F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Sabai op 27 maart 2018 - 16:34:53
Het zou de kwalificatie wel leuker maken. Nu weet je vooraf wie pole pakt
True, maar het zou veel sterker zijn als het van Wolff kwam en niet van Horner. Maar dat gebeurt natuurlijk niet.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 maart 2018 - 14:59:03
Citaat van: C.G. de Beaufort op 27 maart 2018 - 12:52:30
RedBull wil de speciale knop waarbij Mercedes in de Q3 extra vermogen kan toevoeren, verbieden.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/237260/red-bull-roept-op-tot-verbod-op-speciale-kwalificatiestand

Groet,

C.G. de Beaufort

Hahaha! Wat is het me toch een huilebalk, die Horner.
het is gewoon een spel, bij Mercedes spelen ze het omgekeerd;
http://www.formel1.de/news/news/2018-03-27/dunkle-wolke-ueber-mercedes-wolff-fuerchtet-die-qualifyings

mag jij zeggen wat je grotere onzin vindt ;) ik kan moeilijk kiezen.

Jozef

Je eigen snelheid minimaliseren is nog wel wat anders dan aan de meester gaan vragen om de spelregels te wijzigen omdat je niet meekunt...

Van Wijk

Ik wil ook zo'n party mode op mijn Land Rover Defender.....

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 maart 2018 - 18:18:49
Je eigen snelheid minimaliseren is nog wel wat anders dan aan de meester gaan vragen om de spelregels te wijzigen omdat je niet meekunt...
t is allebei politiek; de regels voor dit jaar gaan echt niet meer veranderd worden, met dit soort uitspraken willen ze volgens mij vooral invloed uitoefenen op toekomstig regelgeving.

Sabai

Het is net als engine mapping destijds . Dat werd ook aan banden gelegd

Tuesday

Citaat van: Sabai op 27 maart 2018 - 20:45:26
Het is net als engine mapping destijds . Dat werd ook aan banden gelegd
wat dat betreft heeft Horner misschien een beetje recht van spreken, maar dat is toch een heel ander verhaal. Daar werd de motor (en mapping) voor heel andere doeleinden gebruikt. Mercedes (en alle andere fabrikanten) hebben slechts verschillende standen qua verbruik en power. Ik zou niet weten wat daar aan valt te verbieden.

Jozef

Citaat van: Sabai op 27 maart 2018 - 20:45:26
Het is net als engine mapping destijds . Dat werd ook aan banden gelegd

Wat aan banden is gelegd, is dat je de gasklep niet open mocht laten staan om dan benzine te verbranden in de uitlaat om er downforce mee te genereren bij de diffuser. Dat was een uitvinding die sowieso in een grijs gebied zat omdat je motor hier strikt genomen een bewegend onderdeel werd met als voornaamste doel een aerodynamisch voordeel halen, en dat mag niet.

Zoals Tuesday al zegt, gaat het nu bij Mercedes gewoon over andere instellingen voor brandstofinspuiting en turbodruk en dergelijke. Het gaat niet om grijze zones, ze hebben gewoon hun werk beter gedaan dan de rest...

Sabai

Dat ze het beter gedaan hebben is juist. Maar het probleem is dat ze het te ingewikkeld gemaakt hebben met die v6 motoren en nu maakt het de sport kapot . Ik keek voorheen elke race en bleef er voor thuis. Sinds 2014 kijk ik amper meer met dieptepunt van vorig jaar waar ik hooguit 4 races live heb gezien. En toch blijft de sport nog steeds tot mijn verbeelding spreken en ben daarom hier nog actief en volg het nieuws. Hoop dan ook dat er een simpelere formule komt.

Matthijs

Citaat van: Sabai op 28 maart 2018 - 16:34:40
Dat ze het beter gedaan hebben is juist. Maar het probleem is dat ze het te ingewikkeld gemaakt hebben met die v6 motoren en nu maakt het de sport kapot . Ik keek voorheen elke race en bleef er voor thuis. Sinds 2014 kijk ik amper meer met dieptepunt van vorig jaar waar ik hooguit 4 races live heb gezien. En toch blijft de sport nog steeds tot mijn verbeelding spreken en ben daarom hier nog actief en volg het nieuws. Hoop dan ook dat er een simpelere formule komt.

Ik ben het met je eens en oneens. Je hebt gelijk dat de V6-motoren veel te ingewikkeld zijn geworden en daarmee te duur. Maar is dat de reden dat er minder mensen kijken? In de V8-periode was Red Bull bij vlagen ook dominant en de dominantie van Mercedes nu is niet die van 2014 en 2015. Je zegt dat vorig jaar het dieptepunt was voor jou met 4 races live. Maar dat lag niet aan de F1, mijns inziens. Het seizoen 2017 was zeker geen slechte qua competitie en strijd.

Wings

Citaat van: Van Wijk op 25 maart 2018 - 11:34:12
Maakt Hamilton zich zelf dan niet een beetje belachelijk door gewoon te ontkennen dat hij een party mode heeft ?
Let op: ik heb absoluut geen probleem met dit soort trucjes, vroeger had je Qualificatie motoren die maar 50km mee gingen. Maar geef het gewoon toe.

Waarom? Om fans te pleasen of de media? Hoeft van mij niet hoor. Ik vond het wel een leuk onderonsje.

Wings

Citaat van: Mickey op 27 maart 2018 - 13:12:52
Waarom hebben ze zelf niet zo'n modus?

Om de levensduur van de Renault-motor op te rekken. En als het linksom niet lukt, dan maar rechtsom. Zo werkt dat.

Wings

Citaat van: Jozef op 27 maart 2018 - 14:59:03
Hahaha! Wat is het me toch een huilebalk, die Horner.

Net als Ferrari, McLaren en Mercedes huilebalken waren toen Red Bull domineerde.

C.G. de Beaufort

(..)Dat verandert echter zodra de kwalificatie aanbreekt. Mercedes vervolgt in het persbericht: "Er is één sessie waarin de aandrijflijn haar limiet bereikt en de coureurs alles mogen geven, namelijk de kwalificatie. Dan schakelen we over op de meest krachtige modus voor de motor. Deze stand is elk Grand Prix-weekend maar een paar rondjes beschikbaar. We passen deze stand toe zodra de competitieve context daar om vraagt. Dus soms is dat de hele kwalificatie en andere keren is dat alleen in Q3."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/237497/mercedes-geeft-tekst-en-uitleg-over-verschillende-motormodi

Hé,hé eindelijk een uitleg. Horner heeft dus gelijk.

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Er staat nochtans helemaal niets in dat artikel dat we nog niet wisten. :)