F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

Mickey

Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 19:31:40
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:28:10
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 19:23:02
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:20:31
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 13:11:52
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 13:04:18
Oplevert.
met een d weten we ook prima wat ie bedoeld hoor.

Bedoelt, bedoel je denk ik. En betekent.

Ben geen taalnazi, maar er een beetje aandacht aan besteden komt het forum wel ten goede meen ik.
ach, pleur een eind op zeg.. natuurlijk komt dat het forum niet ten goede.

Nee, dat helpt.
ja, dan weet je iig hoe er over gedacht wordt wanneer je ongevraagd andermans taalfouten gaat corrigeren. Daar zitten 9 van de 10 mensen niet op te wachten hoor... maar stoer dat jij de NL'se taal perfect beheerst.

Hoe jij erover denkt, meer niet. Je reageert er nogal heftig op in elk geval.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:39:38
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 19:31:40
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:28:10
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 19:23:02
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:20:31
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 13:11:52
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 13:04:18
Oplevert.
met een d weten we ook prima wat ie bedoeld hoor.

Bedoelt, bedoel je denk ik. En betekent.

Ben geen taalnazi, maar er een beetje aandacht aan besteden komt het forum wel ten goede meen ik.
ach, pleur een eind op zeg.. natuurlijk komt dat het forum niet ten goede.

Nee, dat helpt.
ja, dan weet je iig hoe er over gedacht wordt wanneer je ongevraagd andermans taalfouten gaat corrigeren. Daar zitten 9 van de 10 mensen niet op te wachten hoor... maar stoer dat jij de NL'se taal perfect beheerst.

Hoe jij erover denkt, meer niet. Je reageert er nogal heftig op in elk geval.
het is ook heftig. Wat bezielt iemand om ongevraagd andermans spelling of grammatica te corrigeren? Ik kan er met de pet niet bij..

Mickey

Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 19:51:10
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:39:38
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 19:31:40
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:28:10
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 19:23:02
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:20:31
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 13:11:52
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 13:04:18
Oplevert.
met een d weten we ook prima wat ie bedoeld hoor.

Bedoelt, bedoel je denk ik. En betekent.

Ben geen taalnazi, maar er een beetje aandacht aan besteden komt het forum wel ten goede meen ik.
ach, pleur een eind op zeg.. natuurlijk komt dat het forum niet ten goede.

Nee, dat helpt.
ja, dan weet je iig hoe er over gedacht wordt wanneer je ongevraagd andermans taalfouten gaat corrigeren. Daar zitten 9 van de 10 mensen niet op te wachten hoor... maar stoer dat jij de NL'se taal perfect beheerst.

Hoe jij erover denkt, meer niet. Je reageert er nogal heftig op in elk geval.
het is ook heftig. Wat bezielt iemand om ongevraagd andermans spelling of grammatica te corrigeren? Ik kan er met de pet niet bij..

Oh oké. Goed om te weten dat je gewoon zoveel moeite hebt met mensen die daar iets over op te merken hebben. Ik dacht even dat er wat irritatie was over mijn kritiek op je Vettel-support, die hier misschien een rol speelt.

Robbert65

@Tuesday.

Je kunt zoiets ook op een normale toon bespreekbaar maken of je kunt zoiets negeren. Persoonlijk ga ik er altijd vanuit dat zulke dingen min of meer ironisch bedoeld zijn. Dat is meestal ook zo, een steek onder water met een serieuze ondertoon. Mickey bedoelt denk ik zoiets van: laten we vooral niet afdalen tot het (taal)niveau van andere "fora";  de sites waar mensen consequent in baggertaal op het onderwerp, de tekst, de schrijver en elkaar reageren.

Dat zou ik bedoeld hebben met "komt het forum ten goede" ware het mijn tekst. Ik verdedig Mickey hier niet, ik val jou niet aan, maar om het hier leuk te houden moeten we elkaar de ruimte geven. even tot tien tellen :)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:56:54
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 19:51:10
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:39:38
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 19:31:40
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:28:10
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 19:23:02
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 19:20:31
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 13:11:52
Citaat van: Mickey op 16 april 2019 - 13:04:18
Oplevert.
met een d weten we ook prima wat ie bedoeld hoor.

Bedoelt, bedoel je denk ik. En betekent.

Ben geen taalnazi, maar er een beetje aandacht aan besteden komt het forum wel ten goede meen ik.
ach, pleur een eind op zeg.. natuurlijk komt dat het forum niet ten goede.

Nee, dat helpt.
ja, dan weet je iig hoe er over gedacht wordt wanneer je ongevraagd andermans taalfouten gaat corrigeren. Daar zitten 9 van de 10 mensen niet op te wachten hoor... maar stoer dat jij de NL'se taal perfect beheerst.

Hoe jij erover denkt, meer niet. Je reageert er nogal heftig op in elk geval.
het is ook heftig. Wat bezielt iemand om ongevraagd andermans spelling of grammatica te corrigeren? Ik kan er met de pet niet bij..

Oh oké. Goed om te weten dat je gewoon zoveel moeite hebt met mensen die daar iets over op te merken hebben. Ik dacht even dat er wat irritatie was over mijn kritiek op je Vettel-support, die hier misschien een rol speelt.

Kristus Mickey, gooi nog ff wat olie op 't vuur...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Ja sorry, maar heb de indruk dat er wat borrelt. Dat kan er dan maar beter uit, toch? Maar misschien handiger om het via pm te doen, eventueel.

Bedankt voor je verduidelijking in je vorige post. Dat is inderdaad wat ik bedoelde.

Robbert65

precies, PM of e-mail (veel forummers hebben hun e-mailadres in hun profiel staan) is een uitstekend kanaal voor 1 op 1 discussies.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Aangezien de Notre Dame ook al in puin ligt, gooi ik als gemankeerde taalnazi ook maar wat olie op het vuur. Mijn specialiteit is het verbeteren van mensen die anderen verbeteren.

Bijvoorbeeld, als Mickey zegt: "Ben geen taalnazi", bedoelt hij dan "Wees geen taalnazi!" of "Ik ben geen taalnazi"?

En als hij zegt: "maar er een beetje aandacht aan besteden komt het forum wel ten goede meen ik", bedoelt hij dan komt de communicatie wel ten goede, meen ik"?
Of bedoelt hij dat correct taalgebruik goede communicatie zelfs overstijgt, in die zin dat bijvoorbeeld plaatjes van naakte vrouwen dit forum ook veel goeds zou kunnen doen. Je weet het gewoon niet..
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Jezus Break, heet jij thuis soms Tessa? :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Citaat van: Breaktest op 16 april 2019 - 20:30:29
Aangezien de Notre Dame ook al in puin ligt, gooi ik als gemankeerde taalnazi ook maar wat olie op het vuur. Mijn specialiteit is het verbeteren van mensen die anderen verbeteren.

Bijvoorbeeld, als Mickey zegt: "Ben geen taalnazi", bedoelt hij dan "Wees geen taalnazi!" of "Ik ben geen taalnazi"?

En als hij zegt: "maar er een beetje aandacht aan besteden komt het forum wel ten goede meen ik", bedoelt hij dan komt de communicatie wel ten goede, meen ik"?
Of bedoelt hij dat correct taalgebruik goede communicatie zelfs overstijgt, in die zin dat bijvoorbeeld plaatjes van naakte vrouwen dit forum ook veel goeds zou kunnen doen. Je weet het gewoon niet..

Nice one, Breaktest. Kan met jou wel praten. (Oeps, nu doe ik het weer.) Heb (en weer) alleen niet altijd zin of tijd om volledig en zuiver te zijn. En spreektaal gebruiken houdt het lekker losjes. Maar ergens ligt een ondergrens, vind je ook niet?

Robbert65

laten we vooropstellen: iedereen is onvoorwaardelijk welkom, ook dislecten, immigranten met een taalachterstand en laagopgeleiden. ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Jazeker, ik vind ook dat er een ondergrens is. Maar die is hier nog lang niet bereikt, als je ziet wat er op sommige sites uit gescheten wordt. Ik vind het eigenlijk best wel keurig hier.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sabai

Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 18:20:17
Citaat van: Robbert65 op 16 april 2019 - 14:17:56
Citaat van: Tuesday op 16 april 2019 - 13:10:26
Citaat van: C.G. de Beaufort op 16 april 2019 - 12:47:46
Marko: "We hebben goed nieuws gekregen van Honda. We krijgen in Bakoe 20 pk extra."

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/246763/helmut-marko-we-krijgen-van-honda-20-pk-erbij-in-bakoe

Ik hoop dat een stabiele motor opleverd en er niets stuk gaat. Het levert maximaal zo'n 0,2 seconde op.

Groet,

C.G. de Beaufort
betekend dus wel dat motor 1 na 3 races al min of meer is afgeschreven..in dit tempo gaan ze uitkomen op 4 gridstraffen. Maar wel goed dat ze alles op ontwikkeling zetten, wie weet kunnen ze dan volgend jaar wel een serieuze gooi doen naar de titel. 
Nee, dat hoeft niet, het kan -en mag- best, dat ze die eerste motor upgraden. Dan kunnen ze hem naar achter plaatsen. Stel er zijn er twee naar z'n grootje geploft, dan kan de eerste weer ingezet worden en volgt er dus geen gridstraf. Pas bij inzet van de vierde PU volgt een gridstraf.
ik weet dat ie nog weer gebruikt mag worden, maar er is een reden waarom ze nu al overstappen op nummer 2. Blijkbaar willen ze graag verder met de geupgrade versie, waarom zouden ze dan later in het seizoen toch weer terug willen vallen op versie 1? Verder ben ik wat sceptisch omdat Honda volgens mij nog nooit in de buurt is gekomen van de 7 races per motor die nodig zijn om een heel seizoen met 3 motoren te doen. Overigens mag de hardware van versie 1 niet geupgrade worden zoals jij stelt.

Wellicht is het een software update. Ik lees nergens dat ze een nieuwe motor krijgen. En als dat wel zo zou zijn kunnen ze de motor nog voor bepaalde circuits kunnen gebruiken waar vermogen weinig verschil maakt. Ook gaven ze voor het seizoen al aan dat ze een strategische  penalty gingen nemen.Dus hoeft geen probleem te zijn.

Jozef

20pk uit nieuwe software lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dan moet je echt met behoorlijk slechte software aan het seizoen begonnen zijn... :P

Nu goed, het bericht is "Helmut Marko zegt tegen GPtoday dat..." Ik wacht liever tot volgende week vrijdag om te zien wat er echt van komt.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel