De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Charrel

Citaat van: Breaktest op 02 oktober 2019 - 12:14:52
Citaat van: Charrel op 02 oktober 2019 - 12:11:19
Citaat van: Matthijs op 02 oktober 2019 - 11:47:52
Citaat van: Charrel op 02 oktober 2019 - 11:46:13
Ik ben er sowieso van donderdag tot zondag, dus voor mensen die willen meeten  :)
Om lekker van de natuur te genieten omdat de race niet doorgaat? ;) #stikstof

Indien stikstof een probleem is voor Zandvoort, dan ga ik niet van de natuur genieten. Dan zit ik lekker in Assen  ;)
Kijk, jullie zijn oprechte die-hard fans, veel meer dan ik ben. Maar ik vraag me oprecht af, gelet op de 'nieuwe realiteit' die luidt dat Red Bull met de motorwissel niet veel is opgeschoten, alsmede het commentaar van vader Jos die zich 'ernstig zorgen maakt', wat gaat er nu omgaat in de hoofden van het hyperige volkje (1 miljoen aanvragen, die term mag ik dus toch wel gebruiken) dat normaal GP's laat liggen doch massaal op 'Zandvoort' afkomt.
Zijn zij ook tevreden met uitvalbeurt of een 5e plaats voor Max, of zien we voortijdig de tribunes leegstromen?

Sowieso denk ik zat Zandvoort wel een redelijk Red Bull baantje zal worden, dus een podium is minimaal haalbaar hoor.

Maar goede vraag, ik denk sowieso aan de tribune in Oostenrijk (filmpje van Links naar rechts --> episch) maar dan x 100, ik denk dat de sfeer echt bijzonder gaaf gaat worden. Indien hij uitvalt, tja er zal een groot deel zijn dat net als bij voetbal vroegtijdig weggaat als het resultaat niet als gewenst gaat eindigen.

Toch denk ik dat er veel mensen ook blijven, ze hebben immers veel betaald voor deze unieke ervaring :-)

C.G. de Beaufort

Nieuwe terreur : omwonenden willen het strand blokkeren tijdens de Zandvoortse GP.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1897806595/omwonenden-willen-strand-blokkeren-tijdens-gp-zandvoort

Groet,

C.G. de Beaufort


Breaktest

Citaat van: C.G. de Beaufort op 26 februari 2020 - 17:53:56
Nieuwe terreur : omwonenden willen het strand blokkeren tijdens de Zandvoortse GP.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1897806595/omwonenden-willen-strand-blokkeren-tijdens-gp-zandvoort

Groet,

C.G. de Beaufort
Na de terreur van de F1 teams en het dorpsbestuur; het lijkt wel Syrië.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Max z'n eerste ronde op Zandvoort :

http://youtu.be/GGu--_UHY_o

Groet,

C.G. de Beaufort



Breaktest

Dit filmpje onthult een hoop, maar niet in goede zin, wat de met veel bombarie geïntroduceerde Arie Luyendijk-kombocht betreft:
- Het is duidelijk dat de ideale lijn nog steeds aan de binnenkant ligt; dus je zult niet snel iemand naar boven zien klimmen omdat dit kennelijk tijd kost.
- Een tweede verwachting is dat men eerder op het gas kan om zo bij de Tarzanbocht een geslaagde  inhaalpoging te wagen. Echter, als je dit met Max' 2017 record lap vergelijkt, lijkt de winst beperkt tot een kleine seconde. Of dat genoeg is lijkt me sterk.
- Misschien nog wel de grootste miskleun: de pitmuur is helemaal tot aan de Tarzanbocht doorgetrokken, zelfs meer dan dat, waardoor een aanval aan de binnenkant, zo nodig half over het gras, voortaan passé is. Omdat de aanval vrijwel zeker buitenom plaatsvindt is het verrassingseffect weg is en dus voor de verdediger veel makkelijker op te vangen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 06 maart 2020 - 00:26:25
Dit filmpje onthult een hoop, maar niet in goede zin, wat de met veel bombarie geïntroduceerde Arie Luyendijk-kombocht betreft:
- Het is duidelijk dat de ideale lijn nog steeds aan de binnenkant ligt; dus je zult niet snel iemand naar boven zien klimmen omdat dit kennelijk tijd kost.
- Een tweede verwachting is dat men eerder op het gas kan om zo bij de Tarzanbocht een geslaagde  inhaalpoging te wagen. Echter, als je dit met Max' 2017 record lap vergelijkt, lijkt de winst beperkt tot een kleine seconde. Of dat genoeg is lijkt me sterk.
- Misschien nog wel de grootste miskleun: de pitmuur is helemaal tot aan de Tarzanbocht doorgetrokken, zelfs meer dan dat, waardoor een aanval aan de binnenkant, zo nodig half over het gras, voortaan passé is. Omdat de aanval vrijwel zeker buitenom plaatsvindt is het verrassingseffect weg is en dus voor de verdediger veel makkelijker op te vangen.

Ik zie dat toch anders.

- Bij bijna elke kombocht is de ideale lijn aan de binnenkant. Dat is volgens mij hier niet het doel. Doel is volgens mij dat je dicht achter elkaar door de bocht kan én dat dit met open DRS kan. Inhalen gebeurt niet in de kombocht maar bij de Tarzanbocht.
- Je gaat niet op het gas in de Arie Luyendijkbocht, maar de bocht ervoor. Daar verandert de kombocht niets aan, die zorgt er alleen voor dat je dichter op elkaar kan rijden.
- Dat was me nog niet opgevallen maar inderdaad. Toch zie ik het probleem niet zo. Inhalen via het gras is een rariteit, een uitzondering. Een circuit wordt niet minder interessant omdat je niet meer over het gras kan inhalen. Waarom dat automatisch betekent dat je alleen aan de buitenkant inhaalt zie ik niet zo.

Breaktest

#441
Citaat van: Matthijs op 06 maart 2020 - 09:00:05
Citaat van: Breaktest op 06 maart 2020 - 00:26:25
Dit filmpje onthult een hoop, maar niet in goede zin, wat de met veel bombarie geïntroduceerde Arie Luyendijk-kombocht betreft:
- Het is duidelijk dat de ideale lijn nog steeds aan de binnenkant ligt; dus je zult niet snel iemand naar boven zien klimmen omdat dit kennelijk tijd kost.
- Een tweede verwachting is dat men eerder op het gas kan om zo bij de Tarzanbocht een geslaagde  inhaalpoging te wagen. Echter, als je dit met Max' 2017 record lap vergelijkt, lijkt de winst beperkt tot een kleine seconde. Of dat genoeg is lijkt me sterk.
- Misschien nog wel de grootste miskleun: de pitmuur is helemaal tot aan de Tarzanbocht doorgetrokken, zelfs meer dan dat, waardoor een aanval aan de binnenkant, zo nodig half over het gras, voortaan passé is. Omdat de aanval vrijwel zeker buitenom plaatsvindt is het verrassingseffect weg is en dus voor de verdediger veel makkelijker op te vangen.

Ik zie dat toch anders.

- Bij bijna elke kombocht is de ideale lijn aan de binnenkant. Dat is volgens mij hier niet het doel. Doel is volgens mij dat je dicht achter elkaar door de bocht kan én dat dit met open DRS kan. Inhalen gebeurt niet in de kombocht maar bij de Tarzanbocht.
- Je gaat niet op het gas in de Arie Luyendijkbocht, maar de bocht ervoor. Daar verandert de kombocht niets aan, die zorgt er alleen voor dat je dichter op elkaar kan rijden.
- Dat was me nog niet opgevallen maar inderdaad. Toch zie ik het probleem niet zo. Inhalen via het gras is een rariteit, een uitzondering. Een circuit wordt niet minder interessant omdat je niet meer over het gras kan inhalen. Waarom dat automatisch betekent dat je alleen aan de buitenkant inhaalt zie ik niet zo.
We zullen zien. Het had me logischer geleken om juist van Tarzan een kombocht te maken, maar goed, men zal er wel zijn reden voor hebben gehad. Overigens stond vandaag in de Volkskrant  ook een aardige analyse (met dezelfde conclusie overigens - dat inhalen een moeilijk verhaal blijft op Zandvoort). Dit verhaal (met een hoop statistieken) wordt van de week, geloof ik,  dunnetjes overgedaan door de NOS (die zich plotseling ook voor F1 lijkt te interesseren).

Wat op het gas gaan betreft, heb ik zo nauwkeurig mogelijk gekeken naar wanneer naar 6 wordt geschakeld, en dat is wel degelijk in de Arie Luyendijk bocht. In het traject daarvoor waar men van 4 naar 5 schakelt is vrijwel geen winst te behalen; de vraag is juist of men nu eerder kan overschakelen naar 6. 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Ho wacht even. Ik denk ook dat inhalen erg lastig is, dus daarin kunnen we elkaar een hand geven. Ik denk alleen dat de banking van de Arie Luyendijkbocht wel een goed idee is.

Jozef

Ja, het idee is niet om in die bocht in te halen, maar om die bocht te kunnen rijden met DRS open zodat er meer tijd is om snelheid te winnen ten opzicht van je voorligger.

Mijn indruk over Zandvoort blijft dezelfde: ziet er een geweldig circuit op om te rijden als coureur (en met de kombochten nog wel meer dan voorheen), maar racen en inhalen wordt toch bedroevend vrees ik. Ik laat in mei graag mijn ongelijk bewijzen.

Maar het andere extreem is dan weer Hanoi... dan is de keuze voor Zandvoort snel gemaakt.

C.G. de Beaufort

Bronnen: Formule 1 in mei definitief niet naar Zandvoort.

https://www.telegraaf.nl/sport/76198208/bronnen-formule-1-in-mei-definitief-niet-naar-zandvoort

Zo, dat hebben gehad.

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

CitaatGiel Beelen belde deze ochtend in de Veronica Ochtendshow met  sportief directeur van de GP van Zandvoort Jan Lammers. Het kabinet kondigde gisteren nieuwe maatregelen aan naar aanleiding van de coronacrisis, waaronder het schrappen van alle evenementen tot 1 september. Ze bespreken de mogelijkheid voor de Formule 1 Dutch Grand Prix in Zandvoort zonder publiek.

Giel Beelen: "Gaat 2020 niet het jaar zijn voor Zandvoort?"

Jan Lammers: "Nou weet je, op dit moment hebben we geen idee. Het virus regeert en we moeten overal open voor staan. Wat is er uberhaupt mogelijk qua agenda? Dan moet je kijken wat is logistiek mogelijk, wat is economisch mogelijk? Voor ons staat natuurlijk centraal hoe de fan erin staat. Voor mensen die de kaartjes gekocht hebben, die blijven natuurlijk gewoon gelden."

Giel Beelen: "De fans willen wel hoor!"

Jan Lammers: "Op een gegeven moment deed ik een wat meer persoonlijke uitspraak dan een statement vanuit mijn functie. Persoonlijk dacht ik: maar zonder publiek hè, als je dat allemaal mooi op de rit hebt. Maar ja, nu blijkt het toch wanneer je het de gemiddelde race fan vraagt. Die stemmen op de sociale media. Als die nu moeten kiezen geen Grand Prix of een Grand Prix zonder publiek, die we dan op tv moeten volgen en dat kaartje dan even goed volgend jaar geldig blijft, dan zijn er meer stemmen die daar dan voor zijn. Dus dan denk ik van oké."

Giel Beelen: "Dus dat is wel degelijk een mogelijkheid?"

Jan Lammers: "Om te beginnen, ik bepaal dat niet hè. Ik mag dan natuurlijk vaak de media ter woord staan en noem maar op. We hebben onder andere natuurlijk Robert van Overdijk, de algemene directeur van het circuit en één van de directeuren binnen de Dutch Grand Prix organisatie. Hij is constant natuurlijk in contact met Den Haag. Hij moet die enorme klus zien te klaren. Wat is verstandig? Wat is mogelijk? Noem maar op. We staan overal voor open, wij willen van alles natuurlijk. De exploitatie van het circuit, net als al die andere ondernemers willen we heel graag opstarten. Het zijn onmogelijke opgaves. De grote vraag is gewoon wanneer is er een medicijn, wanneer is er een vaccin? Dan kunnen we pas bepalen of we uberhaupt ooit business as usual kunnen krijgen."

Misschien dan toch een GP zonder publiek in Zandvoort?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Citaat van: gloudiesaurus op 22 april 2020 - 21:34:59
Citaat

Misschien dan toch een GP zonder publiek in Zandvoort?
Ik zou zeggen, experimenteer eerst eens met zo'n zandbak race. Dan kunnen we zien hoe dat uitpakt. China, dat kennelijk veel eerder terug gaat naar business as usual, is misschien ook een optie. Het lijkt me sowieso verstandig om voorlopig effe geen buitenlandse bezoekers toe te laten. Bij welke GP dan ook; het circus en entourage vormen al risico genoeg.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

gloudiesaurus

Citaat van: Breaktest op 23 april 2020 - 09:49:01
Citaat van: gloudiesaurus op 22 april 2020 - 21:34:59
Citaat

Misschien dan toch een GP zonder publiek in Zandvoort?
Ik zou zeggen, experimenteer eerst eens met zo'n zandbak race. Dan kunnen we zien hoe dat uitpakt. China, dat kennelijk veel eerder terug gaat naar business as usual, is misschien ook een optie. Het lijkt me sowieso verstandig om voorlopig effe geen buitenlandse bezoekers toe te laten. Bij welke GP dan ook; het circus en entourage vormen al risico genoeg.

Engeland (waar alle teams zitten) of Oostenrijk (met de hotel van Mateschitz) zouden het meest geschikt zijn. Zoals nu de verwachting is zal Oostenrijk de 1e GP worden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

CitaatZondag 3 mei had de Formule 1 na 35 jaar terug moeten keren naar Zandvoort. Door het coronavirus werd de race uitgesteld.

NOS Studio Sport is zondagmiddag 15.00 uur toch in Zandvoort. Op het circuit haalt presentator Dione de Graaff met onder meer Jan Lammers en Gijs van Lennep herinneringen op aan 35 jaar Formule 1 in Zandvoort. Met beelden van spectaculaire races, interviews en achtergrondreportages. Stuiterende banden, angstaanjagende crashes en schitterende inhaalmanoeuvres. A Day At The Races door de jaren heen.

NOS Studio Sport Archief
Zondag 3 mei 15.00 uur, NPO 1
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1