F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

Jozef

Ik lees dat nu Renault motoren levert aan McLaren, ze eigenlijk van Red Bull af willen. Twee jaar geleden na Red Bulls ondraaglijke haatcampagnes hebben ze uiteindelijk toch een deal gesloten omdat er geen andere leveranciers waren voor Red Bull, maar nu lijken de Fransen te willen zeggen: "hoepel toch lekker op naar Honda".

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 september 2017 - 12:32:58
Ik lees dat nu Renault motoren levert aan McLaren, ze eigenlijk van Red Bull af willen. Twee jaar geleden na Red Bulls ondraaglijke haatcampagnes hebben ze uiteindelijk toch een deal gesloten omdat er geen andere leveranciers waren voor Red Bull, maar nu lijken de Fransen te willen zeggen: "hoepel toch lekker op naar Honda".
nee, dat hield destijds McLaren tegen toch, die nu Honda laten vallen als een baksteen. Ik weet dat je het niet zo op Red Bull hebt, maar de F1 is geen liefdadigheidsinstelling. Als je met 2 teams 50 miljoen betaald voor motoren, dan heb je alle recht om te klagen wanneer het rommel blijkt te zijn. Is misschien niet altijd even netjes, maar wel begrijpelijk. Lijkt me overigens ook nog wel een verschil, zelf 50 miljoen betalen of zoals McLaren gratis motoren krijgen + een financiƫle injectie van die leverancier. En zelf was McLaren gelijk weg toen duidelijk werd dat het fabrieksteam van Mercedes het stokje ging overnemen van wat tot dan toe altijd het topteam van de Mercedesmotoren was. Ik ben geen fan van welk team dan ook, maar persoonlijk zie ik bar weinig verschil in handelen van de verschillende (top)teams.

Jozef

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je nu probeert te zeggen en wat dat te maken heeft met mijn post...

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 september 2017 - 15:39:02
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je nu probeert te zeggen en wat dat te maken heeft met mijn post...
nou, je doet zo hatelijk over RBR, maar McLaren is uiteindelijk geen haar beter, dat wilde ik er mee zeggen. En daarnaast kun je afvragen of wat jij noemt DE reden is dat Renault in dit stadium bekend maakt het contract niet te zullen verlengen. Die zien natuurlijk de bui wel hangen en houden de eer aan zichzelf.

Wings

Citaat van: Jozef op 14 september 2017 - 12:32:58
Ik lees dat nu Renault motoren levert aan McLaren, ze eigenlijk van Red Bull af willen. Twee jaar geleden na Red Bulls ondraaglijke haatcampagnes hebben ze uiteindelijk toch een deal gesloten omdat er geen andere leveranciers waren voor Red Bull, maar nu lijken de Fransen te willen zeggen: "hoepel toch lekker op naar Honda".

Op Twitter las ik dat Red Bull het contract met Renault heeft opgezegd. Van dit alles (Honda-en Renaultgate) wordt nog niks bevestigd. Ik kan me goed voorstellen dat Red Bull vanaf 2019 met Honda-motoren rijdt. Voor Max tijd om af te tasten hoe Honda zich ontwikkeld. Dat kan doorslaggevend zijn in zijn besluit om zijn loopbaan elders voort te zetten of niet.

Wings

Citaat van: Jozef op 16 juli 2017 - 11:14:46
En Aston Martin ook, en weet ik veel wie nog allemaal. Iedereen wordt gelinkt aan iedereen...

Dat is waar. Garantie tot aan de voordeur. ;)

Matthijs

Citaat van: Wings op 14 september 2017 - 16:10:30
Citaat van: Jozef op 14 september 2017 - 12:32:58
Ik lees dat nu Renault motoren levert aan McLaren, ze eigenlijk van Red Bull af willen. Twee jaar geleden na Red Bulls ondraaglijke haatcampagnes hebben ze uiteindelijk toch een deal gesloten omdat er geen andere leveranciers waren voor Red Bull, maar nu lijken de Fransen te willen zeggen: "hoepel toch lekker op naar Honda".

Op Twitter las ik dat Red Bull het contract met Renault heeft opgezegd. Van dit alles (Honda-en Renaultgate) wordt nog niks bevestigd. Ik kan me goed voorstellen dat Red Bull vanaf 2019 met Honda-motoren rijdt. Voor Max tijd om af te tasten hoe Honda zich ontwikkeld. Dat kan doorslaggevend zijn in zijn besluit om zijn loopbaan elders voort te zetten of niet.
Dan heeft Red Bull eindelijk de exclusieve fabriekssteun waar ze zo vurig naar op zoek waren. Maar dan moet Honda echt een klap beter worden.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 14 september 2017 - 16:07:50nou, je doet zo hatelijk over RBR, maar McLaren is uiteindelijk geen haar beter, dat wilde ik er mee zeggen.

Echt waar? Hoeveel races heeft Red Bull gewonnen met de Renault V6, en hoeveel McLaren met de Honda V6? En hoeveel wereldtitels in de jaren net daarvoor? En hoeveel seizoenen zonder GP-winst heeft Red Bull het uitgehouden voordat ze van Renault af wilden, en hoeveel McLaren? En hoe vaak heeft Horner aan de grote klok gehangen hoe verschrikkelijk de Renault was, en hoe vaak Brown met Honda?

Ik denk dat iedereen wel kan zien dat McLaren in de media veel rustiger en professioneler is omgegaan met Honda, ondanks dat de Honda er over de gehele lijn vele malen slechter aan toe was dan de Renault, en over een langere periode...

De uitzondering is het constante gejank van Alonso, maar dat ik hem niet kan luchten is ook algemeen geweten. ;D

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 september 2017 - 17:04:23
Citaat van: Tuesday op 14 september 2017 - 16:07:50nou, je doet zo hatelijk over RBR, maar McLaren is uiteindelijk geen haar beter, dat wilde ik er mee zeggen.

Echt waar? Hoeveel races heeft Red Bull gewonnen met de Renault V6, en hoeveel McLaren met de Honda V6? En hoeveel wereldtitels in de jaren net daarvoor? En hoeveel seizoenen zonder GP-winst heeft Red Bull het uitgehouden voordat ze van Renault af wilden, en hoeveel McLaren? En hoe vaak heeft Horner aan de grote klok gehangen hoe verschrikkelijk de Renault was, en hoe vaak Brown met Honda?

Ik denk dat iedereen wel kan zien dat McLaren in de media veel rustiger en professioneler is omgegaan met Honda, ondanks dat de Honda er over de gehele lijn vele malen slechter aan toe was dan de Renault, en over een langere periode...

De uitzondering is het constante gejank van Alonso, maar dat ik hem niet kan luchten is ook algemeen geweten. ;D
ja, als je op die manier de wanprestatie's van Renault goed gaat praten, dan houdt het al op. McLaren doet het wellicht iets subtieler , mede omdat zij een enorme hoop geld toe krijgen, daar waar Red Bull flink moet betalen, maar uiteindelijk geven ze Honda ook stank voor dank. Hoe dan ook, als je de meer dan terechte kritiek van Red Bull wegzet als ondraaglijke haatcampagnes dan vind ik dat iig zwaar overdreven. Ik moet nog zien hoe lang het duurt voor jij als McLaren fan je buik vol hebt van die geweldige Renault motor.

Wings

Daarmee heeft Tuesday wel een goed punt. McLaren krijgt 100 miljoen van Honda terwijl Red Bull 44 miljoen moet betalen. Een compleet andere dynamiek.

Arthur

En daarom voorzie ik dat Max in 2019 bij Mercedes rijdt en Ricciardo bij Ferrari. Renault gaat in 2018 nog steeds geen potten breken en Honda niet in 2019....

Glazen bol? Nee! Gevoelsmatig? Ja  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Is Mercedes dan niet het Red Bull van nu? ;)

robbert

Citaat van: Arthur op 15 september 2017 - 20:46:49
En daarom voorzie ik dat Max in 2019 bij Mercedes rijdt en Ricciardo bij Ferrari. Renault gaat in 2018 nog steeds geen potten breken en Honda niet in 2019....

Glazen bol? Nee! Gevoelsmatig? Ja  ;)

ja tegenwoordig moet je dat hier bij zetten. Want sommige onder ons verstaan soms niet wat je bedoeld in hetgeen je schrijft. Ik noem hier geen dagen hoor  ;)

Sabai

Citaat van: Wings op 15 september 2017 - 22:38:50
Is Mercedes dan niet het Red Bull van nu? ;)

Eerder het McLaren van nu denk ik.

Wings

Dat behoeft wel uitleg. ;)