De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Helaas, hopen op het feest voor volgend jaar met publiek...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 02 juni 2020 - 12:29:31
Helaas, hopen op het feest voor volgend jaar met publiek...
Van de week weer eens zo'n babbelinterviewtje van Lammers aangehoord, waarbij ook nog even Zandvoort werd aangestipt.
Op zijn kenmerkend goedgemutste toon zei hij dingen waarvan ik me afvroeg of ie de strekking zelf wel begreep, maar waarvan ik als goede verstaander bepaald niet vrolijk van werd. Strikt naar de feiten kijkend en mijn gezond verstand gebruikend gaat die Zandvoorts GP er namelijk helemaal niet meer komen.

Tussen neus en lippen door merkte Lammers namelijk op dat het publiek liever een race met publiek heeft, maar als dat niet mogelijk is in godsnaam dan maar zonder. Da's nog altijd beter dan geen GP.  Nou prima dan, denk je. Maar als je om je heen kijkt, leeg Oostenrijk, leeg Silverstone, een losser coronabeleid in Nederland, enzovoort, dan is de vervolgvraag natuurlijk: waarom is die er dan niet?

De hamvraag werd niet gesteld, maar babbelLammers, nog immer goedgemutst, gaf zelf het antwoord: Liberty wijkt ook in deze coronatijden liever uit naar circuits waar nog iets te verdienen valt. Met name landen waar de overheid wel even bijlapt. Ofwel, opnieuw laten circuits zich als hoer gebruiken (mijn 'fans' weten wel hoezeer ik daar tegen ben)

Je kunt op je vingers natellen dat Follow the money in de nabije toekomst, en misschien zelfs meer dan ooit, de leidraad van Liberty zal zijn. En ik zie met geen mogelijkheid hoe Zandvoort daar nog in past. Ze kunnen een bos bloemen krijgen vanwege de mooie bocht, maar dat is het dan ook.

Don't hang me, ik ben maar de boodschapjongen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Covid is not here to stay. Geen idee waarom ik dat in het Engels schrijf eigenlijk. Als er een vaccin is, kan de wereld er over een half jaar weer heel anders uitzien.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 31 juli 2020 - 17:48:03
Covid is not here to stay. Geen idee waarom ik dat in het Engels schrijf eigenlijk. Als er een vaccin is, kan de wereld er over een half jaar weer heel anders uitzien.
Okee, ik ga mee in je optimistisch scenario. Dan nog verandert dat niets wezenlijks voor Liberty media.
Voor corona vonden ze Zandvoort "best schattig", omdat het weer eens wat anders was en wees men plotseling op het belang van circuits met racehistorie. Maar als ik hen goed inschat, is de focus de komende seizoenen volledig op het tenietdoen van de opgelopen financiële schade. Het ouderwetse uitknijpen en hoogstebiederspel begint weer van vooraf aan. Met dit verschil dat de kas van Zandvoort na de verbouwing deze keer behoorlijk leeg is. Als het komend voorjaar weer niet mee doet, moeten ze natuurlijk ook de ontvangsten uit kaartverkoop terugstorten.
Het verbaast me dat de sportmedia dit niet oppikken - weaarschijnlijk te druk met het ophoesten van triviale zaken. Als ik het mis heb mogen jullie me natuurlijk hierop tzt afrekenen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/378596/zandvoort-ceo-uitstel-beste-optie-f1-contract-blijft-intact/
CitaatHet F1-contract blijft intact: Gegarandeerd drie jaren F1-actie in Zandvoort
Wat wel alvast fier overeind staat, is dat het F1-contract van Zandvoort volledig intact blijft. Het duinencircuit heeft een deal gesloten voor drie F1-races met de optie voor nog eens twee jaren en daar verandert niets aan. De eerste editie vindt enkel een jaartje later plaats. "Wij hebben inderdaad een deal voor drie plus twee jaren. Er is duidelijk gezegd 'we gaan minimaal drie races doen in Zandvoort' en dat staat nog steeds overeind. Alle tickets en alle sponsoren gaan ook gewoon mee en blijven geldig dan wel verbonden aan het event voor de komende drie jaren." Het uitstel betekent alleen dat de laatste 'vaststaande' editie niet in 2022 plaatsvindt, maar pas in 2023.

Van Overdijk herhaalt tot slot nog maar eens dat kaarthouders zich absoluut geen zorgen hoeven te maken. Alle gelukkige bezitters van een kaartje krijgen begin volgende week twee opties voorgeschoteld: het kaartje houden voor volgend jaar of geld terug. "Wij gaan er eerlijk gezegd vanuit dat het overgrote deel van de toeschouwers de kaarten dolgraag mee wil nemen naar de volgende jaren. Veel mensen denken toch 'als ik mijn kaarten nu inlever, kom ik er daarna misschien niet meer tussen'. Maar voor de mensen die toch liever hun geld terug willen, hebben wij natuurlijk ook een keurige regeling. Die optie is er zeker, maar nogmaals: de signalen die wij nu krijgen, duiden erop dat mensen er in de komende jaren graag bij willen zijn." Alles om er in 2021 alsnog een grandioos racefeest van te maken, daar is dit besluit immers volledig op gericht.

Franky R.

Citaat van: Mickey op 31 juli 2020 - 17:48:03
Covid is not here to stay. Geen idee waarom ik dat in het Engels schrijf eigenlijk. Als er een vaccin is, kan de wereld er over een half jaar weer heel anders uitzien.


Covid zal niet verdwijnen, als je dat bedoeld. De griep is toch ook niet verdwenen? En een vaccin is geen geneesmiddel, net zoals de griepprik louter een 'gereedschap' om de kans op een ziektebeeld te verlagen.

Mickey

Citaat van: Franky R. op 02 augustus 2020 - 11:53:36
Citaat van: Mickey op 31 juli 2020 - 17:48:03
Covid is not here to stay. Geen idee waarom ik dat in het Engels schrijf eigenlijk. Als er een vaccin is, kan de wereld er over een half jaar weer heel anders uitzien.


Covid zal niet verdwijnen, als je dat bedoeld. De griep is toch ook niet verdwenen? En een vaccin is geen geneesmiddel, net zoals de griepprik louter een 'gereedschap' om de kans op een ziektebeeld te verlagen.

Verdwijnen misschien niet, maar het zal denk ik niet meer de impact op ons leven hebben die het nu heeft. Dat dus grootschalige evenementen, daar ging het hier om, niet meer zouden kunnen bestaan lijkt mij onwaarschijnlijk. Enerzijds door een vaccin dat er vroeg of laat komt, anderzijds door het in te dammen met de maatregelen die we nu al nemen. Griep heeft door preventieve inenting, persoonlijke hygiëne en een algehele veel betere gezondheidszorg al lang niet meer de bijbelse proporties die het virus eeuwen geleden had. Die vergelijking gaat dus ook niet op.

Franky R.

@Mickey,


Mexicaanse Varkensgriep was alweer een variant op de Influenza-virus (officiële naam voor de griep). Zat men ook met de handen in het haar...


Ik verwacht eenzelfde geschiedenis voor Covid-19/Coronavirussen. Hopelijk inderdaad geen shut-downs meer, maar da's dus afhankelijk van de verspreiding van het vaccin.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 02 augustus 2020 - 00:46:00
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/378596/zandvoort-ceo-uitstel-beste-optie-f1-contract-blijft-intact/
CitaatHet F1-contract blijft intact: Gegarandeerd drie jaren F1-actie in Zandvoort
Wat wel alvast fier overeind staat, is dat het F1-contract van Zandvoort volledig intact blijft. Het duinencircuit heeft een deal gesloten voor drie F1-races met de optie voor nog eens twee jaren en daar verandert niets aan. De eerste editie vindt enkel een jaartje later plaats. "Wij hebben inderdaad een deal voor drie plus twee jaren. Er is duidelijk gezegd 'we gaan minimaal drie races doen in Zandvoort' en dat staat nog steeds overeind. Alle tickets en alle sponsoren gaan ook gewoon mee en blijven geldig dan wel verbonden aan het event voor de komende drie jaren." Het uitstel betekent alleen dat de laatste 'vaststaande' editie niet in 2022 plaatsvindt, maar pas in 2023.

Van Overdijk herhaalt tot slot nog maar eens dat kaarthouders zich absoluut geen zorgen hoeven te maken. Alle gelukkige bezitters van een kaartje krijgen begin volgende week twee opties voorgeschoteld: het kaartje houden voor volgend jaar of geld terug. "Wij gaan er eerlijk gezegd vanuit dat het overgrote deel van de toeschouwers de kaarten dolgraag mee wil nemen naar de volgende jaren. Veel mensen denken toch 'als ik mijn kaarten nu inlever, kom ik er daarna misschien niet meer tussen'. Maar voor de mensen die toch liever hun geld terug willen, hebben wij natuurlijk ook een keurige regeling. Die optie is er zeker, maar nogmaals: de signalen die wij nu krijgen, duiden erop dat mensen er in de komende jaren graag bij willen zijn." Alles om er in 2021 alsnog een grandioos racefeest van te maken, daar is dit besluit immers volledig op gericht.
Ik lees alleen maar dat mensen er graag bij willen zijn, maar de 'garantie' dat Zandvoort hoe dan ook haar GP krijgt is erg dunnetjes. Feit blijft dat Lammers geen verklaring heeft en juist verwarring sticht over het uitblijven ervan, dit publieksloze seizoen. Voor de hel losbrak was dit een van de GP's waarnaar reikhalzend werd uitgezien, niet alleen door 't publiek ook door het circus zelf, daarna niets meer van dit al.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Veel zal af hangen hoe de situatie met covid-19 volgend jaar zal zijn. Maar ook dat zal ooit voorbij gaan, en ik verwacht dat de GP van Nederland er dan wel weer komt. Ze hebben nu niet voor niets zoveel in het circuit geinvesteerd  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Ik was een van de (vele) mensen die een beetje moest grinniken toen men voor het eerst begon over een GP op Zandvoort. Was dan ook (positief) verrast dat het allemaal toch van de grond is gekomen. Erg knap van de organisatie. Nu de baan klaar is, en we zelf wat rondjes hebben kunnen draaien in F1 2020, zou ik het echt superzonde vinden als alles in het water valt door Covid. Laten we hopen dat de GP volgend jaar (al dan niet in aangepaste vorm (minder/geen bezoekers)) gewoon kan plaatsvinden

Tuesday

Ik denk dat de GP volgend jaar sowieso wel doorgaat, met of zonder publiek. Nu was het volgens mij sowieso niet mogelijk voor 1 september, dan is Mei 2021 al niet zo heel ver meer weg en wat dat betreft niet zo gek dat ze daar volledig voor zijn gegaan. Daarnaast denk ik dat die Oranje zee van mensen ook nog wat dingen hadden moeten verhullen omdat het circuit versneld is opgeknapt. Een race zonder publiek had Zandvoort qua uitstraling niet veel goeds gedaan denk ik. Volgend jaar kunnen ze daar wellicht beter op inspelen.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 05 augustus 2020 - 11:25:19
Ik denk dat de GP volgend jaar sowieso wel doorgaat, met of zonder publiek. Nu was het volgens mij sowieso niet mogelijk voor 1 september, dan is Mei 2021 al niet zo heel ver meer weg en wat dat betreft niet zo gek dat ze daar volledig voor zijn gegaan. Daarnaast denk ik dat die Oranje zee van mensen ook nog wat dingen hadden moeten verhullen omdat het circuit versneld is opgeknapt. Een race zonder publiek had Zandvoort qua uitstraling niet veel goeds gedaan denk ik. Volgend jaar kunnen ze daar wellicht beter op inspelen.


Goed punt.


Maar liever publiek bij de race. Het oogt ook zo kaaltjes, zelfs op de televisie...

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 05 augustus 2020 - 11:25:19
Ik denk dat de GP volgend jaar sowieso wel doorgaat, met of zonder publiek. Nu was het volgens mij sowieso niet mogelijk voor 1 september, dan is Mei 2021 al niet zo heel ver meer weg en wat dat betreft niet zo gek dat ze daar volledig voor zijn gegaan. Daarnaast denk ik dat die Oranje zee van mensen ook nog wat dingen hadden moeten verhullen omdat het circuit versneld is opgeknapt. Een race zonder publiek had Zandvoort qua uitstraling niet veel goeds gedaan denk ik. Volgend jaar kunnen ze daar wellicht beter op inspelen.
Ik hoop het van harte, maar ik kijk nergens meer van op. Het spijt me dat ik zo cynisch ben.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond