maar stond maar als ik naar de speelduur kijk is deze hetzelfde.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

ik heb hem op amazone gekocht, daar krijg je hem eerder dan bij andere leveranciers

gloudiesaurus

ook de blu ray of DVD? Wat kost hij bij Amazon?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Ik heb hem vanmiddag besteld bij Duke. Kost omgerekend een 20/21 euro geloof ik.

Ik geloof dat de Blu-ray HD beelden bevat, en dat de DVD van mindere kwaliteit is. De content is volgens mij hetzelfde.

gloudiesaurus

Nice, ik heb hem bij bol.com besteld. Wordt vrijdag 13 januari geleverd en kost 21,99 euro incl. verzenden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Ik heb hem traditiegetrouw bij Duke zelf besteld. Heb alle officiële Blu-Rays vanaf 2011, het jaar waarin het jaaroverzicht voor het eerst in HD uitgebracht werd.

De beeldkwaliteit is inderdaad het grootste verschil. Een DVD heeft een beeldresolutie van 720*576, een Blu-Ray van 1920*1080.

SDG

Nu we het toch over jaaroverzichten hebben, deze week heb ik op marktplaats.nl nog het jaarboek 2006 van Formule 1.nl op de kop kunnen tikken.

Nu vraagt iedereen zich wellicht af, is zo'n tien jaar oud boek nog nieuws? Voor mij wel, aangezien ik hiermee nu de volledige collectie jaarboeken vanaf 1995 compleet heb. Dit was namelijk de enige editie die nog in mijn verzameling ontbrak.  ;)

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 14 december 2016 - 19:07:38
Ik heb hem traditiegetrouw bij Duke zelf besteld. Heb alle officiële Blu-Rays vanaf 2011, het jaar waarin het jaaroverzicht voor het eerst in HD uitgebracht werd.

De beeldkwaliteit is inderdaad het grootste verschil. Een DVD heeft een beeldresolutie van 720*576, een Blu-Ray van 1920*1080.

Nice! Ik alleen een DVD van 2006  ;)
Verder heb ik ook alle jaarboeken vanaf 1995 van Formule1.nl. Het boek van 2016 schijnt onder weg te zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

De review is blijkbaar niet zo een hoogstaande niveau. Er zijn heel wat minpunten volgens de site van f1 fanatic.
Maar ik snap niet hoe zij de review al gezien hebben, deze is nochtans maar te verkrijgen vanaf 19 december

http://www.f1fanatic.co.uk/2016/12/12/best-2016-f1-season-video-reviewed/

SDG

Citaat van: robbert op 16 december 2016 - 13:09:16
Maar ik snap niet hoe zij de review al gezien hebben, deze is nochtans maar te verkrijgen vanaf 19 december

http://www.f1fanatic.co.uk/2016/12/12/best-2016-f1-season-video-reviewed/

Ze zullen gewoon een reviewcopy ontvangen hebben, simpel toch?

robbert

Citaat van: SDG op 17 december 2016 - 12:04:55
Citaat van: robbert op 16 december 2016 - 13:09:16
Maar ik snap niet hoe zij de review al gezien hebben, deze is nochtans maar te verkrijgen vanaf 19 december

http://www.f1fanatic.co.uk/2016/12/12/best-2016-f1-season-video-reviewed/

Ze zullen gewoon een reviewcopy ontvangen hebben, simpel toch?

ahja dat wist ik niet. Ik wist niet dat dat zo werkt. Maar ja, ze hebben blijkbaar niet echt hun best gedaan om de dvd te maken als je de review leest

SDG

Van de Formule 1-review maken ze tenminste nog iets speciaals, met extra features en commentaar. Vele andere reviews (WRC, Superbike...) zijn gewoon een ingekorte versie van de officiële live-feed van de verschillende races, met het originele commentaar van de uitzending.

robbert

ja ik vind het persoonlijk toch ook altijd goed gedaan. Ik snap niet wat zij dan meer willen, of zou deze versie gelijkaardig zijn als die van 2012. Deze van 2012 vond ik persoonlijk de slechtste. Want dan was er tijdens de review enkel maar beelden te zien van de race en niet van het hele weekend zoals de trainingen en kwalificatie.

SDG

In die tijd stonden er op de Blu-Rays vaak allerhande bonusmateriaal dat niet op de DVD stond. Het doet me wat denken aan de beginperiode van de cd eind jaren '80, daar stonden ook vaak bonusnummers op die niet op de lp-versie stonden. Ik denk dat het een paar jaar terug ook zo'n beetje de bedoeling was de Blu-Ray te pushen bij het publiek, want nu krijg je veel minder extra's dan toen. Op de F1 Blu-Ray van 2012 stond toen niet minder dan twee uur extra beeldmateriaal, waaronder de documentaire 'The Story Of 2012', waar wel volop beelden van de kwalificaties en dergelijke op te zien waren. Nadat ik een Blu-Ray speler in huis had gehaald heb ik die review overigens nogmaals gekocht in de BR-versie, en de aanschaf was toen echt wel gerechtvaardigd.

robbert

aahzo, ja, maar ik vind dit dan wel beter dat alles in 1 geheel op de review staat. Gelukkig was dit maar enkel in 2012. De review van seizoen 2015 vond ik ook opvallend goed omdat er regelmatig eens een andere reporter wat uitleg gaf over de race