F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

Arthur

Ik volg het niet meer...  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

C.G. de Beaufort

Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko heeft in gesprek met Auto Motor und Sport bevestigd dat beide Red Bull Racing-rijders dit jaar nog een motorwissel zullen moeten ondergaan. (..) In dit geval moeten ze achteraan starten.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/232263/red-bull-moet-met-beide-rijders-nog-grid-penalty-slikken

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Doe dan maar in Braziliƫ, in de regen. ;)

robbert

Citaat van: Mickey op 09 oktober 2017 - 13:47:29
Doe dan maar in Braziliƫ, in de regen. ;)

en hopelijk regent dan effectief, anders staan ze mooi te blinken achteraan  ;D

C.G. de Beaufort

Max Verstappen weet wel naar welke Grand Prix zijn voorkeur uitgaat voor die straf. "Het liefst wissel ik in Mexico(..)

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/232281/verstappen-incasseert-grid-penalty-het-liefst-in-mexico

Het wordt dus Mexico wanneer het team zich daar aan houdt.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Het voorstel van de FIA betreffende de motoren in 2021 :

- 1.6 liter V6 Turbo Hybrid;
- Toename van 3.000 rpm om het geluid te verbeteren;
- Voorgeschreven parameters van componenten om de kosten te beperken en extreme ontwerpen te voorkomen;
- Verwijdering van de MGU-H;
- Krachtigere MGU-K met focus op handmatige bediening in de race door de rijder, in combinatie met de mogelijkheid om energie over meerdere ronden op te
  sparen om de rijder een extra tactisch element in de races te bieden;
- Enkele turbo met beperkingen op het gebied van afmeting en gewicht;
- Standaard energieopslag en controle-elektronica;
- Vereenvoudiging van het concept waardoor 'Plug-and-Play'-motoren/chassis/ophanging mogelijk worden;
- Intentie om strenger brandstofgebruik en beperking op aantal brandstoffen in te voeren.

https://nl.motorsport.com/f1/news/fia-formule-1-motorreglementen-2021-973418/

Groet,

C.G. de Beaufort

JS JTD

#186
Toename van 3000 rpm? En hoe willen ze dat bewerkstelligen?
In ieder geval niet met beperkingen aan de turbo of een strenger brandstofverbruik...

Het is me ook niet duidelijk of ze gewoon het maximum toegestane toerental willen verhogen, dat zou echt kansloos zijn. De huidige limiet van 15000 rpm wordt nu al bij lange na niet gehaald.

robbert

en hiermee zal het bye bye ferrari zijn

Mickey

We weten wel beter. Ferrari is druk aan het zetten om invloed te kunnen uitoefenen. Eruit stappen doen ze echt niet. Het dreigen is iets dat verschillende grote teams doen wanneer de voorgenomen besluiten niet in hun voordeel lijken te zijn. Ze roepen bij Ferrari dat het ze geld kost om deel te nemen aan de Formule 1. Onderaan de streep levert het ze toch echt meer op dan het kost, anders waren ze allang uitgestapt.

Wings

Hun buitenproportionele bonus staat onder druk dus moet Ferrari het spel weer spelen. Niks nieuws onder de zon.

Sabai

Idd niks nieuws.  De nieuwe regels zullen in het voordeel van klanten teams zijn. Ik zelf juich dit alleen maar toe. Door bepaalde onderdelen te standaardiseren druk je de kosten. Er zijn nog genoeg mogelijkheden om je als motorleverancier te onderscheiden.

Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 02 november 2017 - 11:32:02
Het voorstel van de FIA betreffende de motoren in 2021 :

- 1.6 liter V6 Turbo Hybrid;
- Toename van 3.000 rpm om het geluid te verbeteren;
- Voorgeschreven parameters van componenten om de kosten te beperken en extreme ontwerpen te voorkomen;
- Verwijdering van de MGU-H;
- Krachtigere MGU-K met focus op handmatige bediening in de race door de rijder, in combinatie met de mogelijkheid om energie over meerdere ronden op te
  sparen om de rijder een extra tactisch element in de races te bieden;
- Enkele turbo met beperkingen op het gebied van afmeting en gewicht;
- Standaard energieopslag en controle-elektronica;
- Vereenvoudiging van het concept waardoor 'Plug-and-Play'-motoren/chassis/ophanging mogelijk worden;
- Intentie om strenger brandstofgebruik en beperking op aantal brandstoffen in te voeren.

https://nl.motorsport.com/f1/news/fia-formule-1-motorreglementen-2021-973418/

Groet,

C.G. de Beaufort


Zolang die volslagen nutteloos als zinloze fuel flow meter nog steeds niet wordt verbannen, hebben alle maatregelen IMHO geen enkel nut...En dan heb ik het nog niet gehad over de Halo... :-X

Jozef

Uiteraard gaat de toegestane fuel flow omhoog, het zijn geen idioten bij de FIA.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 04 november 2017 - 16:14:16
Uiteraard gaat de toegestane fuel flow omhoog, het zijn geen idioten bij de FIA.


Nou...als ik dan kijk naar de Halo. Maar afschaffing van de fuel flow meter zou nog veel beter zijn. Voegt een extra dimensie toe aan de sport

Jozef

Die optie ligt wellicht ook nog op tafel, aangezien er wat brandstof betreft alleen maar aangekondigd is dat er een en ander onderzocht zal worden.