F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

#135
De momenteel in de Formule 1 actieve automerken Honda, Mercedes, Ferrari en Renault schuiven ook Ilmor, Porsche, Audi, Alfa Romeo en Aston Martin aan bij dat overleg, zo meldt Motorsport-Total.com.(..) De Formule-1 lijkt trouw te blijven aan de 1,6 liter V6-motoren. In plaats van een enkele turbo zullen er waarschijnlijk twee turbo's zijn om de verbrandingsmotor te ondersteunen. Wat betreft energie hergebruikende systemen wil men toe naar één enkele standaard KERS.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/228377/motorleveranciers-vergaderen-dinsdag-over-motorformule

Ik had liever een V8-cilinder...

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Tsjah 2 turbo's geen het geluid ook niet maken... gemiste kans als ze dit doen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Ik vind het prima. Dumpvalve er op en gassen maar. Niet vergeten dat je een vertaling moet maken naar de actualiteit. Die atmosferische kolossen van motoren zijn prachtig maar niet van deze tijd. We nemen ook niet meer de paardentram, hoe romantisch dat idee ook is.

Jozef

2 turbo's is 2 uitlaten. Geen idee wat dat verder betekent voor het geluid, maar mij boeit dat ook helemaal niks.

Afschaffen van de MGU-H vind ik wel een stap terug in de tijd. Dat is net wat de huidige motoren uniek maakt, dat je energie uit de turbo kunt halen en er weer in kunt stoppen via een elektromotor.

Maar goed, volgens mij gaat het nog maar over geruchten over wat er besproken is in een vroeg stadium van de plannen. Veel te vroeg om al conclusies te trekken, waarschijnlijk.

JS JTD

#139
Citaat van: JS JTD op 24 mei 2017 - 14:39:39
Ja, ik zet in op hybride twinturbo V6 motoren met alleen een MGU-K.

Kijk eens aan...  8)

Geluid zal met een dubbele turbo beter worden, maar het zit hem vooral in de toerentallen. En die worden door de fuelflow beperkt tot ongeveer 12000 rpm terwijl het reglement 15000 rpm toestaat.


JS JTD

Citaat van: Jozef op 03 juli 2017 - 21:52:14
Afschaffen van de MGU-H vind ik wel een stap terug in de tijd. Dat is net wat de huidige motoren uniek maakt, dat je energie uit de turbo kunt halen en er weer in kunt stoppen via een elektromotor.

Eens. Maar het huidige concept is te lastig gebleken dus is het een logische stap de MGU-h eruit te halen.
Wellicht keert deze na enkele jaren terug, als de fabrikanten het twinturbo concept goed op de rit hebben en de verschillen kleiner zijn.

Franky R.

Citaat van: JS JTD op 03 juli 2017 - 22:02:54
Citaat van: JS JTD op 24 mei 2017 - 14:39:39
Ja, ik zet in op hybride twinturbo V6 motoren met alleen een MGU-K.

Kijk eens aan...  8)

Geluid zal met een dubbele turbo beter worden, maar het zit hem vooral in de toerentallen. En die worden door de fuelflow beperkt tot ongeveer 12000 rpm terwijl het reglement 15000 rpm toestaat.


Klopt, ze kunnen doen wat ze willen..Zolang die achterlijke fuel flow meter er zit, wordt het niets! >:(

C.G. de Beaufort

Naast de momenteel al in de Formule 1 actieve autofabrikanten Mercedes, Honda, Ferrari en Renault namen ook Audi, Porsche, Aston Martin, Alfa Romeo, Cosworth, Ilmor, McLaren Automotive, Zytek Automotive en Magneti Marelli deel aan de vergadering. (..)De Formule 1 stapt over op een biturbo krachtbron, MGU-H wordt overboord gekieperd en de aandrijflijn moet meer dan 1.000 pk gaan leveren. Het doel is om het gewicht van de wagens omlaag te brengen en dat beperkt ook de omvang en het vermogen van de batterijen van MGU-K.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/228502/dertien-partijen-bij-overleg-over-nieuwe-f1-motoren

Oh, het zijn er nog meer, 13 stuks dus. Goed dat ze het gewicht omlaag gaat brengen met MGU-K door de batterijen van de MGU-h er uit te halen, een biturbo dus.

Groet,

C.G. de Beaufort

Franky R.

Citaat van: C.G. de Beaufort op 05 juli 2017 - 15:02:34
Naast de momenteel al in de Formule 1 actieve autofabrikanten Mercedes, Honda, Ferrari en Renault namen ook Audi, Porsche, Aston Martin, Alfa Romeo, Cosworth, Ilmor, McLaren Automotive, Zytek Automotive en Magneti Marelli deel aan de vergadering. (..)De Formule 1 stapt over op een biturbo krachtbron, MGU-H wordt overboord gekieperd en de aandrijflijn moet meer dan 1.000 pk gaan leveren. Het doel is om het gewicht van de wagens omlaag te brengen en dat beperkt ook de omvang en het vermogen van de batterijen van MGU-K.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/228502/dertien-partijen-bij-overleg-over-nieuwe-f1-motoren

Oh, het zijn er nog meer, 13 stuks dus. Goed dat ze het gewicht omlaag gaat brengen met MGU-K door de batterijen van de MGU-h er uit te halen, een biturbo dus.

Groet,

C.G. de Beaufort


Leuk hoor, maar ik wil die fuel flow meter weg hebben...

Matthijs

Ik vraag me af of het zoveel zin heeft om die fuel flow meter weg te halen. Meer brandstof is meer gewicht dus wil je altijd met zo min mogelijk brandstof starten. Brandstof sparen zal je altijd houden.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 09 juli 2017 - 16:26:17
Ik vraag me af of het zoveel zin heeft om die fuel flow meter weg te halen. Meer brandstof is meer gewicht dus wil je altijd met zo min mogelijk brandstof starten. Brandstof sparen zal je altijd houden.


Het geeft de teams meer vrijheid...dat is toch wat de meeste fans willen zien? Geeft de teams 100 kilo brandstof voor de race en laat ze het maar uitzoeken...

Matthijs

Niet als uit analyse blijkt dat het altijd de beste manier is om zo min mogelijk brandstof mee te nemen.

Franky R.

#147
Citaat van: Matthijs op 09 juli 2017 - 17:40:31
Niet als uit analyse blijkt dat het altijd de beste manier is om zo min mogelijk brandstof mee te nemen.


Ook geen probleem...Team A neemt 80 kilo mee in een zuinige setting, maar Team B blijft gassen met 100 kilo... Allemaal mogelijk. Maar het gaat om het initieel verbruik. De flow meter laat maar een bepaald verbruik toe...100 kilogram per uur, dacht ik...Ricciardo werd er zelfs om gediskwalificeerd in zijn thuisrace..2014?


Dat haal je makkelijk, als je de settings maar voldoende open schroeft...Daarom moet dat ding weg.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 09 juli 2017 - 19:57:58
Citaat van: Matthijs op 09 juli 2017 - 17:40:31
Niet als uit analyse blijkt dat het altijd de beste manier is om zo min mogelijk brandstof mee te nemen.


Ook geen probleem...Team A neemt 80 kilo mee in een zuinige setting, maar Team B blijft gassen met 100 kilo... Allemaal mogelijk. Maar het gaat om het initieel verbruik. De flow meter laat maar een bepaald verbruik toe...100 kilogram per uur, dacht ik...Ricciardo werd er zelfs om gediskwalificeerd in zijn thuisrace..2014?


Dat haal je makkelijk, als je de settings maar voldoende open schroeft...Daarom moet dat ding weg.
de meter is het probleem niet, maar de limiet ;)

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 09 juli 2017 - 20:21:38
Citaat van: Franky R. op 09 juli 2017 - 19:57:58
Citaat van: Matthijs op 09 juli 2017 - 17:40:31
Niet als uit analyse blijkt dat het altijd de beste manier is om zo min mogelijk brandstof mee te nemen.


Ook geen probleem...Team A neemt 80 kilo mee in een zuinige setting, maar Team B blijft gassen met 100 kilo... Allemaal mogelijk. Maar het gaat om het initieel verbruik. De flow meter laat maar een bepaald verbruik toe...100 kilogram per uur, dacht ik...Ricciardo werd er zelfs om gediskwalificeerd in zijn thuisrace..2014?


Dat haal je makkelijk, als je de settings maar voldoende open schroeft...Daarom moet dat ding weg.
de meter is het probleem niet, maar de limiet ;)


Maar de meter meet het limiet...dus weg meter is weg limiet... ;D
;)