Teamorders en Calls

Gestart door Edjekadetje, 01 juni 2016 - 07:13:05

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Wings op 01 oktober 2018 - 19:33:26
Ik kijk naar de waarschijnlijkheid dat iets gebeurt. Lewis gaat geen 44 punten inboeten op 6 races ten aanzien van Vettel. Dat is nooit eerder voorgekomen en de situatie is er ook niet naar.
In 2007 verloor diezelfde Hamilton een voorsprong van 17 punten in twee races aan Raikkonen. Met de puntentelling van toen was dat gelijkwaardig aan de 44 punten van nu. Dus het is zeker eerder voorgekomen, zelfs bij dezelfde persoon. Ik snap de call wel, hoewel ik het er niet mee eens ben.

Wings

Het is een beetje appels met peren vergelijken als ik eerlijk ben.

Verder wel een goede vondst. ;)

Matthijs

Dank je! Waarom is het appels met peren vergelijken? Voor mijn gevoel is het een identieke situatie. Nou ok, niet helemaal want Hamilton had toen Alonso als teamgenoot. Die doet alleen aan teamorders als hij er zelf beter van wordt  :)

robbert

wat mij ook opvalt, is dat ferrari met extra sensoren moet rondrijden. Sinds Singapore ook. Waarom moet ferrari met zo'n sensoren rondrijden en de andere teams niet?

Robbert65

Citaat van: robbert op 02 oktober 2018 - 13:35:02
wat mij ook opvalt, is dat ferrari met extra sensoren moet rondrijden. Sinds Singapore ook. Waarom moet ferrari met zo'n sensoren rondrijden en de andere teams niet?
Bedoel je met moeten dat het van de FIA moet of bedoel je met "moet" dat je het van horen zeggen hebt, als in "Ferrari zou met extra sensoren rijden"?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Horner over de teamorders van afgelopen zondag:

CitaatIk ben eigenlijk vooral verbaasd dat zoiets [de teamorder] voor ook maar iemand als een verrassing kan komen

Spijker. Kop. En de rest van zijn zienswijze sluit aan bij wat ik gisteren al prevelde.

https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/367700/horner-heeft-begrip-voor-teamorders-hekelt-uitvoering-mercedes/


robbert

Citaat van: Robbert65 op 02 oktober 2018 - 17:03:39
Citaat van: robbert op 02 oktober 2018 - 13:35:02
wat mij ook opvalt, is dat ferrari met extra sensoren moet rondrijden. Sinds Singapore ook. Waarom moet ferrari met zo'n sensoren rondrijden en de andere teams niet?
Bedoel je met moeten dat het van de FIA moet of bedoel je met "moet" dat je het van horen zeggen hebt, als in "Ferrari zou met extra sensoren rijden"?

van de fia bedoel ik dus

https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formule-1/192372/

Robbert65

Citaat van: robbert op 02 oktober 2018 - 18:01:22
Citaat van: Robbert65 op 02 oktober 2018 - 17:03:39
Citaat van: robbert op 02 oktober 2018 - 13:35:02
wat mij ook opvalt, is dat ferrari met extra sensoren moet rondrijden. Sinds Singapore ook. Waarom moet ferrari met zo'n sensoren rondrijden en de andere teams niet?
Bedoel je met moeten dat het van de FIA moet of bedoel je met "moet" dat je het van horen zeggen hebt, als in "Ferrari zou met extra sensoren rijden"?

van de fia bedoel ik dus

https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formule-1/192372/

Nou ja, om te beginnen kan een motor niet 3 tot 15 honderdsten sneller zijn op het circuit. Een auto wel, een rijder ook, maar de motor is nooit sneller. De motor levert misschien meer vermogen, maar als je de motor op een zeepkist monteert, zoals sommige teams steevast doen, ga je er niet harder mee.
Het artikel in AMuS is plausibeler: AMuS beweert dat het vermoeden rees dat Ferrari koelvloeistof voor de batterijen gebruikte om bij de brandstof in te spuiten of ergens een stiekeme energieopslag monteerde. Vandaar de extra sensoren.  Ik ken dit verhssl verder niet. Interessant...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Matthijs op 01 oktober 2018 - 22:05:13
Dank je! Waarom is het appels met peren vergelijken? Voor mijn gevoel is het een identieke situatie. Nou ok, niet helemaal want Hamilton had toen Alonso als teamgenoot. Die doet alleen aan teamorders als hij er zelf beter van wordt  :)

Mercedes domineert al jaren en zijn het toonbeeld van snelheid en betrouwbaarheid, Hamilton is een rijdende legende, is nu meer ervaren, goed in balans, snel en consistent, Seb maakt daarentegen (veel) fouten, Ferrari verliest terrein en is strategisch niet sterk. De sfeer is nu heel anders dan in 2007. Puur statistisch kan het altijd natuurlijk maar de waarschijnlijkheid dat Mercedes ineens onhandig punten gaat morsen met 2 auto's is verwaarloosbaar.