F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 29 april 2017 - 20:57:44
Citaat van: Van Wijk op 29 april 2017 - 12:47:19
Zou de olie  als  brandstof gebruiken de blauwe rook bij de start ( mercedes ) kunnen verklaren ?

Blauw = olie.
Zou er misschien wel eens mee te maken hebben...
Moeilijk voor de FIA om ook te controleren denk ik.

Vooral als het een andere soort olie is dan die in de motor wordt gebruikt. Dan hebben ze waarschijnlijk in dat andere tankje olie zitten waar ze vermogen mee kunnen / konden opwekken.  Ik begreep dat ze nu namelijk dezelfde olie in beide tanks moeten gebruiken. Ze hebben daarmee de fuel flow regel mee kunnen omzeilen en .

C.G. de Beaufort

De leveranciers van krachtbronnen aan de koningsklasse zijn onlangs met de internationale autosportfederatie FIA overeengekomen vanaf 2020 motoren te introduceren die eenvoudiger en goedkoper zijn.

https://www.telesport.nl/artikel/99624/autosport/goedkopere-motoren-formule-1-vanaf-2020

Mooi.

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Maar hoe dan, wat wordt het concept? Dat staat er helaas niet.

Dit vind ik dan wel weer hoopgevend:

CitaatDe complexe technologie heeft Mercedes in staat gesteld een motor te bouwen die beter is dan die van alle andere teams, maar we willen nu toewerken naar een sport waarin technologie niet allesbepalend is en waarin de coureurs het verschil maken.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Mickey op 22 mei 2017 - 14:44:36
Maar hoe dan, wat wordt het concept? Dat staat er helaas niet.

Dit vind ik dan wel weer hoopgevend:

CitaatDe complexe technologie heeft Mercedes in staat gesteld een motor te bouwen die beter is dan die van alle andere teams, maar we willen nu toewerken naar een sport waarin technologie niet allesbepalend is en waarin de coureurs het verschil maken.

Dat gaan ze de komende 2,5  jaar uitvinden, dat hoop ik tenminste...

Groet,

C.G. de Beaufort


lieven

Citaat van: C.G. de Beaufort op 22 mei 2017 - 14:53:58
Citaat van: Mickey op 22 mei 2017 - 14:44:36
Maar hoe dan, wat wordt het concept? Dat staat er helaas niet.

Dit vind ik dan wel weer hoopgevend:

CitaatDe complexe technologie heeft Mercedes in staat gesteld een motor te bouwen die beter is dan die van alle andere teams, maar we willen nu toewerken naar een sport waarin technologie niet allesbepalend is en waarin de coureurs het verschil maken.

Dat gaan ze de komende 2,5  jaar uitvinden, dat hoop ik tenminste...

Groet,

C.G. de Beaufort
Komend jaar dan?
Ze moeten die motoren ook nog ontwikkelen en testen enzo.

C.G. de Beaufort

Red Bull zet in voor een onafhankelijke motor : "Na 2020 moeten we gewoon een onafhankelijke motor hebben waarmee teams kunnen winnen. Daar moeten snel regels voor komen", aldus Horner tegenover internationale media"

http://www.telegraaf.nl/telesport/28233606/__Red_Bull__eist__onafhankelijke_F1-motor__.html

C.G. de Beaufort


Jozef

Citaat van: lieven op 23 mei 2017 - 11:24:48
Citaat van: C.G. de Beaufort op 22 mei 2017 - 14:53:58
Citaat van: Mickey op 22 mei 2017 - 14:44:36
Maar hoe dan, wat wordt het concept? Dat staat er helaas niet.

Dit vind ik dan wel weer hoopgevend:

CitaatDe complexe technologie heeft Mercedes in staat gesteld een motor te bouwen die beter is dan die van alle andere teams, maar we willen nu toewerken naar een sport waarin technologie niet allesbepalend is en waarin de coureurs het verschil maken.

Dat gaan ze de komende 2,5  jaar uitvinden, dat hoop ik tenminste...

Groet,

C.G. de Beaufort
Komend jaar dan?
Ze moeten die motoren ook nog ontwikkelen en testen enzo.
Het worden weer eens interessante tijden voor ons tech-heads. :D Toen de hybrides geïntroduceerd werden, was echt een geweldige tijd. F1technical ontplofte zowat.

JS JTD

Citaat van: Jozef op 24 mei 2017 - 12:59:53
Het worden weer eens interessante tijden voor ons tech-heads. :D Toen de hybrides geïntroduceerd werden, was echt een geweldige tijd. F1technical ontplofte zowat.

Toen de KERS werd geintroduceerd was het geen probleem voor de motorbouwers om bij te blijven, alhoewel er toen op een gegeven moment een ontwikkelingsstop op de motoren is gezet. De komst van de turbo en de bijbehorende MGU-H is overduidelijk een brug te ver geweest voor Honda,Renault en in mindere mate Ferrari.
Toch geloof ik niet dat ze die verandering zullen terugdraaien; turbo's zijn in het huidige personenauto motorenaanbod niet meer weg te denken. Alleen de MGU-H dan? Dat zou dan wel de toepassing van twinturbo's in kans vergroten. Dan krijgen we een specificatie die wat meer op de Indycar lijkt.

Ja, ik zet in op hybride twinturbo V6 motoren met alleen een MGU-K. Als ze dan ook die fuelflow regel schrappen kan ook dat maximum toerental omhoog en krijgen we weer een beetje sound terug!

Sabai

Ik zou graag willen zien dat er een standaard MGK-H komt en ook een onafhankelijke leverancier die een motor levert waar je mee kan winnen zoals RBR prefereert. Zoals je ziet dat Ferrari kan aanhaken bij Mercedes maakt het kijken een stuk interessanter.Dus als er nog wat teams kunnen aanhaken top!

Franky R.

Citaat van: Sabai op 24 mei 2017 - 18:40:17
Ik zou graag willen zien dat er een standaard MGK-H komt en ook een onafhankelijke leverancier die een motor levert waar je mee kan winnen zoals RBR prefereert. Zoals je ziet dat Ferrari kan aanhaken bij Mercedes maakt het kijken een stuk interessanter.Dus als er nog wat teams kunnen aanhaken top!


Zodat Mercedes bij Ferrari kan aanhaken, bedoel je... ;D
;)

Sabai

Citaat van: Franky R. op 24 mei 2017 - 18:41:56
Citaat van: Sabai op 24 mei 2017 - 18:40:17
Ik zou graag willen zien dat er een standaard MGK-H komt en ook een onafhankelijke leverancier die een motor levert waar je mee kan winnen zoals RBR prefereert. Zoals je ziet dat Ferrari kan aanhaken bij Mercedes maakt het kijken een stuk interessanter.Dus als er nog wat teams kunnen aanhaken top!


Zodat Mercedes bij Ferrari kan aanhaken, bedoel je... ;D
;)

Ik zie Mercedes nog steeds als favoriet. Die hebben het nog steeds goed voor elkaar.Ferrari is snel maar strategie is niet hun sterkste kant.

Wings

Zonder input van Vettel had hij Q1 niet eens overleefd in Spanje.

C.G. de Beaufort

Citaat van: C.G. de Beaufort op 22 mei 2017 - 14:03:54
De leveranciers van krachtbronnen aan de koningsklasse zijn onlangs met de internationale autosportfederatie FIA overeengekomen vanaf 2020 motoren te introduceren die eenvoudiger en goedkoper zijn.

https://www.telesport.nl/artikel/99624/autosport/goedkopere-motoren-formule-1-vanaf-2020

Mooi.

Groet,

C.G. de Beaufort

Porsche dient zich aan :

De vraag dient zich aan waarom Porsche een nieuw Formule 1-project zou overwegen. Het Duitse merk is zeer succesvol in het World Endurance Championship en heeft net voor de derde maal op een rij de 24 uur van Le Mans op haar naam geschreven. De goede prestaties in het WEC vallen het grote publiek echter nauwelijks op, en dat voor dik 200 miljoen euro per jaar. Voor hetzelfde bedrag kan Porsche in de Formule 1 veel meer publiciteit vergaren. De sportwagenfabrikant denkt daarbij niet aan een eigen fabrieksteam, maar enkel aan de rol als motorleverancier.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/227708/porsche-schuift-aan-voor-overleg-over-f1-motoren

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/227812/renault-toch-nog-met-performance-upgrade-dit-jaar

De eeuwige discussie of Renault nu wel of niet met een grote upgrade komt dit jaar. Volgens mij missen veel media het essentiële punt: het tokensysteem is afgeschaft. Toen we het tokensysteem nog hadden probeerde een motorfabrikant natuurlijk eerst alles uit in de fabriek en als ze zeker wisten dat het de moeite waard was om de tokens aan te spenderen, kwamen ze met een grote update. Nu de tokens zijn afgeschaft kan je elke keer met een kleine update komen en dat is nu precies wat er gebeurt. Volgens mij is het eventueel ontbreken van een grote update van Renault helemaal geen slecht nieuws.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 21 juni 2017 - 09:20:43
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/227812/renault-toch-nog-met-performance-upgrade-dit-jaar

De eeuwige discussie of Renault nu wel of niet met een grote upgrade komt dit jaar. Volgens mij missen veel media het essentiële punt: het tokensysteem is afgeschaft. Toen we het tokensysteem nog hadden probeerde een motorfabrikant natuurlijk eerst alles uit in de fabriek en als ze zeker wisten dat het de moeite waard was om de tokens aan te spenderen, kwamen ze met een grote update. Nu de tokens zijn afgeschaft kan je elke keer met een kleine update komen en dat is nu precies wat er gebeurt. Volgens mij is het eventueel ontbreken van een grote update van Renault helemaal geen slecht nieuws.
Renault hield de afgelopen jaren volgens mij steevast tokens over en daarnaast mag je maar 4 power units gebruiken gedurende een seizoen. Het afschaffen van het tokensysteem geeft juist meer kansen voor grote updates, voor kleine updates was er eigenlijk al net zoveel ruimte als dat er nu is. Als er eerst een grote update wordt aangekondigd en die komt er vervolgens niet, dan lijkt me toch dat ze of op een verkeerd spoor zitten of dat er problemen met de betrouwbaarheid zijn.