De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Mickey

Die laatste kombocht hè, supergaaf natuurlijk als het werkt zoals het bedacht is. Ben wel wat bezorgd over de ingang naar de pitstraat die er vlak achter zit.

Je kan je situaties voorstellen waarbij ze heel dicht op elkaar rijden en één van de twee 'ineens' de pitstraat induikt en dus ook vol in de ankers moet.

Hoe dan ook, we gaan het zien.  :)

Breaktest

#481
Citaat van: Mickey op 02 september 2021 - 09:37:45
Die laatste kombocht hè, supergaaf natuurlijk als het werkt zoals het bedacht is. Ben wel wat bezorgd over de ingang naar de pitstraat die er vlak achter zit.

Je kan je situaties voorstellen waarbij ze heel dicht op elkaar rijden en één van de twee 'ineens' de pitstraat induikt en dus ook vol in de ankers moet.

Hoe dan ook, we gaan het zien.  :)
Juist die kombocht, daar heb ik een hard hoofd in. Als er die nu meerdere ideale lijnen toeliet, maar dat is niet zo. In omgekeerde richting racend zou waarschijnlijk een ander beeld geven. Ik wil niet zuur klinken (ik geloof niet dat ik daar nog onderuit kan), maar 't lijkt weggegooid geld onder begeleiding van een hoop fanfaregetetter.
Wat men hàd moeten doen was een stukje natuur aankopen, het rechte stuk 200 m verlengen en de Tarzanbocht tot kom ombouwen.

Okee, moeilijk, moeilijk, maar niet onmogelijk.
Waar hebben we het over? 1 promille van het betreffende natuurgebied. Daarbij mag er misschien ook even op gewezen worden dat 't circuit bij het loslaten van haar oervorm (tot 1980) al de helft van haar grondgebied had ingeleverd. En als natuurorganisaties daar niet gevoelig voor zijn, had je hen wellicht ook kunnen weekmaken met het aanbod elders een anderhalf keer zo groot gebied aan de natuur toe te voegen. Als dat niet ter plekke kon, kun je bv denken aan een stuk bollenveld in 't het noorden van Noord-Holland waar de duinen aflopen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Stilletjes hier. Allemaal aan het feesten?

Breaktest

Citaat van: Mickey op 04 september 2021 - 19:16:23
Stilletjes hier. Allemaal aan het feesten?
Man, ik heb die hele live kwallificatie niet meegemaakt en kreeg er pas rond 23.00 wat van mee - dat had ik ook niet voor ogen toen ik vanmorgen opstond.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Mickey

Ai, dat klinkt als niet geheel gepland, noch vrijwillig.

Breaktest

Citaat van: Mickey op 05 september 2021 - 09:59:07
Ai, dat klinkt als niet geheel gepland, noch vrijwillig.
dat is goed samengevat 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Fietser

#486
Ik was vooraf sceptisch over de GP op Zandvoort, maar tsjonge, wat een feest was dat, zeker voor het oog! Ja, zelfs het volkslied klonk ineens cool.
Natuurlijk zat alles mee - winnaar, weer, strandbeelden, geen wanklank -, maar dan nog. Chapeau aan de perfecte organisatie.
Wat mij het meest verraste was de sportieve kant. Ik had een optocht verwacht zonder serieuze inhaalpogingen. Maar die waren er wel. Weliswaar doordat betrokken rijders vaak in een ander 'rubberwindow' zaten, maar dat zie je op andere circuits vaak ook. Zandvoort bleek het hoe dan ook geen Monaco. Gelukkig.
Tot slot Verstappen, wat een exceptionele en koele coureur is dat. Mooi te zien hoe hij in command was en Hamilton op die zo belangrijke 2 a 3 seconden wist te houden. Dat vooral maakte de race uiterst boeiend. Daarbij nog die geweldige duels verderop in het veld. Ik denk daarbij ook aan Alonso, voor mij misschien wel de man van de dag. Sowieso petje af voor de discipline bij de meeste coureurs, die binnen 2 dagen wisten dat dit circuit weinig genade kent. Een saaie optocht, hoor/lees ik hier en daar. No way, zeker niet voor kenners. Voor het gemak schaar ik me eventjes onder hen, en geef een 8.

Breaktest

Een pluspunt van Zandvoort (altijd al geweest) is dat je relatief dicht 't gebeuren zit en je op diverse plekken zicht op meerdere trajecten hebt.
Wedstrijd: 7, entourage: 10. Achteraf gezien viel het geboe richting Hamilton - die zich binnen als buiten de baan sportief gedroeg - reuze mee, en ook dat was wel een prettige constatering.
Qua vermaak scoort een F3-wedstrijd wat mij betreft eigenlijk iets hoger - gold ook op Zandvoort - maar ja, daar doen ze niet aan heldenverering, en de impact daarvan valt ook niet te ontkennen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Ik was er ook bij, wat een feest! Een weekend waarin alles samen kwam.
Perfecte organisatie, Max die won, het weer, mooi publiek.

Leuk om te zien, dat inhalen op Zandvoort kan. Al blijft het risky. Maar dat is ook weer de charme van een old school circuit. Wel gaaf die kombocht hoor, en zeker mooi hoe Verstappen Bottas voorbij ging.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 09 november 2021 - 16:20:17
Gaan we 2 GP's van Nederland krijgen? Het moet niet gekker worden :D

https://nos.nl/artikel/2404953-formule-1-koorts-in-assen-neemt-toe-waarom-geen-tweede-grand-prix-in-nederland
Ik zie dit meer als een running gag, net zoals je ieder jaar een oprisping van die William Storey hebt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Wie is in september heen geweest?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 10 februari 2022 - 13:10:26
Wie is in september heen geweest?
Ik ben er met de fiets omheen gereden, alleen om de sfeer te proeven. Maar op de racedag zat ik lekker voor de buis - en dat beviel me prima.
Ik ken de streek op mijn duimpje omdat ik daar ben opgegroeid. Maar die was nu tijdelijk veranderd in een vermakelijk, bizar, commercieel Tsjernobyl. En van de opgedraafde massa had ik de indruk dat een concert van De Toppers of een F1 race hen eigenlijk om het even was. Ze kwamen niet voor een mooie race, maar om Max te zien winnen, om zelf gezien te worden, en te kunnen zeggen dat ze erbij waren. Daar heb ik dus niet zoveel mee. Plus ik vind de toegangsprijzen grenzen aan afzetterij.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Ik was met de trein en dit was ontzettend goed geregeld.
Ik kwam natuurlijk wel voor de race, over vrijdag waren er heel veel gezinnen die dankzij een Jumbo actie met korting op het circuit konden komen.
Toegangsprijzen zijn wel hoog, maar dat is helaas bij meerdere Grand Prix. Formule 1 kijken is helaas niet goedkoop.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is