F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 19 juni 2018 - 23:26:50is het nog niet eens zo heel onrealistisch om te denken dat RBR met Honda motoren(en aanpassingen etc.) bijna elke race ruim in Q3 was gekomen. Een pole in Bahrein was zelfs mogelijkk geweest.
Nou, RBR is wel héél wat ambitieuzer dan bijna altijd Q3 halen. Strijden om de titel is het enige doel. Gasly deed het uitstekend in Bahrein, maar dat is volgens mij niet zozeer de verdienste van Honda.

Sabai

Ik zou trouwens als ik Ricciardo was voor Ferrari kiezen als hij die optie heeft. De kans om met Ferrari te winnen volgend jaar acht ik een stuk hoger dan meteen een titel met Honda.

Mickey

Heb het gevoel dat zowel Mercedes als Ferrari vasthouden aan de structuur van één toprijder en een wat mindere, zoals nu. Dus dat zolang Hamilton en Vettel blijven, daar geen plek is voor Dannyboy.

Wings

Citaat van: Sabai op 20 juni 2018 - 09:41:44
Ik zou trouwens als ik Ricciardo was voor Ferrari kiezen als hij die optie heeft. De kans om met Ferrari te winnen volgend jaar acht ik een stuk hoger dan meteen een titel met Honda.

Kan Ricciardo kiezen? Ik kan me prima voorstellen dat Ferrari geen homeless wil. Een Ricciardo die Seb op dit moment punten afsnoept zou funest zijn voor het wereldkampioenschap.

Jozef

De eerste grid penalty van het jaar is een feit: de nieuwe motor die Honda in Canada introduceerde is nog voor de tweede race alweer stuk (althans die van Hartley). Honda mag echt van geluk spreken dat het niet meer aan McLaren levert, want de mediastorm zou nóg erger geweest zijn dan de voorbije jaren. Nu gaat het bijna onopgemerkt voorbij.

Mickey

Omdat ze het natuurlijk ook beduidend beter doen dan de vorige seizoenen.

Jozef

Ze doen het niet beduidend beter, ze doen het een beetje beter. Ze zitten qua vermogen dichter op de rest dan vroeger, maar betrouwbaarheid is nog steeds quasi onbestaande.

Mickey

Quasi onbestaande is nogal overdreven.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 23 juni 2018 - 12:52:14
De eerste grid penalty van het jaar is een feit: de nieuwe motor die Honda in Canada introduceerde is nog voor de tweede race alweer stuk (althans die van Hartley). Honda mag echt van geluk spreken dat het niet meer aan McLaren levert, want de mediastorm zou nóg erger geweest zijn dan de voorbije jaren. Nu gaat het bijna onopgemerkt voorbij.
het is de 2e al hoor ;) Gasly zat al op nr 4, al was die bewust gepakt omdat ie toch al (bijna) achteraan stond. En Hartley maakte in de vorige race natuurlijk een behoorlijke klapper, nadat zn auto ook in Barcelona al in tweeën brak. Maar goed, als je op 1/3 van het seizoen al gridstraffen moet slikken, dan spreken we natuurlijk niet over een betrouwbaarheid waarmee je mee kunt doen om de titel. De betrouwbaarheid is inmiddels goed genoeg om geregeld races uit te rijden en qua snelheid zou RBR er misschien mee in de buurt van het podium kunnen komen, maar er zullen nog heel wat stappen gemaakt moeten worden wil RBR volgend jaar serieus mee kunnen doen. Maar goed, er is in de afgelopen maanden toch wel veel progressie gemaakt, als ze dat door kunnen trekken denk ik dat ze een heel eind kunnen komen.

Mickey

Ik kan me haast niet voorstellen dat RBR op basis van een gok deze beslissing genomen heeft. Ze zullen bepaalde ontwikkelingen gezien hebben die ze overtuigd heeft. Of het is voornamelijk cost driven, met een gat naar achteren dat ze als marge aannemen. Waarmee P3 dus nog steeds zeker is.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 23 juni 2018 - 14:55:24
Ik kan me haast niet voorstellen dat RBR op basis van een gok deze beslissing genomen heeft. Ze zullen bepaalde ontwikkelingen gezien hebben die ze overtuigd heeft. Of het is voornamelijk cost driven, met een gat naar achteren dat ze als marge aannemen. Waarmee P3 dus nog steeds zeker is.
zoals je zegt, er zitten sowieso veel voordelen aan en het gat naar achteren is vrij groot. Maar qua prestaties en betrouwbaarheid denk ik dat het wel een beetje een gok is. De potentie is groter dan als klantenteam bij Renault, maar in eerste instantie kan het wel een stap achteruit zijn. Verder is het ook een beetje de vraag hoe RBR tot deze beslissing is gekomen; zijn ze echt overtuigd door Honda of zijn ze toch ook gewoon wel klaar met Renault (en andersom). Zouden ze ook naar Honda gaan als ze een Mercedes motor hadden? ik denk het niet.

Robbert65

Citaat van: Mickey op 23 juni 2018 - 14:55:24
Ik kan me haast niet voorstellen dat RBR op basis van een gok deze beslissing genomen heeft. Ze zullen bepaalde ontwikkelingen gezien hebben die ze overtuigd heeft. Of het is voornamelijk cost driven, met een gat naar achteren dat ze als marge aannemen. Waarmee P3 dus nog steeds zeker is.
Ik denk eerlijk gezegd dat RBR heeft gedacht: we kunnen concurent Renault blijven spekken met 40 miljoen USD per jaar of we kunnen bijna gratis motoren in Japan gaaan ophalen in 2019 en 2020. Daarna gaan we weer kampioenschappen winnen met Aston Martin / Cosworth. Als we geluk hebben kan Honda misschien hetzelfde als Renault in die periode. Zeker als Renault er 40 miljoen op achteruit gaat...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ik volg die theorie. Red Bull heeft 2019 en 2020 afgeschreven (althans het winnen van wereldtitels in die jaren). Net daarom dat ik zei dat met name Ricciardo zal vloeken. Zowat iedereen ziet in hem een potentiële wereldkampioen maar dat moet dan wel ooit gaan gebeuren. Volgende week wordt hij toch alweer 29, dus nóg twee jaar wachten is niet echt een ideaal scenario voor hem. Zeker niet met een Verstappen als teamgenoot die voorlopig elk jaar weer een tikkeltje sterker lijkt te worden.

C.G. de Beaufort

Vanaf nu heeft de RB een kwalificatie-modus. Nu maar hopen dat de motor dezelfde heeft qua power als Mercedes, dus zo'n 80 pk.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/239403/red-bull-racing-krijgt-kwalificatiemode-voor-de-rest-van-het-seizoen

Groet,

C.G. de  Beaufort



Tuesday

Citaat van: Jozef op 24 juni 2018 - 23:15:24
Ik volg die theorie. Red Bull heeft 2019 en 2020 afgeschreven (althans het winnen van wereldtitels in die jaren). Net daarom dat ik zei dat met name Ricciardo zal vloeken. Zowat iedereen ziet in hem een potentiële wereldkampioen maar dat moet dan wel ooit gaan gebeuren. Volgende week wordt hij toch alweer 29, dus nóg twee jaar wachten is niet echt een ideaal scenario voor hem. Zeker niet met een Verstappen als teamgenoot die voorlopig elk jaar weer een tikkeltje sterker lijkt te worden.
lijkt me niet logisch. Waarom zouden ze 2019 en 2020 af schrijven nu ze met Renault dichter en dichter bij de top komen? Volgend jaar ook nog weer behoorlijk wat aerodynamische regelveranderingen, die kans gaan ze echt niet zo maar weggooien om 30 miljoen op motoren te besparen. Ze zijn met STR al bij Honda binnen, als je je dan toch nu al wilt richten op 2021, dan had je dat ook via STR kunnen blijven doen en ondertussen met RBR gewoon deze motorenformule met Renault uitzingen.