Beaufort,
Ik respecteer de oproep van Peter om het netjes te houden. Toch vind ik het een zwaktebod van jou om niet in te gaan op de vragen die ik alweer tweemaal had gesteld. In plaats daarvan raaskal je over Balkenende (
ja, die heeft de boel destijds ook bedrogen), vluchtelingen die direct een huis kado krijgen (
dus niet, en ik kan dat weten want jaren geleden voor de COA gewerkt) of zelfs -
godbetert- Mugabe.
Dan denk ik: '
Die heeft geen argumentatie meer'. Uitrekent het land dat zowat de halve wereld heeft gekolonialiseerd heeft er moeite mee dat er buitenlanders in hun land wonen.
Ik heb namelijk nooit ontkend, en doe het ook niet, dat Brussel het op veel gebieden een potje van gemaakt heeft.
Maar we hadden het over de Brexit en dat de winnaars van het referendum kapot geschrokken lijken van
hun succes. Intussen zitten er aardig wat Britten uit te zoeken wat de EU is en wat de gevolgen daadwerkelijk zijn van een Brexit. Bron? Google,
of zitten die ook in een 'Remain-complot'?
Ik scheld niemand niet uit; Ook de drijvende krachten achter de Brexit niet. Ze hebben met succes gebruik gemaakt van een democratisch proces. Maar de volgende stap nemen ze maar niet, terwijl Johnson en Farage met de mond vol tanden blijven staan, zoals Jozef al schreef.
Daar mag ik toch wel vragen over stellen?Dat Brussel nu haar poot zeer stijf gaat houden, is niet meer dan normaal. Wel de lusten, maar niet de lasten kan
niet. Dat heeft niets te maken met 'de slechte verliezer' zijn.
En dat de overige EU-landen haast maken, doen ze ook voor jouw en mijn portemonnee. Zolang de boel zo onrustig blijft, krijgt de Euro klappen. En ik wens geen geld te verliezen omdat een paar Britten de boel denken te kunnen vertragen.
Daarom postte ik het column van Brian Reade die aangeeft waar de Brexit werkelijk over ging.
En langzaam aan worden de Britse kranten ook wakker...Een schreef een verhaal over Britse films die konden worden gemaakt dankzij subsidie van de EU. Daar kan men een streep doorheen trekken. En zo zijn er nog veel meer beloftes van de Brexit-kamp die vooral beloftes zullen blijven.
En de moord op Jo Cox als gruwelijke dieptepunt...
Aanpassing: Ik hoop wel dat de EU-raad hiervan leert...inderdaad is er teveel macht en bevoegdheid naar Brussel gegaan. Maar niet alles aan de EU is kommer en kwel!