F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

Sabai

Ze hebben nu ook 1000 pk toch? Lijkt  me meer dan genoeg.

JS JTD

Citaat van: Sabai op 10 juli 2017 - 20:37:12
Ze hebben nu ook 1000 pk toch? Lijkt  me meer dan genoeg.

Mercedes en Ferrari zullen er niet ver vanaf zitten.
Het is een leuk gegeven dat de nieuwe motoren meer dan 1000 pk hebben (en ik ben er ook absoluut geen tegenstander van), maar voor meer spektakel op de baan moet je het elders zoeken. Kleinere verschillen tussen teams, ja en ik blijf het roepen, die fuelflow limiet eraf, want behalve het geluid geeft dat ook een extra strategie element.

Wings

Citaat van: Franky R. op 09 juli 2017 - 16:32:17
Geeft de teams 100 kilo brandstof voor de race en laat ze het maar uitzoeken...

Amen! 

Wings

Citaat van: Jozef op 03 juli 2017 - 21:52:14
2 turbo's is 2 uitlaten. Geen idee wat dat verder betekent voor het geluid, maar mij boeit dat ook helemaal niks.

Afschaffen van de MGU-H vind ik wel een stap terug in de tijd. Dat is net wat de huidige motoren uniek maakt, dat je energie uit de turbo kunt halen en er weer in kunt stoppen via een elektromotor.

Is dat echt toepasbaar? Ik vind MGU-K meer van deze tijd en technologie. Verder vind ik de geluidsproductie niet het allerbelangrijkst maar snap ik wel dat het bijdraagt aan de beleving. De gulden middenweg dan maar.

Jozef

Autosport.com beweert dat ze uit verschillende bronnen vernemen dat Sauber-Honda niet doorgaat.

En dat McLaren intussen aast op het plekje als tweede Ferrari-klantenteam waardoor Sauber-Mercedes op tafel komt te liggen.

Dat laatste is wel wilde speculatie, over het eerste (geen Sauber-Honda) zijn ze vrij stellig.

robbert

dus volgens de geruchten is het tussen de lijnen door te lezen, dat het nu al het laatste seizoen is van honda in de f1.
Maar van mclaren-ferrari geloof ik dus ook niet echt. Daarmee gaan ze echt geen races winnen hoor, dat zal ferrari zelf nooit toestaan

Wings

Citaat van: Jozef op 12 juli 2017 - 12:50:30
Autosport.com beweert dat ze uit verschillende bronnen vernemen dat Sauber-Honda niet doorgaat.

En dat McLaren intussen aast op het plekje als tweede Ferrari-klantenteam waardoor Sauber-Mercedes op tafel komt te liggen.

Dat laatste is wel wilde speculatie, over het eerste (geen Sauber-Honda) zijn ze vrij stellig.

McLaren Ferrari? Ik geloof het nog niet een beetje.

Jozef

En als ze het McLaren-Alfa Romeo noemen?

Of McLaren-Maserati, dat allitereert nog lekker ook. ;D

Ik zit er hoegenaamd niet op te wachten hoor.

Wings

Alfa Romeo is Fiat. Lood om oud-ijzer. Heb het wel jammer gevonden dat zij afgelopen seizoen geen motoren aan Toro Rosso hebben geleverd onder het Alfa Romeo-label. Dan was de 2015-spec mogelijk niet nodig. 

Jozef

Dat is het punt net, Maserati is ook Fiat. ;) Ik heb gewoon niet het idee dat beide partijen zin hebben in een "McLaren-Ferrari" op de grid, de gedachte alleen al! McLaren en Ferrari zijn de grootste rivalen in de geschiedenis van de F1 en dat hoort zo te blijven! Maar als de nood aan de man is en er geen andere opties zijn, dan moet het misschien maar gewoon, en dan is de naam "McLaren-Alfa Romeo" misschien acceptabeler, ook al blijft het een Ferrari-motor.

Wings

Ik kan me prima vinden in de woorden dat de rivaliteit zo moet blijven. ;)

Maikel0230

#161
Ik had al links en rechts gelezen dat noch Mercedes, noch Ferrari veel zin heeft om Mclaren nu uit de brand te helpen. McLaren zou daarom ook al initiele contacten gelegd hebben met Renault uit voorzorg dat ze altijd wel een deal kunnen sluiten.

Als Ferrari aanhanger lijkt me een McLaren-Ferrari deal ergens wel cool, maar dan herinner ik me de rivaliteit en dan lijkt het ineens weer te vreemd voor woorden dat zo'n samenwerking mogelijk lijkt. Het machtige McLaren dat Ferrari moet gaan bedelen voor een competitieve motor, tien jaar geleden had ik je uitgelachen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 14 juli 2017 - 10:39:10
Ik had al links en rechts gelezen dat noch Mercedes, noch Ferrari veel zin heeft om Mclaren nu uit de brand te helpen. McLaren zou daarom ook al initiele contacten gelegd hebben met Renault uit voorzorg dat ze altijd wel een deal kunnen sluiten.

Als Ferrari aanhanger lijkt me een McLaren-Ferrari deal ergens wel cool, maar dan herinner ik me de rivaliteit en dan lijkt het ineens weer te vreemd voor woorden dat zo'n samenwerking mogelijk lijkt. Het machtige McLaren dat Ferrari moet gaan bedelen voor een competitieve motor, tien jaar geleden had ik je uitgelachen.

ah renault is dus ook al ter sprake gekomen. Straks zullen ze nog met porsche rijden

Wings

Porsche wordt gelinkt aan Red Bull.

Jozef

En Aston Martin ook, en weet ik veel wie nog allemaal. Iedereen wordt gelinkt aan iedereen...