F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

Tuesday

https://racingnews365.nl/f1-ruikt-onraad-en-opent-onderzoek-naar-motoren

wat denken we hier van? Ferrari is min of meer gesnapt in een wanhopige poging om Mercedes bij te halen, maar gaat daarmee misschien het deksel van een enorme beerput open? Eerlijk gezegd heb ik bij Mercedes inmiddels wel een beetje het Lance Armstrong gevoel; die belachelijke dominantie wordt ik sowieso niet goed van, maar misschien zijn er toch meer gelijkenissen?

Breaktest

Ik vind 't vooral opvallend dat het een eigen initiatief van de FIA is. Meestal komen ze pas in actie als anderen lopen te jengelen, maar voor zo ver ik weet was hier geen sprake van.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 18 augustus 2020 - 20:38:09
Ik vind 't vooral opvallend dat het een eigen initiatief van de FIA is. Meestal komen ze pas in actie als anderen lopen te jengelen, maar voor zo ver ik weet was hier geen sprake van.
waarschijnlijk ze wel op het spoor gezet door Ferrari.

Breaktest

Citaat van: Tuesday op 19 augustus 2020 - 17:59:42
Citaat van: Breaktest op 18 augustus 2020 - 20:38:09
Ik vind 't vooral opvallend dat het een eigen initiatief van de FIA is. Meestal komen ze pas in actie als anderen lopen te jengelen, maar voor zo ver ik weet was hier geen sprake van.
waarschijnlijk ze wel op het spoor gezet door Ferrari.
Dat zou heel goed kunnen. Ik krijg steeds vaker het beeld van de FIA dat snurkend achter een bureautafel ligt, tot het plots door iets of iemand wordt wakkergeschud. Het schijnt dat toen de auto's voorafgaand aan het seizoen werden gescrutinized ze ook bij Racing Point hebben liggen slapen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

De party-mode ban wordt opgeschoven naar Monza, de volgende na de GP van Belgie. Ahum, dat is jammer voor Max.

https://www.grandprix247.com/2020/08/20/party-mode-ban-now-set-for-monza/

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Honda stopt na 2021 in Formule 1

https://www.telegraaf.nl/sport/1292539269/honda-stopt-na-2021-in-formule-1

Slecht voor Max. Hij moet dan wat anders zoeken wil hij ooit een WK van F1 worden.

Groet,

C.G. de Beaufort




Breaktest

Die dreun zal nog wel effe nagalmen.
Daarmee is in ieder geval mijn voorspelling uitgekomen dat 't nooit wat gaat worden met Honda; in ieder geval heb ik er nooit echt in geloofd (ik ga toch eens opzoeken wanneer ik wat heb gezegd).
Ben benieuwd wat dit verder gaat betekenen. Wat nu voor Red Bull? Weigert Mercedes hen nog steeds als klant? Worden ze afgescheept met een 'klantenmotor'? Trekt Red Bull zelf de stekker eruit? Opnieuw een verstandshuwelijk met Renault?
Zelf krijg ik een steeds meer het verlangen naar een alternatieve serie waarin al dat vermolmde van F1 eens goed recht wordt gezet.

Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Hopelijk stapt Porsche in. Het is jammer voor de F1 en RBR. De hybride motor heeft de hele sport niks goeds gebracht en kapot gemaakt. Denk dat F1 wellicht zelf over 10 jaar niet meer bestaat.

Mickey

Zie het andere topic Sabai. Het hybridetijdperk is geen oorzaak, maar een gevolg. Een gevolg van mondiale ontwikkelingen en een veranderend landschap waarin het klimaat een hoofdrol speelt. Ironisch genoeg liep F1 voorop in het hybridetijdperk en wordt het nu ingehaald door de vraag naar zero emission.


Jozef

Red Bull heeft maar één realistische optie en dat is Renault. Mercedes en Ferrari gaan natuurlijk niet leveren, dus dan blijft Renault over, en zij zullen door de FIA verplicht worden te leveren aangezien ze geen andere klantenteams hebben op dit moment.

Dat een andere fabrikant nu nog zou instappen, met 8 jaar vertraging ten opzichte van de drie reeds aanwezige merken, lijkt me zo goed als uitgesloten en hoe dan ook gekkenwerk. Aston Martin is dan nog de grootste kanshebber, zij zijn toevallig of niet bezig met de ontwikkeling van een V6 hybride voor hun productieauto's, en aan het hoofd staat een miljardair die het allemaal wel mooi vindt. Maar laat ons wel wezen, Aston Martin heeft in een halve eeuw geen motor meer gebouwd, dus om dan ineens te verwachten dat zij winnende F1-motoren gaan leveren is wel echt een paar bruggen te ver.

Andere merken die wel de expertise in huis hebben (Porsche, Toyota...) gaan er mijns inziens niet aan beginnen. De economische coronacrisis moet nog echt beginnen dus zo'n bedrijf gaat nu niet plots een miljard opzijzetten voor een F1-project met een twijfelachtige uitkomst. Het is ook niet zomaar dat Honda uitstapt.

Het goede nieuws voor Red Bull is dat de Renault-motor op dit moment toch de tweede beste van het veld is, dus wellicht moeten ze niet veel inleveren. Als ik in het Renault-bestuur zat, zou ik wel van Red Bull vragen dat ze Christian Horner op straat zetten alvorens ik mijn medewerking van harte verleen.

Mickey

Tja, toch een beetje catch 22. Red Bull kan ook dreigen met uitstappen, met twee teams, dan houden Renault en Mercedes vrij weinig bestaansrecht over.

Mickey

Straks zijn ze weer tot elkaar veroordeeld.

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 02 oktober 2020 - 12:58:14
Honda stopt na 2021 in Formule 1

https://www.telegraaf.nl/sport/1292539269/honda-stopt-na-2021-in-formule-1

Slecht voor Max. Hij moet dan wat anders zoeken wil hij ooit een WK van F1 worden.

Groet,

C.G. de Beaufort

Ik schreef er al over in een ander topic op het forum. Blijft een vreemde zet. Het leek erop dat Red Bull de boel aan het dichttimmeren was voor de toekomst. Max contractverlenging aangeboden, concorde agreement getekend, toch breekt een schakel in de keten. Valt alles in duigen of broedt Red Bull op een ander plan?

Indien niet zijn Red Bull en Renault tot elkaar veroordeeld. De FIA kan een leverplicht van motoren opleggen, de vraag is of een kantenmotor gelijk moet zijn aan de motor waarmee zij racen. Ik kan me voorstellen dat Renault daar geen trek in heeft. Aan de andere kant is het niet dom om een nauwe samenwerking aan te gaan om Mercedes aan te vallen. In het verleden heeft Red Bull dit tegengehouden, ze zullen nu water bij de wijn moeten doen.

C.G. de Beaufort

Red Bull plukt ervaren technisch directeur weg bij Mercedes. Het Formule 1-team neemt de krachtbron van Honda na dit seizoen in eigen beheer en Ben Hodgkinson wordt de eindverantwoordelijke van het zogeheten Red Bull Powertrains.

https://www.telegraaf.nl/sport/830857371/red-bull-plukt-ervaren-technisch-directeur-weg-bij-mercedes

Groet,

C.G. de Beaufort



gloudiesaurus

Op zich slim van Red Bull. Voor de komende jaren de Honda-motor, en de ontwikkeling van motoren bevroren. Daarmee koopt Red Bull tijd om een eigen motor te ontwikkelen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is