De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Mickey op 20 juni 2019 - 19:01:38
@Breaktest:

Daarbij komt trouwens dat de zaken die je noemt niet door iedereen als iets slechts of onoverkomelijks gezien worden.

Ik heb geen moeite met woestijnraces, zolang er maar een gezonde mix is. De halo, inderdaad niet fraai, maar een gevolg van de tijdgeest. Blijf ik me daar druk om maken? Nee. Tuurlijk niet. Zelfde geldt voor de elektrificatie. Ook ik hoor liever een krijsende V12, aber das war einmal. Ik heb geen moeite met een tientje per maand betalen voor tien maanden per jaar twee races. Dat was vroeger niet trouwens. Nu zo'n zes races meer dan vijftien jaar geleden?

Wat ik maar wil zeggen; We moeten er voor waken niet te veranderen in een groepje boze oude mannen die roepen dat vroeger alles beter was.
Veranderen in een groepje boze oude mannen ligt inderdaad op de loer maar zo voel ik het niet. Ik kijk nog steeds met plezier naar races, en waar het ook op uitdraait, die auto's blijven wonderen van vernuft; Maar mijn gezond verstand zegt ook dat F1 forse kritiek verdient. Bv over een paar weken laat Hamilton weer verstek gaan op een persconferentie maar hij gaat wel de hand schudden van een premier wiens geheime dienst journalisten laat vermoorden en de massamoordenaars van de MH17 een hand boven het hoofd houdt. Als je dat niet mag zeggen op straffe voor zuurpruim te worden uitgemaakt, zijn we niet goed bezig.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

#406
 ;D. De F1 heeft gewoon teveel kapiteins op het schip.

Fietser

#407
Citaat van: Breaktest op 21 juni 2019 - 14:26:09
Maar mijn gezond verstand zegt ook dat F1 forse kritiek verdient. Bv over een paar weken laat Hamilton weer verstek gaan op een persconferentie maar hij gaat wel de hand schudden van een premier wiens geheime dienst journalisten laat vermoorden en de massamoordenaars van de MH17 een hand boven het hoofd houdt. Als je dat niet mag zeggen op straffe voor zuurpruim te worden uitgemaakt, zijn we niet goed bezig.

Maar Hamilton staat niet voor de F1. Hamilton staat gewoon voor Hamilton. Zijn gedrag staat een ander aan of niet, maar houdt geen verband met het wel en wee in de koningsklasse.

Een terzijde en bovendien vet off topic: Of het neerschieten van de MH17 massamoord betreft, is maar zeer de vraag. Als de Oekraïense seperatisten (met hulp van de Russen) bewust op een neutraal passagiersvliegtuig hebben gevuurd, dan betreft het inderdaad massamoord. Maar als het een fout betrof in de vuurleiding en men dacht een vijandelijk (West-Oekraiens) militair vliegtuig in het vizier te hebben gehad (wat ze beweerden), dan is het 'slechts' een agressieve (en mislukte) oorlogsdaad. Tot op heden hebben ik daar geen sluitende verklaring over gehoord of gelezen. (Het is zeer de vraag of die er ooit komt.) Het lijkt me daarom dat Hamilton ook niet geheel op de hoogte is van deze vaagheden en problematiek, wat het lastig voor hem maakt wie hij wel of geen handje mag geven. Poetin, Trump, Xi Jinping, Bolsonaro? You name it.

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 21 juni 2019 - 14:26:09
Citaat van: Mickey op 20 juni 2019 - 19:01:38
@Breaktest:

Daarbij komt trouwens dat de zaken die je noemt niet door iedereen als iets slechts of onoverkomelijks gezien worden.

Ik heb geen moeite met woestijnraces, zolang er maar een gezonde mix is. De halo, inderdaad niet fraai, maar een gevolg van de tijdgeest. Blijf ik me daar druk om maken? Nee. Tuurlijk niet. Zelfde geldt voor de elektrificatie. Ook ik hoor liever een krijsende V12, aber das war einmal. Ik heb geen moeite met een tientje per maand betalen voor tien maanden per jaar twee races. Dat was vroeger niet trouwens. Nu zo'n zes races meer dan vijftien jaar geleden?

Wat ik maar wil zeggen; We moeten er voor waken niet te veranderen in een groepje boze oude mannen die roepen dat vroeger alles beter was.
Veranderen in een groepje boze oude mannen ligt inderdaad op de loer maar zo voel ik het niet. Ik kijk nog steeds met plezier naar races, en waar het ook op uitdraait, die auto's blijven wonderen van vernuft; Maar mijn gezond verstand zegt ook dat F1 forse kritiek verdient. Bv over een paar weken laat Hamilton weer verstek gaan op een persconferentie maar hij gaat wel de hand schudden van een premier wiens geheime dienst journalisten laat vermoorden en de massamoordenaars van de MH17 een hand boven het hoofd houdt. Als je dat niet mag zeggen op straffe voor zuurpruim te worden uitgemaakt, zijn we niet goed bezig.


Ik vind het wel gezeur...Immers rijden we ook in die landen. Dan geen GP meer in China, Rusland of de MO?

Je wil Hamilton iets aansmeren waar die man ook niet mee te maken heeft. Dan zou Hamilton politiek moeten gaan bedrijven, bedoel je?


En Hamilton had toestemming om niet aanwezig te zijn voor de persco van de FIA. Dat 'vergeet' je weer te melden.

FolkertE

Citaat van: Robbert65 op 17 juni 2019 - 20:53:47



Prijzen zijn wat hoog, maar ik ga denk ik toch voor Zilver. En met mijn nieuwe baan is het goed te betalen.  8) ;D

Franky R.

Citaat van: FolkertE op 22 juni 2019 - 22:56:37
Prijzen zijn wat hoog, maar ik ga denk ik toch voor Zilver. En met mijn nieuwe baan is het goed te betalen.  8) ;D


Nog gefeliciteerd met je nieuwe baan, Folkert! Altijd tof als je meer kunt verdienen met een (hopelijk) leukere baan! :)

Breaktest

1 miljoen aanvragen voor tickets! Dat begint toch surrealistische proporties aan te nemen.
Het grootste mysterie voor mij echter is waarom al die autosportliefhebbers dan ook niet en masse de GP van Duitsland of Belgie bezoeken...
Hoe moeten we dit interpreteren? Is dit liefde voor de autosport of liefde voor een hype?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Citaat van: Mickey op 30 november 2016 - 19:50:07
Tante Charlene moet gewoon ff de poeplap trekken.
;D And she did, the darling...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Breaktest op 21 juli 2019 - 23:31:17
Hoe moeten we dit interpreteren? Is dit liefde voor de autosport of liefde voor een hype?
Ik denk toch voor een belangrijk deel dat laatste. Hoeft overigens niet heel negatief te zijn. We gaan het zien in 2021 en verder.

C.G. de Beaufort

Grote Prijs van Nederland wordt op 3 mei 2020 op het Circuit van Zandvoort afgewerkt.

https://www.telegraaf.nl/sport/33738522/formule-1-bevestigt-gp-op-3-mei-in-zandvoort

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Nu nog kaarten! Ik ben helaas uitgeloot!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

ik ben er op de zaterdag, heerlijk! zo'n zin in!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik ben er ook op zaterdag! Heb maandag 2 kaarten kunnen bemachtigen. Nog meer mensen die kaarten hebben?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Charrel

Ik ben er sowieso van donderdag tot zondag, dus voor mensen die willen meeten  :)

Matthijs

Citaat van: Charrel op 02 oktober 2019 - 11:46:13
Ik ben er sowieso van donderdag tot zondag, dus voor mensen die willen meeten  :)
Om lekker van de natuur te genieten omdat de race niet doorgaat? ;) #stikstof