Wat betekent de Brexit voor de F1??

Gestart door Tuesday, 24 juni 2016 - 07:49:39

« vorige - volgende »

Tuesday

de UK is alom vertegenwoordigd in de F1, wat voor effect gaat het uittreden uit de EU hebben op de teams en andere belanghebbenden?

Robbert65

#1
Het gaat voor F1 naar mijn mening veel gevolgen hebben.
Het VK komt in een recessie, waardoor de hele verbouwing op Silverstone gaat niet door, en daardoor verliest Engeland de GP.

De Teams Renault, Red Bull, Mercedes zullen sowieso naar het continent verhuizen en alle knappe koppen meenemen. Andere teams zullen volgen.

In bredere zin: De financiële kopstukken en de banken in Londen gaan vertrekken naar Frankfurt, Amsterdam en Parijs.

Politici met een visie worden vervangen door opportunistische.

Schotland zal het VK verlaten om lid van de EU te kunnen blijven.

Engeland komt in een grote en langdurige recessie die voor Nederland overigens ook grote negatieve gevolgen heeft.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Overigens: Natuurlijk is het Britse Pond gevallen, waardoor het op de korte termijn aantrekkelijk is in Engeland spullen te kopen: Klassiekers, tweedehands auto's en -onderdelen nodig: sla zo snel mogelijk je slag ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2016 - 08:38:53
Het gaat voor F1 naar mijn mening veel gevolgen hebben.
Het VK komt in een recessie, waardoor de hele verbouwing op Silverstone gaat niet door, en daardoor verliest Engeland de GP.

De Teams Renault, Red Bull, Mercedes zullen sowieso naar het continent verhuizen en alle knappe koppen meenemen. Andere teams zullen volgen.

In bredere zin: De financiële kopstukken en de banken in Londen gaan vertrekken naar Frankfurt, Amsterdam en Parijs.

Politici met een visie worden vervangen door opportunistische.

Schotland zal het VK verlaten om lid van de EU te kunnen blijven.

Engeland komt in een grote en langdurige recessie die voor Nederland overigens ook grote negatieve gevolgen heeft.

Ennuh... waar baseer je dit op?

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2016 - 11:38:48
Overigens: Natuurlijk is het Britse Pond gevallen, waardoor het op de korte termijn aantrekkelijk is in Engeland spullen te kopen: Klassiekers, tweedehands auto's en -onderdelen nodig: sla zo snel mogelijk je slag ;)
tov de euro valt de val van de pond redelijk mee. Wellicht dat de gevolgen in de F1 op korte termijn ook meevallen. Ik weet niet wie wat in welke valuta betaald, maar voor een team dat al in de problemen zit kan het wel net de genadeklap zijn. Maar het zou ook net zo goed net ff wat meer ademruimte kunnen geven. Sauber krijgt zn inkomsten gok ik vooral in euro's en dollars, en betaald veel rekeningen (oa loon) waarschijnlijk in ponden. Al met al zou ze dat toch behoorlijk wat kunnen schelen. Voor de lange termijn is het sowieso koffiedik kijken.

Edwin90

Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2016 - 08:38:53
Het VK komt in een recessie, waardoor de hele verbouwing op Silverstone gaat niet door, en daardoor verliest Engeland de GP.

Verbouwing? Het hele spul is pas verbouwd.

Franky R.

Wat de Brexit voor de F1 betekent? Vooral meer bureaucratie, IMHO iets meer dan dat nu het geval is. Ik kijk meer naar de gevolgen voor werklozen, gepensioneerden en Britten met een laag loon.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 24 juni 2016 - 13:41:46
Wat de Brexit voor de F1 betekent? Vooral meer bureaucratie, IMHO iets meer dan dat nu het geval is. Ik kijk meer naar de gevolgen voor werklozen, gepensioneerden en Britten met een laag loon.
die schijnen toch massaal voor een exit te hebben gestemd. En uiteraard is dat veel belangrijker, maar dit is nu eenmaal een F1/autosport forum, dus vandaar deze vraag.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 24 juni 2016 - 13:50:20
Citaat van: Franky R. op 24 juni 2016 - 13:41:46
Wat de Brexit voor de F1 betekent? Vooral meer bureaucratie, IMHO iets meer dan dat nu het geval is. Ik kijk meer naar de gevolgen voor werklozen, gepensioneerden en Britten met een laag loon.
die schijnen toch massaal voor een exit te hebben gestemd. En uiteraard is dat veel belangrijker, maar dit is nu eenmaal een F1/autosport forum, dus vandaar deze vraag.
Massaal? Het was hakken over de sloot. En het zou me niks verbazen dat als ze het referendum vandaag opnieuw zouden doen, er wel een meerderheid voor de EU is.

Jehoentelaar

Valt in deze fase nog niks over te zeggen. Ik denk dat er uiteindelijk genoeg loopholes en creatieve verdragen worden gevonden en opgezet die de negatieve gevolgen voor de Britten (en voor de F1-activiteiten daar) afdoende zullen beperken.

Sabai

Ik denk dat het voor de F1 weinig gevolgen zal hebben.Ik denk dat juist de voor stemmers het in hun portefeuille gaan voelen. Ik heb ook het gevoel dat op dit moment het verleden zich aan het herhalen is. Alles is de schuld van de migranten. Mensen zijn erg kortzichtig en egoïstisch tegenwoordig. Solidariteit is ver te zoeken zodra eigen belang in het geding komt tegenwoordig.

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 24 juni 2016 - 08:38:53
Het gaat voor F1 naar mijn mening veel gevolgen hebben.
Het VK komt in een recessie, waardoor de hele verbouwing op Silverstone gaat niet door, en daardoor verliest Engeland de GP.

De Teams Renault, Red Bull, Mercedes zullen sowieso naar het continent verhuizen en alle knappe koppen meenemen. Andere teams zullen volgen.

In bredere zin: De financiële kopstukken en de banken in Londen gaan vertrekken naar Frankfurt, Amsterdam en Parijs.

Politici met een visie worden vervangen door opportunistische.

Schotland zal het VK verlaten om lid van de EU te kunnen blijven.

Engeland komt in een grote en langdurige recessie die voor Nederland overigens ook grote negatieve gevolgen heeft.

Het is natuurlijk afwachten wat er nu precies gebeurd. Ik denk dat niemand het precies weet.

Ik denk dat de teams zomaar niet verhuizen. De hele Formule 1-industrie zit in Engeland (In Engeland zitten enorm veel bedrijven die er al tientallen jaren zitten met veel know-how) en dat is niet zomaar ineens weg... Ook niet teams zoals Red Bull, Renault, en Mercedes.

Er zullen wel verdragen komen, misschien zelfs een vrijhandelsverdrag en dan zijn de gevolgen voor de handel beperkt.

Ik denk dat we een apart topic moeten openen over de politieke gevolgen. We zitten hier op het Formule 1 forum  :D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik zal even een Brexit-topic openen bij andere onderwerpen  :)
Dan is dit topic voor "Brexit voor de F1".
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Ik denk dat het voor de F1 an sich weinig gevolgen gaat hebben. Maar voor het personeel van de F1-teams? Daar durf ik zo niets over te zeggen. Technisch gezien zouden een aantal teamleden wel in de problemen kunnen komen. De EU had natuurlijk vrij verkeer van goederen en personen, maar met de Britten uit de EU vervalt dat uiteindelijk natuurlijk. Teamleden met een niet-Brits paspoort moeten dan een werkvergunning aan gaan vragen, waar natuurlijk veel tijd en geld in gaat zitten. Ik durf niet te zeggen wat daar uiteindelijk natuurlijk de eisen voor gaan zijn. Maar gezien het feit dat de Engelse Premier League nu ook al zit te bibberen voor de 'buitenlandse' spelers, kan ik mij alleen maar indenken wat dat voor de teamleden van een F1-team zou gaan inhouden.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 24 juni 2016 - 14:10:28
Citaat van: Tuesday op 24 juni 2016 - 13:50:20
Citaat van: Franky R. op 24 juni 2016 - 13:41:46
Wat de Brexit voor de F1 betekent? Vooral meer bureaucratie, IMHO iets meer dan dat nu het geval is. Ik kijk meer naar de gevolgen voor werklozen, gepensioneerden en Britten met een laag loon.
die schijnen toch massaal voor een exit te hebben gestemd. En uiteraard is dat veel belangrijker, maar dit is nu eenmaal een F1/autosport forum, dus vandaar deze vraag.
Massaal? Het was hakken over de sloot. En het zou me niks verbazen dat als ze het referendum vandaag opnieuw zouden doen, er wel een meerderheid voor de EU is.
werklozen, gepensioneerden en Britten met een laag loon schijnen massaal voor een exit te hebben gestemd.