F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

JS JTD

Citaat van: Jozef op 26 november 2017 - 04:41:24
3 motoren is een stunt van Ferrari? ??? Kun je die toelichten?

RedBull heeft het voorstel gedaan om voor 2018 de huidige limiet van 4 motoren in stand te houden en Ferrari heeft dat voorstel "geblokt".
Het idee om naar 3 motoren in 2018 te gaan is al langer bepaald en komt niet van Ferrari in het bijzonder.

robbert

nee, maar ik kan begrijpen dat de anti-ferrari's dit natuurlijk op de scuderia willen steken. Maar moet wel gelijk geven dat ze, tot dit seizoen, al jaren niks in de f1 gebracht hebben....

Wings

Citaat van: JS JTD op 26 november 2017 - 09:04:06
Citaat van: Jozef op 26 november 2017 - 04:41:24
3 motoren is een stunt van Ferrari? ??? Kun je die toelichten?

RedBull heeft het voorstel gedaan om voor 2018 de huidige limiet van 4 motoren in stand te houden en Ferrari heeft dat voorstel "geblokt".
Het idee om naar 3 motoren in 2018 te gaan is al langer bepaald en komt niet van Ferrari in het bijzonder.

Ferrari houdt het tegen omdat anders is afgesproken maar is wel voor het behoud van de haaienvin, ondanks dat anders is afgesproken.

Tuesday

Citaat van: Wings op 26 november 2017 - 17:33:39
Citaat van: JS JTD op 26 november 2017 - 09:04:06
Citaat van: Jozef op 26 november 2017 - 04:41:24
3 motoren is een stunt van Ferrari? ??? Kun je die toelichten?

RedBull heeft het voorstel gedaan om voor 2018 de huidige limiet van 4 motoren in stand te houden en Ferrari heeft dat voorstel "geblokt".
Het idee om naar 3 motoren in 2018 te gaan is al langer bepaald en komt niet van Ferrari in het bijzonder.

Ferrari houdt het tegen omdat anders is afgesproken maar is wel voor het behoud van de haaienvin, ondanks dat anders is afgesproken.
als je het zo brengt zou je zowaar van inconsistentie kunnen spreken... zo lust ik er nog wel een paar

C.G. de Beaufort

Dat is de eerste : Aston Martin acht de kans groot dat ze vanaf 2021 als motorleverancier toe zullen treden tot de Formule 1. Dat verkondigde directeur Andy Palmer aan BBC Sport. De uitgangspunten voor de nieuwe motorformule zijn Aston Martin goed bevallen, al plaatsen ook zij nog kanttekeningen. Het Britse merk ziet in elk geval genoeg aanknopingspunten voor een Formule 1-avontuur.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/233984/aston-martin-stapt-waarschijnlijk-per-2021-in-de-f1

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Astom Martin werkt nu nauw samen met Red Bull. Ik las het gerucht dat Aston Martin motoren gaat leveren aan Red Bull. Oftewel een AMG-motor met Aston Martin-label. Toto Wolff spreekt dit tegen. Zij willen geen motoren leveren aan teams die een betere auto kunnen bouwen.

C.G. de Beaufort

Het formule-1 team van Sauber krijgt de komende jaren steun van Alfa Romeo. De Italiaanse autofabrikant keert daarmee na dertig jaar terug in de hoogste klasse van de autosport. Het team gaat starten onder de naam Alfa Romeo Sauber F1 Team.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/234011/officieel-alfa-romeo-keert-bij-sauber-terug-in-de-f1

Het is een surrogaat van een Ferrari motor.

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Leuk nieuws.  8)

Ik hoop dat dit een nieuwe impuls gaat geven aan het merk Alfa Romeo. Bestaansrecht loopt op z'n laatste benen met alleen een Stelvio die van deze tijd is, een matig verkopende Giulia en, een bedaagde Giuletta en bejaarde MiTo. 

Kom minstens eens door met een Giulia Sportswagen, als je wat volume wilt.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 28 november 2017 - 21:17:05
Astom Martin werkt nu nauw samen met Red Bull. Ik las het gerucht dat Aston Martin motoren gaat leveren aan Red Bull. Oftewel een AMG-motor met Aston Martin-label. Toto Wolff spreekt dit tegen. Zij willen geen motoren leveren aan teams die een betere auto kunnen bouwen.

Tegelijkertijd komt Honda nu ook op de Red Bull fabriek in Milton Keynes. Zou me niet verbazen dat ze samenwerken aan KERS en wellicht Mario Ilien erbij betrekken. Ben benieuwd, als Honda de motor kan verbeteren zie ik Red Bull in 2019 wel met Honda rijden. Honda doet sowiezo een grote financiƫle bijdrage.

Denk wel dat Renault hier niet blij mee is. Honda kan zou wel eens een beetje in de keuken kijken. In ieder geval de data zien van Red Bull. Ben benieuwd hoe die relatie houdt in 2018.

Aston Martin is in handen van private equity en is op zich geen heel groot bedrijf, ze maakten de laatste 6 jaar verlies. De regels moeten echt gunstig worden anders kan Aston Martin nooit op tegen giganten zoals Ferrari, Mercedes, Renault, en Honda denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

Waarschijnlijk zal het wel aan mij liggen maar:
Op de Ferrari's staat toch gewoon Alfa Romeo en op de RBR gewoon Aston Martin ?
Zo verbazingwekkend is het nieuws over de motoren bij deze teams volgend jaar dan toch niet?
(Lees  sauber / alfa romeo ).
Wat ik wel een dingetje vind is ,net ook aangehaald door gloudiesaurus, Honda die in de keuken mag gaan kijken bij Renault, vreemd dat Renault dit zo maar toestaat.

Sabai

Daar zal vast wel over gesproken zijn bij de deal die ze bij torro rosso hebben gesloten.

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 30 november 2017 - 18:18:16
Daar zal vast wel over gesproken zijn bij de deal die ze bij torro rosso hebben gesloten.

Volgens mij zijn er de laatste tijd harde woorden gevallen tussen Red Bull/ Toro Rosso en Renault, dus helemaal lekker zit dat niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Van Wijk op 29 november 2017 - 22:17:33
Waarschijnlijk zal het wel aan mij liggen maar:
Op de Ferrari's staat toch gewoon Alfa Romeo en op de RBR gewoon Aston Martin ?
Zo verbazingwekkend is het nieuws over de motoren bij deze teams volgend jaar dan toch niet?
(Lees  sauber / alfa romeo ).
Wat ik wel een dingetje vind is ,net ook aangehaald door gloudiesaurus, Honda die in de keuken mag gaan kijken bij Renault, vreemd dat Renault dit zo maar toestaat.

Klopt. Maar het zijn logo's. Als Aston Martin motoren gaat bouwen en leveren is dat wat anders dan een stickertje plakken  ;)

Alfa Romeo stond zover ik weet nog niet op de Sauber, dus dat is ook nieuws. Het gaat hier niet alleen om een sticker maar FIAT/ Ferrari krijgt op deze manier bijv. ook zeggenschap over bijv. de coureurs. En omdat het een technologische samenwerking is krijgt Sauber waarschijnlijk ook wel wat onderdelen van Ferrari.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 29 november 2017 - 12:06:30
Het formule-1 team van Sauber krijgt de komende jaren steun van Alfa Romeo. De Italiaanse autofabrikant keert daarmee na dertig jaar terug in de hoogste klasse van de autosport. Het team gaat starten onder de naam Alfa Romeo Sauber F1 Team.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/234011/officieel-alfa-romeo-keert-bij-sauber-terug-in-de-f1

Het is een surrogaat van een Ferrari motor.

Groet,

C.G. de Beaufort

Prima nieuws. Sauber wordt nu dus officieel het satellietteam van Ferrari. De vraag luidt: Antonio of Marcus?
En verder jammer dat het alleen een label betreft en zij verder niks doen wat betreft ontwikkeling.

Van Wijk

Weet iemand of er teams zijn ( a la Mercedes 2017 ) die trucjes hebben voor meer pk's tijdens de Kwalificatie. Vorig jaar gebruikte Mercedes olie om de brandstof te verrijken ?